  • Data: 2023-05-28 01:41:54
    Temat: Re: upgrade Xeon E5-1620 v3
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-05-27, szopen <s...@e...szop> wrote:

    > Pamiętam z dawnych czasów, gdy weszły DivX'y to kolosalną różnicę w
    > jakości, zwłaszcza w dynamicznych scenach, miało kodowanie
    > dwuprzebiegowe, gdzie pierwszy przebieg analizował dynamikę i strumień
    > danych, a drugi stosował zmienny bitrate bazując na pierwszym przebiegu.
    > Dziś filmów nie koduję, ale zgaduję, że to nadal jest dostępne i nadal
    > może zdziałać cuda, których oczekujesz.

    Niestety to nie to. Sens 2-przebiegowego kodowania jest zresztą taki, że
    dla założonej wielkości pliku wynikowego enkoder jest w stanie lepiej
    rozłożyć zmienną br przez co zapewnia lepszą jakość np. w obszarach
    dynamicznych, które tego wymagają. Ale jeśli nie zakładasz jakoś tej
    wielkości pliku na samym początku, a np. kodujesz z tzw. stałą jakością,
    to przebiegowość nie ma zaczenia.

    ZCW głownie rzecz sprowadza się do analizy różnic między ramkami filmu i
    od dokładności tej analizy będzie zależała jakość. Większość enkoderów
    działa tak, że co pewien czas masz ramkę typu zdjęcie, tzw. I-frame,
    gdzie jest to ramka niezależna, zawierająca pełen obraz. Pomiędzy tymi
    ramkami są ramki, które są "przewidziane", opisane jako zmiany w
    stosunku do 2ch I-ramek pomiędzy, którymi się znajdują. No i problem
    polega m.in. na przewidzeniu, które fragmenty się zmieniają, jak głęboko
    sięgają te zmiany i jak to wszystko wynikowo skompresować (opisać). To
    jest analizowanie trójwymiarowej, olbrzymiej matrycy pod kontem trendów
    w jej obrębie. Można to zrobić w czasie, krótkim, nie wychwycić
    mniejszych trendów, opisać większym makroblokiem, a pewnie można zrobić
    dużo lepiej.

    --
    Marcin