  • Data: 2009-06-18 18:15:28
    Temat: Re: taki klucz usb
    Od: MKi <e...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > usb.
    > (30
    >
    > Obudowa może być standardowa np. z czytnika kart.

    Widziałem ofertę firmy produkującej w małych (100 szt) seriach
    pendrive'y w obudowie zaprojektowanej przez zleceniodawcę.
    Pewnie taki klucz też by wsadzili.

    > Ten pendrive to był pomysł na podanie firmware. Jeśli to będzie jakiś
    > system plików do którego wgrywam jak na normalny dysk to może i nie
    > mieć przejściówki/karty/co kolwiek.
    >
    > Chodzi o to, ze wymiana firmawre to jest dodatkowy sprzet. Nie moge ot
    > tak sobie wetknac do komputera i zmienic softu. A wlasnie tak bym
    > chcial ;)

    Czy dobrze rozumuję: Na przykład można by napisać na peceta
    program "tajny", tzn taki, który by po tym samym USB
    przeprogramowywał hasło czy co tam? I właściciel peceta
    by go uruchamiał, zapisywał nowe hasło i już?

    Czyli po USB by latały dwie odrębne funkcjonalności
    - jedna ta chroniąca, druga tajna - do przeprogramowywania.
    Słowo "tajny" używam w tym sensie, że jakby na
    przykład był jawny system plików to każdy wgra, co będzie
    chciał.

    Na to wystarcza wersja ze zwykłym procesorkiem USB,
    jak pisał Adam. Ja się bawię z C8051F340 firmy Silicon Laboratories
    - klon 8051, USB tylko Low i Full speed, w cenie ok. 20 zł.
    Próbki wysyłają za darmo.
    Zasilane wprost z USB - w zasadzie oprócz płytki, przycisku,
    ferrytu, procesora, wtyczki i obudowy nic nie jest potrzebne.

    > Po wcisnieciu ma generowac pewien kod z klawiatury.

    Się znaczy ma udać klawiaturę i symulować naciśnięcie
    paru klawiszy? Czemu nie, zwykły HID.

    Pozdrowienia,
    MKi