  • 21. Data: 2022-02-15 20:44:54
    Temat: Re: Rezystywność a konduktancja
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    JDX napisał(a):
    > Chwila konsternacji i szybka odpowiedź - rezystancję. Okazało
    > się, że niby tak, ale nie do końca. Bo w megaomach mierzy się
    > rezystancję izolacji. :-D

    I ta rezystancja jest w mega czy giga omach?
    Jak mierzyłem różniste przewody zwykłym miernikiem na zakresie 2G,
    wszystkie przewody miały powyżej tych 2G.
    Tak wiem, izolację mierzy się przy wyższym napięciu.

  • 22. Data: 2022-02-15 20:51:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2022 o 20:44, alojzy nieborak pisze:

    > I ta rezystancja jest w mega czy giga omach?
    > Jak mierzyłem różniste przewody zwykłym miernikiem na zakresie 2G,
    > wszystkie przewody miały powyżej tych 2G.
    > Tak wiem, izolację mierzy się przy wyższym napięciu.

    Trzeba było mierzyć w zakresie 2000G :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 23. Data: 2022-02-15 22:43:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Poniekąd amerykańsko też, cal jest zdefiniowany metrycznie, jako 25.4mm.

    Ale to dopiero od 1959 roku. Wcześniej był większy, miał 25,4000508001 mm,
    czyli 1/0.3937 cm.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2022-02-16 08:06:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 15.02.2022 20:44, alojzy nieborak wrote:

    > I ta rezystancja jest w mega czy giga omach?
    > Jak mierzyłem różniste przewody zwykłym miernikiem na zakresie 2G,
    > wszystkie przewody miały powyżej tych 2G.
    > Tak wiem, izolację mierzy się przy wyższym napięciu.
    No tak, AFAIK typowe napięcie przy pomiarach to 500V. I dla instalacji o
    napięciu znamionowym 400 V minimalna rezystancja izolacji powinna
    wynosić 1 M?. A mierniki do pomiaru tej rezystancji mają różne zakresy -
    zarówno mega- jak i gigaomowe. W każdym razie zaznaczam, że z pomiarami
    elektrycznymi (tzn. izolacji, uziemienia) nie mam nic wspólnego.

  • 25. Data: 2022-02-19 01:54:46
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Robert Wańkowski wrote:

    > Ale nie potrafię zrozumieć konduktancji. Gdzie w praktyce to się przyda.

    IMHO to właśnie konduktancja jest bardziej intuicyjna niż rezystancja.
    Mówi, ile amperów popłynie na każdy wolt różnicy potencjałów. Ale co kto
    lubi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2022-02-21 21:35:45
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 15.02.2022 o 20:16, JDX pisze:
    > On 10.02.2022 13:40, J.F wrote:
    > [...]
    > Gdzieś w październiku/listopadzie poszedłem odświeżyć sobie zwykłe
    > sepowskie uprawnienia ,,E" do 1 kV. Pierwsze pytanie - co się mierzy w
    > megaomach? Chwila konsternacji i szybka odpowiedź - rezystancję. Okazało
    > się, że niby tak, ale nie do końca. Bo w megaomach mierzy się
    > rezystancję izolacji. :-D

    Przypomniało mi się, jak politruk szkoli wojsko i czyta - woda wrze w 90
    stopniach. To jakiś żołnierz poprawia, że w 100. Politruk patrzy na
    kartke i mówi, faktycznie, 90 stopni to kąt prosty.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl