  • 21. Data: 2020-07-06 18:51:10
    Temat: Re: Rozmowa z ciepłomierzem.
    Od: jacek <j...@f...pl>

    Podlacz do rs232 diodę świecąca IR. Skieruj na łącze optyczne, na diodę
    odbiorcza, ale rób to z bliska a druga diodę obserwuj, np telefonem (nie
    iPhone). Zobaczysz czy odpowiada. Użyj programu, np MBSheet.
    jp

    F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

  • 22. Data: 2020-07-06 19:01:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/07/2020 18:51, jacek wrote:
    > Podlacz do rs232 diodę świecąca IR. Skieruj na łącze optyczne, na diodę
    > odbiorcza, ale rób to z bliska a druga diodę obserwuj, np telefonem (nie
    > iPhone). Zobaczysz czy odpowiada. Użyj programu, np MBSheet.

    Wątpie aby to było wprost RS232/UART. Prawie na pewno to będą krótkie
    inpulsy, jak w irdzie. Inaczej baterie by zajechało w godzinę ;)

    Znajde czas jak już go zamontuje, to się pobawie. Korci mnie aby
    elektronikę wypatroszyć, tylko niestety jest to jeden z tych gdzie
    płytka PCB robi jednoczesnie za elektronikę, mocowanie kabli, łożysko
    wiatraczka, podtrzymanie LCD, mocowanie bateri itd itp... Zamiast
    projektować elektronikę skupiasz sie na projektowaniu mechaniki z
    użyciem laminatu :/

  • 23. Data: 2020-07-06 19:11:50
    Od: jacek <j...@f...pl>

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Wątpie aby to było wprost RS232/UART. Prawie na pewno to będą krótkie
    > inpulsy, jak w irdzie. Inaczej baterie by zajechało w godzinę ;)
    Tego interfejsu w cieplomierzach używa się sporadycznie, rzekłbym wcale, bo
    niby do czego.
    Prawie na pewno jest to zwykły uart.
    Akurat do multicali przez opto nigdy nie łączyłem się. Mówię to na
    podstawie urządzeń innych producentów z tej branży.
    Przed laty kombinowałem jakies głowice opto i czytałem ciepłomierze.
    Głowica, w jedna stronę, składała się z diody nadawczej IR, w druga chyba
    dodatkowo tranzystor był. Zmotane na wtyczce DB9.

    jp

  • 24. Data: 2020-07-06 20:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Tego interfejsu w cieplomierzach używa się sporadycznie, rzekłbym
    >wcale, bo
    >niby do czego.
    >Prawie na pewno jest to zwykły uart.

    Koledze chyba chodzi o to, ze w uart stan jest staly przez caly bit,
    a w IrDA tylko przez czesc bitu.
    To pomaga odebrac IR, wiec pewnie tak zrobili ... zreszta napisali
    gdzies tam, ze standard IrDA SIR.

> [...]
    >chyba
    >dodatkowo tranzystor był. Zmotane na wtyczce DB9.

    I byly dlugie sygnaly, czy krotkie impulsy ?

    J.