  • 1. Data: 2020-10-19 18:16:11
    Temat: Router ADSL z VoIP i FXO, co zamiast TD-VG3631?
    Od: M M <m...@g...com>

    Wiem że muzeum - ale działa to w dalekim miejscu gdzie do wyboru jest neostrada albo
    neostrada (ADSL 10/1 Mb/s), VoIP jest w Halonet a na linii usługa głosowa jakaś
    telestrada (chyba dawny NOM).

    Zasadniczo rzeczony TP-Link robi co do niego należy, dużą poprawę stabilności daje
    restart raz na dobę w nocy zegarem sterującym. No ale ma swoje lata i może kiedyś
    pójść się paść. Łączność musi być niezawodna i prosta w obsłudze (mieszkają tam
    osoby starsze nietechniczne, może być potrzeba wezwania pomocy itp., trudno przekonać
    do komórki).

    Jedna rzecz której w TD-VG3631 brakuje (a może się mylę?) to możliwość przełączenia
    na sygnał linii miejskiej zamiast VoIP po wybraniu jakiegoś prefiksu (w razie gdyby z
    VoIP czy Internetem były problemy - przy braku zasilania automatyczne przełączanie
    przekaźnikiem jest).

    Kojarzy ktoś podobne urządzenie w miarę bezawaryjne i dostępne (choćby używane), może
    być bez WiFi (to łatwo dołożyć na zewnątrz). Istotne by był router z modemem ADSL i
    VoIP z funkcją obejścia bezpośrednio na linię miejską - zarówno przy braku prądu jak
    i po wybraniu jakiegoś krótkiego prefiksu, a domyślnie dzwonienie przez VoIP.
    Istotne też odbieranie rozmów przychodzących zarówno z VoIP jak i z miasta na tym
    samym telefonie (wystarczy możliwość podłączenie 2 aparatów, jest tam 1 DECT i 1
    zwykły "awaryjny" działający bez prądu).

    Kiedyś używałem Thomson ST780WL ale nigdy z ADSL (paroma magicznymi zaklęciami przez
    telnet robiło się na nich WAN Ethernet) i to był kawał czasu temu, nie wiem czy
    jeszcze się ostały działające egzemplarze. Z drogich i dobrych był jeszcze Fritzbox
    ale Niemcy bardzo ufają swojej energetyce i nie ma tam obejścia przy braku prądu. A
    możliwość wezwania pomocy musi być, jedna osoba z respiratorem (nie covid, już
    wcześniej) i przy braku prądu strażacy przywożą agregat.

  • 2. Data: 2020-10-19 18:51:28
    Temat: Re: Router ADSL z VoIP i FXO, co zamiast TD-VG3631?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.10.2020 o 18:16, M M pisze:

> [...]
    > jak i z miasta na tym samym telefonie (wystarczy możliwość
    > podłączenie 2 aparatów, jest tam 1 DECT i 1 zwykły "awaryjny"

    Niektóre wersje Draytek-ów miały miały porty FXS i FXO, ale nie pamiętam
    już które, na pewno były to jakieś starocie, bo w tych nowych nie widzę
    FXO, a często w ogóle nie ma voip-a.
    No i któreś bramki Cisco/Linksys miały FXO.

  • 3. Data: 2020-10-20 10:58:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-19 o 18:51, nadir pisze:
    > (...)
    > Niektóre wersje Draytek-ów miały miały porty FXS i FXO, ale nie pamiętam
    > już które, na pewno były to jakieś starocie, bo w tych nowych nie widzę
    > FXO, a często w ogóle nie ma voip-a.

    Miały po numerze literę V, np. Vigor2862Vac miał Voipa, natomiast
    Vigor2862ac już nie.

    Jeszcze:
    L = LTE, P=PoE

    Powinien być gdzieniegdzie jeszcze np. Vigor 2762Vac

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-10-20 18:19:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.10.2020 o 10:58, Adam pisze:

    > Miały po numerze literę V, np. Vigor2862Vac miał Voipa, natomiast
    > Vigor2862ac już nie.

    Tak, Draytek-i z 'V' miały VoIP, ale nie każde miały port FXO.

  • 5. Data: 2020-10-20 18:39:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan nadir napisał:

    > Tak, Draytek-i z 'V' miały VoIP, ale nie każde miały port FXO.

    Fritz Box 7570 ma chyba wszystko (z wyjątkiem wodotrysku).

    --
    Jarek