  • 21. Data: 2010-12-13 01:03:02
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > No i w zwykłej świetlówce kompaktowej wyraźnie widzę rurkę wyładowczą :)
    > A w otoczonej matową bańką nie widzę.

    To nieistotne -- jakby *świetlówka* była umieszczona nawet w metalowej
    puszce z dziurkami porobionymi gwoździem, to też by pewnie uzyskała
    błogosławieństwo (już mi się nie chce zaglądać do Dziennika Urzędowego
    UE żeby sprawdzić z jakiego paragrafu, bo mnie obrzydzenie bierze).

    A musi być od razu sensowna?

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2010-12-13 01:16:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

    > Dalej sa, z ceramicznymi bankami zarnikow. One tez nie moga byc calkiem
    > przejrzyste. Tyle, ze zazwyczaj ich moce zaczynaja sie od xxx watow.

    Ale kiedyś były też żarniki montowane w bańce normalnej mlecznej żarówki.
    Teraz są tylko w przezroczystych. Bez sensu trochę.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2010-12-13 01:48:08
    Od: Jarosław Rafa <r...@a...krakow.pl>

    kogutek pisze:
    > I dobrze ze zlikwidują zarowki. One zwyczajnie nie przystaja do wspolczesnych
    > czasow.

    A po cholere likwidowac cos co jest DOBRE? Zarowka daje swiatlo o widmie
    ciaglym - najbardziej odpowiednim dla ludzkiego oka. Nie zapewni ci tego
    zadna swietlowka ani LED.

    A do wspolczesnych czasow nie przystaje mnostwo innych rzeczy, jak np.
    kasety magnetofonowe. I nikt ich administracyjnie nie likwiduje - nie
    trzeba bo i tak malo kto ich juz uzywa, gdyz na to miejsce mamy rzeczy
    LEPSZE. Skoro wszyscy dalej pozostawali przy zarowkach, to widocznie nic
    LEPSZEGO od zarowki dotychczas sie nie pojawilo.

    > inne cuda do robienia swiatla. Zarowka ze swoja niska cena blokowala rozwoj.
    > Przez tlumaczenie nie dalo by sie wyeliminowac zarowek.

    Przede wszystkim na zarowkach przez ich niska cene nie bardzo sie juz
    dalo zarabiac. Wiec producenci - ktorzy wpakowali mnostwo kasy w linie
    do produkcji swietlowek, a ludzie nie chcieli (i slusznie) ich kupowac -
    polobbowali gdzie trzeba zeby wprowadzono takie przepisy. Bo jak sam
    piszesz "przez tlumaczenie nie dalo by sie wyeliminowac zarowek", a wiec
    nie daloby sie zarobic. A tak to ludzie chcac nie chcac kupuja
    swietlowki, a jak juz ktos bardzo nie chce swietlowek (jak np. ja), to
    kupuje halogeny, ktore sa ok. 6 razy drozsze od zwyklych zarowek, wiec
    producenci tak czy siak zarabiaja...

    A nawiazujac do tematu, tez szukam zarowek matowych i to dosc
    specyficznych bo swiecowych. Poprzedni wlasciciel mojego mieszkania
    zrobil takie fajne oswietlenie - w otworach w scianie sa oprawki na
    zarowki, wchodza tam wlasnie tylko zarowki swiecowe, ktore wystaja ze
    sciany mniej wiecej na 3/4 dlugosci - z tym ze zeby to wygladalo ladnie
    to musza to byc zarowki matowe. No i jedna z tych zarowek mi sie wlasnie
    spalila, a zapas sie skonczyl. I cholera mnie bierze na urzedniczych
    debili...
    --
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

  • 24. Data: 2010-12-13 02:07:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jarosław Rafa napisał:

> [...]
    > do produkcji swietlowek, a ludzie nie chcieli (i slusznie) ich kupowac
    > - polobbowali gdzie trzeba zeby wprowadzono takie przepisy.

    Odwrotnie. Na żarówkach dało się cały czas zarabiać uczciwie pieniądze,
    choć nieduże. A w przygotowanie produkcji świetlówek wpakowano wielką
    kasę, której nijak nie udawało się odzyskać z ich sprzedaży. No i trzeba
    było coś z tym zrobić.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2010-12-13 08:19:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Gru, 01:54, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:

    > No i w zwykłej świetlówce kompaktowej wyraźnie widzę rurkę wyładowczą :)
    > A w otoczonej matową bańką nie widzę.
    >
    >   następnie "lampę nieprzezroczystą"

    > To jaka jest sensowna przyczyna zakazu stosowania matowej bańki?

    Bo w calej tej dyskusji pomijany jest wazny aspekt:
    Ograniczane jest uzycie malo sprawnych zrodel swiatla. A taka matowa
    zarowka jest po prostu mniej sprawna niz czysta.
    Ale tak praktycznie to nie uda sie w ten sposob poprawic dzialania
    elektrowni (bo cale zamieszanie jest usprawiedliwiane oszczednoscia
    energii) bo ludzie zamiast swietlowek nawpieprzaja sobie pierdylion
    halogenow.
    I tam gdzie kiedys spokojnie starczyla by jedna 100W zarowka plus dwie
    rury swietlowki uzywa sie 4-8 halogenow o sumarycznej mocy 120-200W.

  • 26. Data: 2010-12-13 08:22:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Gru, 21:57, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sa obliczenia ze zwykla zarowka emituje wiecej rteci niz zawiera
    > swietlowka. Bo rtec jest tez w weglu spalanym w elektrowniach.

    Eee tam, z atomowek wydziela sie rtec?
    Przeciez z wegla to doslownie pare krajow energie czerpie.

  • 27. Data: 2010-12-13 08:47:41
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To jaka jest sensowna przyczyna zakazu stosowania matowej bańki?

    Producent przezroczystej dał więcej ?
    P.G.

  • 28. Data: 2010-12-13 09:34:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.12.2010 02:48, schrieb Jarosław Rafa:

> [...]
    > to musza to byc zarowki matowe. No i jedna z tych zarowek mi sie wlasnie
    > spalila, a zapas sie skonczyl. I cholera mnie bierze na urzedniczych

    Co prawda problemu nie rozwiąże, ale w sklepach można kupić lampy z
    wymiennymi "kloszami", także świecowe matowe. Plastikowe toto jest, ale
    z daleka ujdzie w tłoku. Tłumi światło pewnie więcej niż matowa żarówka,
    ale przynajmniej rozwiązuje conieco problem. Osobiście uważam zakaz
    sprzedaży matowych żarówek za, oględnie mówiąc, pojebany pomysł bandy
    idiotów (bo jeden idiota by tego nie wymyślił).
    Albo przejść na 110V w domu i kupować w USA ;-).

    Waldek

  • 29. Data: 2010-12-13 09:36:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > Bo w calej tej dyskusji pomijany jest wazny aspekt:
    > Ograniczane jest uzycie malo sprawnych zrodel swiatla. A taka matowa
    > zarowka jest po prostu mniej sprawna niz czysta.

    Moje doświadczenie jest zgoła odmienne.
    Miałem (przez 8 lat) w jednym pokoju jedną 100W mleczną, a w drugim 2x100W
    (żarówki były nie zasłonięte) i w pokojach było jasno.
    Mleczne 100W mi wyszły więc teraz mam w tym pierwszym żyrandol a w nim
    5x60W, a w tym drugim 6x60W.
    Normalnie włączam odpowiednio 3x60 i 4x60, ale do czytania (odrabiania
    lekcji) jest jakby za ciemno więc wtedy 5x60 i 6x60.

    Nie wiem jak statystycznie, ale moje zużycie prądu (na oświetlenie) na pewno
    istotnie wzrosło po wycofaniu matowych 100W.

    Ciekawe co będzie jak się okaże, że ogrzewanie drewnem jest bardziej
    sprawne/ekologiczne niż gazem ?
    P.G.

  • 30. Data: 2010-12-13 09:45:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-12-2010 o 02:48:08 Jarosław Rafa <r...@a...krakow.pl> napisał(a):

    > A po cholere likwidowac cos co jest DOBRE?
    Wcale nie są dobre, to drogie ogrzewanie domu/mieszkania.

    Zarowka daje swiatlo o widmie
    > ciaglym - najbardziej odpowiednim dla ludzkiego oka. Nie zapewni ci tego
    > zadna swietlowka ani LED.
    Spoko poprawią luminofory i widmo sie poprawi.

> [...]
    > kasety magnetofonowe. I nikt ich administracyjnie nie likwiduje - nie
    > trzeba bo i tak malo kto ich juz uzywa, gdyz na to miejsce mamy rzeczy
    Jakie lepsze? MP3? Tutaj powycinane widmo ci nie przeszkadza?
    bo mnie tak, to badziew jakich mało, tego się słuchać nie da a młodzież
    sobie tylko słuch psuje, bardziej niż my oczy na świetlówkach.

    Skoro wszyscy dalej pozostawali przy zarowkach, to widocznie nic
    > LEPSZEGO od zarowki dotychczas sie nie pojawilo.
    Pojawiły się ale są na razie drogie.

    --
    Pozdr
    JanuszK