  • 31. Data: 2021-08-06 15:27:42
    Temat: Re: Reakcja łańcuchowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Odniosłem do serwisu.

    Finał jest taki, że następna płyta już działa. I tym razem zadzwonili do
    mnie z pytaniem o hasło do systemu, a poprzednio ponoć przeinstalowali
    system bez niego.

    I tak przy okazji... chyba podczas włączania się lodówki obraz znika
    (czarny ekran) na 1s na ekranie TV.
    Tylko przy źródle sygnału z PC, z dekodera jest ok.
    To samo się działo z poprzednim PC'tem.

    Można temu zaradzić? Poz wymianą lodówki, bo są dwie obok siebie i nie
    wiem nawet, która jest za to odpowiedzialna.
    Silnik jest czymś zabezpieczony?

    Robert

  • 32. Data: 2021-08-06 15:46:32
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 8/6/2021 o 3:27 PM, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    >
    > Można temu zaradzić? Poz wymianą lodówki, bo są dwie obok siebie i nie
    > wiem nawet, która jest za to odpowiedzialna.

    Wyłączyć jedną na 8h i poczekać czy będzie znikał obraz.
    Jeśli nie będziesz nic dokładał spokojnie wszystko w środku wytrzyma.

    Pewnie masz duży pik prądu, którym albo indukuje się w przewodach
    z powodu pętli masy lub sam zasilacz PC przenosi te zakłócenia.

    --
    pzdr, j.r.

  • 33. Data: 2021-08-09 11:28:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Aug 2021 15:27:42 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >
    > Można temu zaradzić? Poz wymianą lodówki, bo są dwie obok siebie i nie
    > wiem nawet, która jest za to odpowiedzialna.

    Silnik jak silnik ... podejrzewalbym raczej prad spory po masie
    plynacy.

    Lodowka przy starcie prad bierze spory, moze powodowac spore spadki
    napiec w starej instalacji, szczegolnie dwuprzewodowej.
    Wlaczyc TV i komputer do tego samego przedluzacza z bolcami ... i TV
    to moze nbyc jeszcze do jakies anteny podlaczonej, czy innego zrodla -
    uziemionego.

    J.

  • 34. Data: 2021-08-09 12:25:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie napięcie jak się okazało szło po koncentryku TV (w budynku instalacja Sat/DVB
    z multiswitchami i wzmacniaczami), dalej do
    tunera TV, dalej przewodem video HDMI do monitora, z monitora drugim przewodem video
    DP do kompa, z kompa do listwy zasilającej z
    bolcami.
    Efekt: zły odbiór wielu kanałów TV.
    Musiałem podłączyć zasilacz kompa (laptopa - "cegiełkę") przez listwę bez bolców,
    ustąpiło.