    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Date: Tue, 7 Mar 2023 12:17:25 +0100
    <1...@m...org> <64023e37$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu2ss4$ase$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <640501be$0$9593$65785112@news.neostrada.pl>
    <1m8o7gllrys1o.19s3vmr7lu0za$.dlg@40tude.net>
    <tu42km$93g$1$Cav@news.chmurka.net>
    <10kmyvim58zik$.pr70a2uomzbm$.dlg@40tude.net>
    <tu4d6a$f1q$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6405b9f5$0$9589$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu4e1u$f1q$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6405c038$0$19620$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu4fn4$f1q$3$Cav@news.chmurka.net>
    <6405c6a2$0$19623$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu4i1e$f1q$4$Cav@news.chmurka.net>
    <2...@4...net>
    <tu530u$7lf$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <teg22b9cepvc$.1er0ybcqkez3c$.dlg@40tude.net>
    <tu6m5k$rks$2$Cav@news.chmurka.net>
    <pn55xct1j0zt$.11rz7upcusfm4.dlg@40tude.net>
    <tu6vn8$2q1$2$Cav@news.chmurka.net>

    On Tue, 7 Mar 2023 10:21:44 +0100, Cavallino wrote:

    > Tak było, ale już nie jest.
    > Jest gorzej.
    > Pozostało tak na Śródce, możesz się nim poemocjonować.

    To się emocjonuję

    A jak jest teraz na Ratajach?
    Zdjecia lotnicze w googlach aktualne?

    A, widze - swiatla na obwodzie dodali ...
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/poznan/rondo-r
    ataje-w-poznaniu-to-horror-dla-kierowcow-powstal-naw
    et-film-jak-po-nim-jezdzic/cbyvb4p

    widac kierowcy nie czaili jasnych reguł :-)
    Ciekawe czy poznanscy czy obcy :-)

    To pozostaje mi tylko wysyłać warszawiaków na Śródkę :-)

    > Samochody po przejechaniu kawałka powinny jednak nadjeżdżać z prawej. ;-)
    > Chyba że precyzyjne pojęcie "kawałek" oznacza coś innego niż myślę.

    linia zatrzymania na wjezdzie jest przed przejsciem, za swiatlami tez
    jest pare metrow (lewy dolny róg zdjęcia powyzej) -
    i owszem - samochody wjezdzające są z prawej tych z obwodu,
    ale to s.o.r.o jest, ze znakiem A-7 na wjazdach ... kasowanym przez
    swiatla ... ja wymiekam :-)

    > Zgadza się.

    > Tyle że one są przerywane jednostronnie tylko, więc z zewnętrznego pasa
    > na bardziej wewnętrzny zjeżdżać nie wolno.
    > https://bi.im-g.pl/im/44/07/1b/z28342596IH,Rondo-Rat
    aje-w-Poznaniu.jpg

    OK, ale dwie pierwsze zmiany prawnie zrobił?

    Jak był obcy, miasta ani ronda nie znał, to co się dziwisz, ze nie
    bardzo wiedzial z którego pasa musi skorzystac.

    Poza tym ... widze w niektorych miejscach zwykłą przerywaną linie,
    oraz ... tak krzyżujące sie pasy, ze pogubic sie mozna :-)

    Wezmy bialy samochod na torowisku na dole na twoim zdjęciu,
    przejedzie kawalek, przetnie przerywaną linie, i bedzie na dwóch
    pasach ruchu naraz. Wolno mu skrecic w lewo i kontynuowac pasem
    wjazdowym?
    Nawet jesli nie, to zmienic pas na lewy mu wolno, bo linia przerywana
    miedzy pasami obwodowymi :-)

    A po ~45 stopniach obwodu, przy zjeździe, mała orgia - jak tam pasy
    prowadzą, kto zmienia, kto nie zmienia :-)

    > Mógłby, bo dał ostro w gaz.

    To sobie zrobil pusto :-)

    > Nie mógł, generalnie start mam lepszy, tylko ślisko było, więc
    > oszczędzałem pedał.
    > Obstawiam że nic nie przewidywał, tylko mózg mu się zlasował.

    > Prędzej w Lesznie, sądząc po sposobie przejazdu przez Rataje.

    PJ mogl robic dawno temu.
    A Lesznie jest troche rond.
    (hm, same nowe? Bo mapa googla pokazuje rondo, a zdjecie terenu brak
    ronda)

    J.