  • 61. Data: 2020-11-10 16:44:44
    Temat: Re: wzorzec napięcia może być poczebny...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nie można kalibrować tego miernika na 1,5V tylko na 1V?

    no podobno nie można właśnie. Nie mam go jeszcze, ale w instrukcji jest
    opis kalibracji na 1V. No i co zrobisz.

  • 62. Data: 2020-11-10 17:11:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.11.2020 o 16:40, PeJot pisze:

    > Nie o to chodzi. Na przykład LR6 ze sklepu na L mają 1.6xx V, a inne
    > marki 1.5xx V.

    Dlatego podałem, że 20szt różnych producentów.

    > Swoją drogą, wie ktoś dlaczego ?

    Różnie to bywa. Najczęściej w alkaicznych bo wykonane są w różnych
    technologiach. Generalnie chemia/fizyka niby temu zaprzecza w sensie
    pochodzenia definicji:

    "stos Volty" czy "Ogniwo Leclanchégo" które to były jakiś czas
    wykładnikiem napięcia "znamionowego". Skoro zmodyfikowano budowę ogniwa
    inną niż u pierwowzoru to i napięcie się zmieniło.

    Ja bym szukał jednak nie alkaicznych lecz zwykłych ogniw do pomiaru.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 63. Data: 2020-11-10 17:14:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.11.2020 o 16:44, sundayman pisze:

    > no podobno nie można właśnie. Nie mam go jeszcze, ale w instrukcji jest
    > opis kalibracji na 1V. No i co zrobisz.

    To utnij baterię w 1/3 :D

    Nie wiem, może mi jakiś pomysł przyjdzie do głowy ale posiłkowałbym się
    innym miernikiem, który ma możliwość kalibracji na 1,5 a później
    stworzyłbym obwód o pomiarze 1V i podłączył Twój woltomierz do kalibracji :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 64. Data: 2020-11-10 17:25:50
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Nie o to chodzi. Na przykład LR6 ze sklepu na L mają 1.6xx V, a inne
    > marki 1.5xx V. Swoją drogą, wie ktoś dlaczego ?

    Prawo Nernsta.

    P.P.

  • 65. Data: 2020-11-10 18:01:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2020 09:25:47 +0100, sundayman napisał(a):

    > Do kalibracji miernika Meratronik V543.
    > 1V 0.01% ma być.
    >
    > AD588 znalazłem, ale cena absurdalna. W dodatku tam jest chyba 5V najmniej.
    >
    > Jakby to mocium panie ?

    W większych miastach są Okręgowe Urzędy Miar. Pogadaj, może mają wzorzec
    i da się coś tanio załatwić.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 66. Data: 2020-11-10 18:25:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.11.2020 o 17:14, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > innym miernikiem, który ma możliwość kalibracji na 1,5 a później
    > stworzyłbym obwód o pomiarze 1V i podłączył Twój woltomierz do

    Po chwili zastanowienia..to może być spotkanie "kalibracyjne" :)

    Zwołujesz wszystkich znanych kolegów z miernikami, oscyloskopami,
    tworzysz prosty obwód o ~1V i mierzycie. Może być potrzebny również
    alkoholomierz, żeby dokonać innego pomiaru :) Nim bedziecie mierzyć
    zawartość alkoholu to po ustaleniu średniej napięcia danego obwodu ze
    wszystkich mierników, kalibrujesz swój.

    Toast zwyciestwa na końcu :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 67. Data: 2020-11-10 18:30:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > W większych miastach są Okręgowe Urzędy Miar. Pogadaj, może mają wzorzec
    > i da się coś tanio załatwić.

    W OUMach organizacyjnie może być to trudne, ale na OUMach świat się nie
    kończy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 68. Data: 2020-11-11 00:53:41
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    > W większych miastach są Okręgowe Urzędy Miar. Pogadaj, może mają wzorzec
    > i da się coś tanio załatwić.

    Też tak myślałem i do Siedlec się kiedyś udałem z własną konstrukcją
    mikroomomierza. usłyszałem że oni tylko tacho, wagę i objętość tam mają.
    Wszystko inne to do Warszawy Panie...

    --
    pzdr, j.r.

  • 69. Data: 2020-11-11 21:31:13
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-11-06 20:41, Piotr Wyderski wrote:

    > W dzielnikach kluczowa jest współliniowość i doskonałe sprzężenie
    > termiczne, a nie konkretna wartość rezystancji. Układu scalonego w tej
    > zabawie nie pokonasz.

    BTW - Linear/AD ma coś w tym stylu dostępne i nazywa się LT5400.
    Cena - jak to LT ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 70. Data: 2020-11-12 16:35:50
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 11.11.2020 o 21:31, Michal pisze:

    > BTW - Linear/AD ma coś w tym stylu dostępne i nazywa się LT5400.
    > Cena - jak to LT ;-)

    To jest piękne :)
    Cena porównywalna do jednego czy 2 rezystorów 0,01%... ale stabilność
    temperaturowa takiego układu jest dużo lepsza.

    --
    pzdr, j.r.