  • 1. Data: 2021-08-15 16:13:35
    Temat: SE XPERIA ARC S - kilka pytań
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Pierwsze zderzenie z takim modelem.

    Aparat po włączeniu informuje, że brak karty SD. Mnie nie
    przeszkadza ale jemu chyba tak, bo nie chce zdjęć robić (wiem
    gdzie przycisk spustu plus włączony dotyk). Czy zdjęcia zapisywał
    tylko na karcie czy może też w pamięci wewnętrznej?
    Jeżeli może, gdzie to zmienić? Pamięć wewnętrzna dostępna >100MB.
    To samo dot. Galerii, też tylko na SD?

    Po podaniu magicznego kodu, w menu serwisowym mżna sprawdzić,
    czy licznik zmian simlocka się nie wyzerował i można go zdjąć.
    [x] Network 5 ma oznaczać, że można. Nie znalazłem jak sprawdzić
    czy ma w ogóle simlocka. Można to sprawdzić bez wkładania
    karty innego operatora (chwilowo nikt w okolicy nie ma)?

    Arek

  • 2. Data: 2021-08-15 17:44:37
    Temat: Re: SE XPERIA ARC S - kilka pytań
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.08.2021 o 16:13, Arek pisze:
> [...]
    > tylko na karcie czy może też w pamięci wewnętrznej?
    > Jeżeli może, gdzie to zmienić? Pamięć wewnętrzna dostępna >100MB.

    ten telefon sensownie przestał działać pokolenie temu. jego dogorywanie
    przedłużano w następujący sposób. na karcie sd, wydzielano 2 partycje.
    jedna była widziana jako karta sd, druga jako wewnętrzna pamięć (nie
    pamiętam jakiego typu). dzięki temu smartfon lepiej sobie radził.... ale
    to było wieki temu.
    Być może opisany wyżej numer ktoś zrobił, a brak odpowiednio
    skonfigurowanej karty sd daje taki a nie inny komunikat.
    O ile nie jesteś kustoszem w muzeum techniki, upuść ten telefon parę
    razy na chodnik i zapomnij o nim. nie trać życia na wskrzeszanie
    historii. na serio.

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-08-16 09:35:04
    Temat: Re: SE XPERIA ARC S - kilka pyta
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

> [...]
    > tylko na karcie czy może też w pamięci wewnętrznej?
    > Jeżeli może, gdzie to zmienić? Pamięć wewnętrzna dostępna >100MB.

    Dane użytkownika (poza danymi aplikacji) są w tej serii smartfonów (to
    Xperia 2011 z tego co pamiętam) przechowywane na karcie pamięci, bo ma
    to tylko 512 MB pamięci wbudowanej (RAM-u też chyba tyle), więc ledwo
    jej starcza na aplikacje. Więc bez karty pamięci nie zadziała cokolwiek,
    co zechce skorzystać z pamięci na "zwykłe" pliki użytkownika, np. nie
    będzie gdzie zapisać zdjęcia zrobionego aplikacją aparatu, jak
    wspomniałeś. A przynajmniej miałem tak w Xperii Ray z tej samej serii.

> [...]
    > czy ma w ogóle simlocka. Można to sprawdzić bez wkładania
    > karty innego operatora (chwilowo nikt w okolicy nie ma)?

    *#*#SERVICE#*#* (*#*#7378423#*#*) - w ukrytym pod tym kodem menu
    serwisowym w Xperiach od Sony i Sony Ericssona widziałem w menu opcję
    simlock, ale nie pamiętam, co konkretnie zawierała i co się da z niej
    wyczytać, bo w tej chwili w swojej Xperii nie mam fabrycznego
    oprogramowania, więc ów kod mi nie działa.

    Ale ogólnie na dzisiejsze czasy Xperia Arc ma słaby procesor (1x 1,2 GHz
    z tego co pamiętam) i mało RAM-u (512 MB), więc poza ewentualnie
    aparatem lepszym od feature phone'ów i prostymi aplikacjami, np.
    klientem e-mail, niezbyt się nadaje do użytku. Na przeglądarkę też jest
    za słaba.