  • 21. Data: 2021-07-29 21:24:47
    Temat: Re: Reakcja łańcuchowa
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.07.2021 12:53, Robert Wańkowski wrote:

    > A ja w szkole... sala komputerowa i przedłużacze ktoś za komuny zrobił,
    > bo nie było.
    > Tylko nie wiedzieć dlaczego na obu końcach były bolce. :-)
    > Chyba łączyły stoły ze sobą. Dopóki były wetknięte było bezpiecznie.

    Wtedy nie było specjalnie wyboru - robiło się z tego co było.

    Dzisiaj najlepszym wyjściem byłoby zastosowanie złącz typu Powercon -
    jest zabezpieczona przed dotknięciem zarówno żeńska jak i męska część ;)

    --
    Mirek.

  • 22. Data: 2021-07-30 11:07:20
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 29 lipca 2021 o 04:40:55 UTC-5 r...@g...com napisał(a):
> [...]
    l...

> [...]
    > N i L.
    > No i może komuś uratowałeś życie. Na bolcu była faza. A że gniazdo jest
    > za meblem, to praktycznie nieużywane, podłączony tylko był zegar
    > dwuprzewodowo.
    >
    > Sprawdzając teraz kabel próbnikiem dzwonił mi na dwóch żyłach, myślałem,
    > że to jakiś kiepski kabel i elktroniczny próbnik zbyt czuły. Nie
    > dowierzając lekko musnąłem bolec ręką, I nic nie poczułem. A próbnik z
    > taką samą intensywnością wskazuje fazę na bolcu dziurze.
    > Rozkręciłem gniazdo i faktycznie L z N zmostkowane.
    > Zabrakło mi odwagi, aby powtórnie dotknąć bolca.

    Dobre kapcie miales :)
    Zdrowia!

  • 23. Data: 2021-07-30 22:58:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 21:24, Mirek pisze:

    > Wtedy nie było specjalnie wyboru - robiło się z tego co było.

    No chyba nie próbujesz tego przedłużacza śmierci usprawiedliwiać?

    > Dzisiaj najlepszym wyjściem byłoby zastosowanie złącz typu Powercon -
    > jest zabezpieczona przed dotknięciem zarówno żeńska jak i męska część

    Dziś to bezprzewodowo już wszystko można.

    Robert

  • 24. Data: 2021-07-31 12:31:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 14:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Plyta padla.
    > Reszta mogla przetrwac, ale gwarancji nie dam.

    Płyta padła, zasilacz i dysk działa.
    Procesor, to się okaże.

    A w drukarce padła płyta i wyświetlacz. Zasilacz sprawny.

    Robert

  • 25. Data: 2021-07-31 12:44:21
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    r...@g...com napisał(a):

    > https://imgur.com/d7BVf5l

    O i to jest ciekawe i już możemy filozofować czemu w jednych urządzeniach
    między obudowę - GND dajemy 0R, natomiast w drugich 1M/10M.

  • 26. Data: 2021-08-03 19:52:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Plyta padla.

    W PC padła tylko płyta.
    Właśnie go odebrałem z serwisu z nową płytą. Podłączam mysz i klawiaturę
    USB. Komputer ich nie widzi. Bios mówi, że nie ma klawiatury.
    Mam nacisnąć F2. :-)

    Sprawdziłem trzy sztuki i nic. Mysz tylko się świeci. Tez nie działa.
    System się uruchamia i staje na ekranie powitalnym.
    Klawiatura nie zapala CapsLook'a itp. Tylko jakaś gamingowa świeci
    wszystkimi kontrolkami, ale nie działa.

    Rozmawiałem z serwisem, u nich chodziło, bo przeinstalowywali system.
    Jutro tam pójdę z kompem, ale może coś poradzicie na dziś?

    Sprawdziłem wszystkie USB, bo myślałem, że do Biosu może jakieś
    dedykowane... nic.

    Wyjąłem baterię, ale chyba za krótko, bo zegar i data się nie zmieniła.
    Coś to pomoże? Zewrzeć gniazdo baterii?

    Robert

  • 27. Data: 2021-08-03 22:23:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Raczej malarzom, typowe.

    -----

  • 28. Data: 2021-08-03 22:31:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 3 sierpnia 2021 o 12:52:21 UTC-5 r...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Rozmawiałem z serwisem, u nich chodziło, bo przeinstalowywali system.
    > Jutro tam pójdę z kompem, ale może coś poradzicie na dziś?

    Sprawdzic czy kazdy port usb tak ma, moze nie podpieli przednich portow z obudowy na
    plyte?

    > Sprawdziłem wszystkie USB, bo myślałem, że do Biosu może jakieś
    > dedykowane... nic.

    Jak sprawdziles wszystkie to albo klawiatury padly albo plyta w transporcie zdechla.

    > Wyjąłem baterię, ale chyba za krótko, bo zegar i data się nie zmieniła.
    > Coś to pomoże? Zewrzeć gniazdo baterii?

    Bateryjki raczej nie wplywaja na ustawienia usb.

    usb na tylnym panelu dziala zawsze i od zawsze. Nie spotkalem sie w sprzecie
    popularnym z sytuacja ze jakies ustawienie biosu je wylacza.

    Jak sprzawdziles na krzyz to pozostaje tylko powrot do serwisu nich sprawdza swoimi i
    pewnie plyte wymienia bo jakims cudem padla.

    Ewentualnie wypnij wszystko co masz podpiete na usb. Kiedys dawno mialem akcje ze
    modem neozdrady sagema blokowal instalacje windy. Mimo ze akcja inna to jednak moze
    wpiales cos co padlo i cala szyna usb nie gada. Odepnij wszystko poza mysza lub
    klawira i zobacz czy pomoglo.

  • 29. Data: 2021-08-04 11:33:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2021 19:52:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > System się uruchamia i staje na ekranie powitalnym.
    > Klawiatura nie zapala CapsLook'a itp. Tylko jakaś gamingowa świeci

    Czyzbys mial uszkodzone mysz lub klawiature, tak, ze uszkadzaja teraz
    plyte glowna?
    Mogly oberwac w czasie przygody, ale zeby do tego stopnia .. dziwne by
    troche bylo.

    Wylaczyc kompa, calkowicie - z gniazdka, podlaczyc dobrą, sprawdzoną
    klawiature, wlaczyc kompa.

    Jest jeszcze wersja, ze zwarcie robia i bezpiecznik na plycie glownej
    siada ... ale jak piszesz - swieca, zasilanie dostaja ...

    J.

  • 30. Data: 2021-08-04 16:23:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-08-04 o 11:33, J.F pisze:

    > Czyzbys mial uszkodzone mysz lub klawiature, tak, ze uszkadzaja teraz
    > plyte glowna?
    > Mogly oberwac w czasie przygody, ale zeby do tego stopnia .. dziwne by
    > troche bylo.

    Fakt że podłączyłem WiFi na USB i dongla mysz/klawiatura. Ale uprzednio
    sprawdziłem na laptopie oba urządzenia i działały i laptop nadal działa. :-)

    > Wylaczyc kompa, calkowicie - z gniazdka, podlaczyc dobrą, sprawdzoną
    > klawiature, wlaczyc kompa.

    Robiłęm tak wiele razy z różnymi gniazdami. Nawet szukałem jakiegoś
    oznaczenie, które by wyróżniało dedykowane.

    > Jest jeszcze wersja, ze zwarcie robia i bezpiecznik na plycie glownej
    > siada ... ale jak piszesz - swieca, zasilanie dostaja ...
    Tak mysz kablowa świeci, i jakaś klawiatura gamingowa, ale na raz Caps,
    Scroll i NL.

    Odniosłem do serwisu. Zadzwonili i potwierdzili, że coś padło. Będzie
    nowa płyta. Ale zarzekali się, że u nich działało bo ponoć
    przeinstalowali system. Niby ma sens, bo nowa płyta to Dell a poprzednio
    był Asus. Płyta to taki skrót myślowy, bo ze starego tylko pamięci, dysk
    i procesor pozostał. No i Asus był zgrabniejszy, mniejszy. Grafika w
    procesorze.

    Możliwe to, że bez hasła to zrobili? Data i godzina nie zgadzały się. Bo
    tylko tyle było widać na ekranie powitalnym W10. No niby nie musieli
    ustawiać.

    A tu POST Biosu. Przed tym ekranem było info o braku klawiatury i F1, F2, F5
    https://imgur.com/sFli4bQ

    Robert