    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Date: Tue, 7 Mar 2023 15:01:49 +0100
    <tu4i1e$f1q$4$Cav@news.chmurka.net>
    <2...@4...net>
    <tu530u$7lf$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <teg22b9cepvc$.1er0ybcqkez3c$.dlg@40tude.net>
    <tu6m5k$rks$2$Cav@news.chmurka.net>
    <pn55xct1j0zt$.11rz7upcusfm4.dlg@40tude.net>
    <tu6vn8$2q1$2$Cav@news.chmurka.net>
    <lu3o0de5lblg$.1xzh9pndvsdyo.dlg@40tude.net>
    <tu77qr$2q2$3$Cav@news.chmurka.net>
    <1e05xzwrsil4c.6cpwbk9tlnxh$.dlg@40tude.net>
    <tu7dkj$2q2$4$Cav@news.chmurka.net>

    On Tue, 7 Mar 2023 14:19:15 +0100, Cavallino wrote:

    > Pierwszy prawy pas do skrętu w lewo, to drugi od lewej jadąc od JP II.

    JP2 to wjazd po lewej stronie tego zdjecia?
    https://bi.im-g.pl/im/44/07/1b/z28342596IH,Rondo-Rat
    aje-w-Poznaniu.jpg

    5 pasów?

    > Masz nim zjechać w lewo, w Krzywoustego,

    Na góre zdjecia?

    > ze skrajnego prawego pasa.

    Nie rozumiem - w lewo ze skrajnego prawego?

    > A on się znalazł w pewnym momencie na pasie trzecim od prawej.

    no ale najpierw:

    ten najbardziej wewnetrzny pas na rondzie to sie u was liczy czy nie?
    liczmy ze jest zerowy od lewej :-)
    to "2-gi od lewej" (i 4-ty od prawej) pas JP2 wjezdza na "2-gi od
    lewej pas na obwodzie". Ktory to pas za zjazdem w dole zdjęcia jest
    jednoczesnie 3-ci od prawej, ale przed zjazdem jest 4-ty od prawej.

    I na bardziej prawy/zewnetrzny pas zjechać zjechac z niego można.

    > ??
    > Drugi od prawej to drugi od prawej.

    Liczba pasów na tym rondzie zmienna, lepiej liczyc od lewej :-)

    > Na zjeździe:

    Ale ktorym zjedzie?

    > Pierwszy od prawej to ten zewnętrzny, drugi od prawej to środkowy, a
    > trzeci od prawej to wewnętrzny (nie liczę buspasa wewnątrz ronda).

    Ale jest jeszcze 4-ty od prawej - tez wewnętrzny.

    > No i nie patrzeć na linie wprowadzające i wyprowadzające z ronda....

    > Zwłaszcza Ci którzy nie wiedzą do czego służą linie wprowadzające i
    > wyprowadzające z ronda....

    Ja tu o zmianie pasa mówie. Kto zmienia, ten ustępuje ..

    > Znak P-1.

    Linie P-1 przetnie też jadac po obwodzie, tę od pasa wprowadzającego.

    > Dla innych kierunków.
    >
    > Ale zgadzam się - drogowcy nie powinni bać się krzyżowania linii i linie
    > wyprowadzające nie powinny być nawet na moment przerwane.

    to co sie dzieje w okolicach "godziny 4-tej" powyzszego zdjecia, to
    jakis sen pijanego projektanta :-).

    Czyli mozna z wjazdu skrecic w lewo?

    J.