    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Date: Tue, 7 Mar 2023 16:07:01 +0100
    <tu530u$7lf$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <teg22b9cepvc$.1er0ybcqkez3c$.dlg@40tude.net>
    <tu6m5k$rks$2$Cav@news.chmurka.net>
    <pn55xct1j0zt$.11rz7upcusfm4.dlg@40tude.net>
    <tu6vn8$2q1$2$Cav@news.chmurka.net>
    <lu3o0de5lblg$.1xzh9pndvsdyo.dlg@40tude.net>
    <tu77qr$2q2$3$Cav@news.chmurka.net>
    <1e05xzwrsil4c.6cpwbk9tlnxh$.dlg@40tude.net>
    <tu7dkj$2q2$4$Cav@news.chmurka.net>
    <12uf8knu1ygk8.1tcaethpf1uzg$.dlg@40tude.net>
    <tu7i0b$dom$1$Cav@news.chmurka.net>

    On Tue, 7 Mar 2023 15:33:47 +0100, Cavallino wrote:

    > Tak.
    > 4 pas od prawej na nim.

    > Tak.
    > Ze skrajnego na połowie ronda - tam gdzie jest tramwaj.

    OK.

    > Nie.

    > Ok.

    > Tak.

    > Nie.
    > Ma wjechać na pierwszy od prawej, tam gdzie tramwaj widać.

    Rozumiem, ale jego "2-gi od lewej" na wjezdzie pozostaje
    "drugim od lewej na obwodzie".
    Fakt, ze przed tramwajem ladne strzałki są, lewy pas w lewo, dwa pasy
    prosto.

    Czyli powinien pas zmienic o jeden w prawo. No i kawalek przed
    tramwajem jakies linie ku temu są.

    > Tym na górze zdjęcia, cały czas mówimy o takim kierunku.

    Przejechal dwa zjazdy, nie wiem kiedy te manewry robił.

    > Buspas.

    Zalezy w którym miejscu liczyc - zmienna liczba pasow na tym rondzie
    od 4 do 6, wliczając buspas :-)

    > Tym z prawego w ogóle nie wolno zmienić pasa na rondzie.

    Na dolnym wjezdzie mają linie przerywaną.

    > Każdy ma jechać swoim pasem wprowadzającym i wyprowadzającym, nie
    > patrzeć na pasy dla innych kierunków.

    > Tylko przez strach przed ciągłością linii prowadzących.

    Ale ktore to są linie prowadzące?
    Bo własnie nam wyszło, ze wjezdzajacy 2-gim pasem od lewej z prawej
    strony zdjęcia powinien w tym miejscu zjechac na 3-ci pas od lewej.
    Tylko skąd on ma wiedziec, ze to właśnie tu?

    Bo jadący 3-cim pasem od lewej, jesli wjechał z JP2 3-cim od lewej,
    to w zasadzie mial informacje na wjezdzie, ze ten pas prosto prowadzi,
    i tu powinnien zjechać. Powtórzona też przed i za dolnym torowiskiem.
    Ale na tym pasie sie może znaleźć samochód z dolnego wjazdu.
    A jaka jest strzałka na 3cim od lewej pasie tego wjazdu?

    I tak sie jeszcze patrze ... wjeżda ktos od góry i chce w lewo.
    Tam tylko lewy pas prowadzi w lewo, czy dwa lewe pasy, jak z JP2?
    No ale jedzie "1-wszym od lewej" i gdzies przed dolnym torowiskiem
    powinien byc 3-ci lub 4-ty od lewej.
    No fakt - stosowna linia tam jest.
    Tylko trzeba wiedziec, ze to dla niego :-)

    Mam dziwne wrazenie, ze bez swiatel to rondo wogole by nie zadziałało.
    tzn albo by sie blokował ruch od tych zmian pasów, albo byłoby wiele
    stłuczek, bo nie wiadomo kto tu pas zmienia a kto nie :-)

    A skoro tak ... ciekawe, czy zwykle skrzyzowanie nie mialoby takiej
    samej przepustowosci.
    Tylko jedno muszę przyznac - jest duzy promien skretu dla tramwajów.
    Ale przeciez tramwaje sobie radzą na mniejszym.

    J.