  • 11. Data: 2021-01-26 20:01:43
    Temat: Re: STM32 pracuje z połową prędkości
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 26.01.2021 13:21, Zbych wrote:

    > I jak ktoś na grupie ma to wykryć? Przejrzyj historię postów Atlantisa -
    > ludzie się produkują, rzucają pomysłami a on na koniec napisze, że
    > pomylił wsad albo niedolutował (vide post sprzed 4 dni)

    Aha. "Historię". Z przytoczonych przez ciebie przykładów bardzo luźno
    można by dopasować jeden - kiedy faktycznie problem ustąpił po
    poprawieniu lutów. Reszta to zwyczajne chochoły.

    > I gdzie jest opis miejsca w którym utknął?

    Pytałem, czy komuś nie zdarzył się podobny przypadek przy korzystaniu z
    STM32CubeMX bo faktycznie utknąłem. Narzędzie powinno automatycznie
    generować kod w oparciu o podane dane (źródło sygnału zegarowego,
    częstotliwość kwarcu, oczekiwana częstotliwość zegara systemowego).
    Jeśli uzyskanie określonej prędkości przy danej konfiguracji nie jest
    możliwe - pojawia się stosowny komunikat. SysTick też jest ustawiany
    automatycznie tak, aby przy danym taktowaniu występował co 1 ms.

    Gdybym ręcznie pisał kod konfiguracyjny, to założyłbym, że faktycznie
    musiałem gdzieś popełnić błąd. Tutaj jednak odpowiadało za to
    automatyczne narzędzie, więc do jedynym wyjaśnieniem jakie przychodziło
    mi do głowy była albo przyczyna sprzętowa, albo bug w samym narzędziu.
    Bo po podaniu prawidłowej częstotliwości kwarcu (a ta był właściwa)
    SysTick oraz zegar na wejściu UART-a powinny zostać przeliczone, nawet
    gdybym przez pomyłkę ustawił gdzieś inne źródło albo inny dzielnik.

    Finalnie nie mam pojęcia co było przyczyną, bo problem zniknął, gdy nie
    mając już żadnego pomysłu zbudowałem projekt od początku, wyklikując
    wszystkie opcje w czystym pliku. Nie wiem, może fakt, że projekt był
    założony w starej wersji SMT32CubeMX i edytowany w najnowszej miał z tym
    coś wspólnego?

  • 12. Data: 2021-01-26 20:10:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > wszystkie opcje w czystym pliku. Nie wiem, może fakt, że projekt był
    > założony w starej wersji SMT32CubeMX i edytowany w najnowszej miał z tym

    Możliwe. Niemniej gdybyś od razu podzielił się plikiem projektu i źródłami,
    moglibyśmy odpowiedzieć na te pytania. Tak zostaje tylko zgadywanie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/