  • 11. Data: 2023-02-28 19:50:58
    Temat: Re: S/PDIF -> USB
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-02-28 o 17:31, heby pisze:

    > W sumie musisz miec taką super jakość, która i tak jest kipeska, bo to
    > pewno jakieś mpX? Zrzucenie po analogu jest problemem?

    Pewnie masz rację. Ale teraz potrzebny konwerter z SPDIF na analoga.
    Ale są od ręki, do tego kabelek.
    Ale w tym dekoderze od Netii jest SCART, ale co to za gniazdo? Mini DIN
    to nie jest.
    http://3a-meble.com.pl/files/dynamicContent/sites/bc
    295x/images/pl/webpage_14/leogiiao/element_173/20230
    228_170457.jpg

    Robert

  • 12. Data: 2023-02-28 23:54:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-28, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Z komentarzy wynika, że działa albo nie działa optyczne.

    To co wkleiłeś wcześniej, nie ma złącza wyjścia optycznego (toslink), ma
    typu "czincz" (coaxial/rca).

    > Ale czy Netia nie zabezpiecza przed kopiowaniem?
    > Bo w opisie karty:
    > "Wsparcie SCMS - system zabezpieczający przed nieograniczonym
    > kopiowaniem nagrań w formacie cyfrowym"

    Może być zabezpieczone, bo jest w standardzie S/PDIF (bez znaczenia jaki
    fizyczny port).

    Są ekstraktory audio, np.
    https://allegro.pl/oferta/ekstraktor-audio-z-hdmi-do
    -toslink-spdif-cinch-11830463070

    To idzie z hdmi na toslink i rca analogowy. Z innymi się nie spotkałem.
    Jak Ci obsesyjnie nie zależy, aby to była (hipotetycznie) superjakość,
    to pewnie Twój komputer ma analogową line-in?

    Swoją drogą, jakie wyjścia masz z TV, bo pewnie masz tam też analog out
    (słuchawki?) a jest i duża szansa, że toslink.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-03-01 11:32:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/02/2023 19:50, Robert Wańkowski wrote:
    > Ale w tym dekoderze od Netii jest SCART, ale co to za gniazdo? Mini DIN
    > to nie jest.

    https://pl.aliexpress.com/item/1005003264654609.html

    Możliwe, że te będą pasować, ale pewności nie mam:

    https://allegro.pl/listing?string=ADAPTER%209PIN%20-
    %20S-VIDEO

    Ogólnie takie kabelki były powszechne w czasach 200x, wiele kart gfx
    posiadało stosowne złacze tego typu.

  • 14. Data: 2023-03-01 11:45:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To co wkleiłeś wcześniej, nie ma złącza wyjścia optycznego (toslink), ma
    > typu "czincz" (coaxial/rca).

    Jak ja mało wiem.

> [...]
    > Jak Ci obsesyjnie nie zależy, aby to była (hipotetycznie) superjakość,
    > to pewnie Twój komputer ma analogową line-in?

    Jak się zastanowić, to nie zależy zbytnio na jakości, bo i tak będzie to
    słuchane z CD w mono.

    Jak mnie nie odwiedziesz, to kupie to:
    https://allegro.pl/oferta/konwerter-spdif-toslink-co
    axial-do-2x-rca-cinch-us-9570433713

    > Swoją drogą, jakie wyjścia masz z TV, bo pewnie masz tam też analog out
    > (słuchawki?) a jest i duża szansa, że toslink.

    Toslink jest, słuchawkowego nie ma.
    Ale w tym dekoderze jest SCART, ale gniazdo mi obce.

  • 15. Data: 2023-03-01 12:03:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-01, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    -toslink-spdif-cinch-11830463070

    > Jak się zastanowić, to nie zależy zbytnio na jakości, bo i tak będzie to
> [...]

    Wygląda dobrze.

> [...]
    > http://3a-meble.com.pl/files/dynamicContent/sites/bc
    295x/images/pl/webpage_14/leogiiao/element_173/20230

    To nie jest SCART, tj. S-Video. A jeśli tak, to tam nie ma dzwięku.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-03-01 12:15:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    295x/images/pl/webpage_14/leogiiao/element_173/20230
    228_170457.jpg
    > To nie jest SCART, tj. S-Video. A jeśli tak, to tam nie ma dzwięku.

    Napisali, że SCART

    https://www.netia.pl/Netia/media/Pomoc/np2-0_1.png

    To musi tam być dźwięk.

    No to są dwie opcje, cenowo to samo.
    Ten SCART lub konwerter z optycznego do analoga.

    Robert

  • 17. Data: 2023-03-01 12:17:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No to są dwie opcje, cenowo to samo.
    > Ten SCART lub konwerter z optycznego do analoga.

    Aleeee... czy SCART będzie aktywny gdy jest podłączone HDMI?
    To może jednak ten optyczny konwerter?

    Robert

  • 18. Data: 2023-03-01 12:19:41
    Od: Ceat <c...@a...net>

> [...]
    > to nie jest.
    > http://3a-meble.com.pl/files/dynamicContent/sites/bc
    295x/images/pl/webpage_14/leogiiao/element_173/20230

    Mini-DIN 9-pin https://pl.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN
    Jeśli to faktycznie SCART to powinno tam być audio analogowe.

  • 19. Data: 2023-03-01 12:23:46
    Od: Ceat <c...@a...net>

    > To nie jest SCART, tj. S-Video. A jeśli tak, to tam nie ma dzwięku.

    SCART != S-video, S-video to tylko video, w SCART _musi_ być audio.
    Standardowo S-video używało Mini-DIN 4-pinowego.

  • 20. Data: 2023-03-01 12:35:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2023 12:23, Ceat wrote:
    > SCART != S-video, S-video to tylko video, w SCART _musi_ być audio.
    > Standardowo S-video używało Mini-DIN 4-pinowego.

    Te dodatkowe piny były dość luźno traktowane, na przykład można tam było
    znaleźć *wejście* video, albo RGB, albo cyfrowe audio, albo remote, w
    zależności od implementacji. Takich kabli nazbierałem swego czasu kilka
    i mocno rózniły się tym, co dyndało na drugim końcu.