  • 11. Data: 2020-10-18 22:20:13
    Temat: Re: Samochód tak do 40?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f8c9293$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
    user kriters pisze tak:

    > Mam drugi. Ale za 5000 i trochę strach nim jechać dalej niż do
    > najbliższego lidla.

    Mam za 3tys zł i nie boje się nim jeździć. Nie zepsuje sie w nim nic
    o czym nie wiem. Jedynie przez moje zaniedbanie się posypie. Jak nie
    zdąże naprawić i się zepsuje to pojde kupię następny za 5 tys zł.
    Skrzynia się nie zepsuje a dwumasa jest nowa. Silnik 1.6 AHL jest
    niezniszczalny.

    Najważniejsze przy zakupie żeby nie rdzewiał i nie przeciekał, bo jak
    przecieka to dramat.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 12. Data: 2020-10-18 22:57:03
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 22:20, PiteR pisze:
> [...]
    > niezniszczalny.
    >
    > Najważniejsze przy zakupie żeby nie rdzewiał i nie przeciekał, bo jak

    Mój nie rdzewieje i nie przecieka. Ale co z tego skoro każdy wyjazd
    kończy się jakąś przygodą. Na starcie w samochód za 5000
    zainwestowaliśmy 3000 (nie licząc opon za dodatkowe 1200). I co z tego
    skoro nadal tu coś stuka, tam puka, tu popiskuje, tam zaczyna śmierdzieć
    po kilku(nastu) kilometrach. A mechanicy albo rozkładają ręce albo
    pukają się w czoło, że tyle w tego złoma inwestujemy. W pewnym momencie
    po prostu się przestaje opłacać i koniec. Zresztą mam mnóstwo znajomych,
    którzy po latach użerania się ze złomami w końcu kupowali porządne auta
    i raczej nie żałowali. Nawet jeśli musieli na to brać kredyty.

    Inna sprawa, że jeżdżąc wiele lat lepszymi autami jednak przyzwyczaiłem
    się do tego minimum komfortu. W tym nie mam nawet klimatyzacji.

  • 13. Data: 2020-10-18 23:00:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Z ciekawości jakie to auto?
    Kupiłem właśnie Siriona 1.0 z 2005 roku. za 7 tysi.
    Oczywiście dołożę tysiaka. Nie czuję strachu.

  • 14. Data: 2020-10-18 23:04:54
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 22:03, ToMasz pisze:
    > nie wiem o "co kaman", ale chyba tu parę osób przekonałem do
    > samodzielnego myślenia. a może to złomnik? nie ważne. widzisz... auta
    > tracą wartość, dość szybko. potem efekt jest taki że harujesz w
    > robocie a gówno z tego masz, bo (przy nowym aucie) tracisz dziennie
    > 45zeta bo auto stoi pod domem.

    A w tej chwili pewnie więcej zjada mi inflacja. A rocznik 2015-16 (w
    takie mniej więcej celuje) aż taki nowy nie jest.

    > więc kalkulator podpowiada zeby kupić najtańsze jakie akceptujesz.
    > jeśli  masz duże wymagania - nikt Ci nie broni, Twoja sprawa - wydaj
    > 40 tyś, ale może nie pytaj tutaj o poradę. Też nikt Ci nie broni, ale
    > to jakbyś technicznych pytała jak rozpierdzielić kasę. nie ten adres.

    Troszkę nie rozumiem. Pytam wyłącznie od strony technicznej. Dla mnie
    rozpatrywanie czy samochód za 40000 jest mi potrzebny znacznie bardziej
    wykracza poza tematykę grupy. Nawiasem mówiąc te 40 tak tylko rzuciłem
    bo musiałem sobie ustalić jakiś budżet.

> [...]
    > pobudza wyobraźni wiejskich rajdowców i pozwala wierzyć że silnik
    > przejedzie 300 tys bez zająknięcia. co naprzykład? 10letnią xsarę
    > picasso za 10 -12 tyś. podobnego peugeota też znajdziesz.
    > Jeśli musi być benzyna lub gaz, to kup najtansze auto ze zdrową
    > blacharką jakie akceptujesz, i oddaj je do remontu. bedziesz na 100%
    > pewny co masz, i będziesz spokojnie jeździł. musisz w to zainwestować
    > troche czasu, ale zaoszczędzisz więcej niż połowę deklarowanej kwoty.
    > Wspominasz ze masz drugie auto za 5 tyś i strach nim jechać. Może to
    Miałem w życiu dwa takie złomki i w obydwu przypadkach sprawa wyglądała
    podobnie. Jedno naprawiasz, drugie się psuje. Jak 3 raz z rzędu wyjazd
    10 km za miasto kończy się wizytą u mechanika to ja mam dość. Gdyby żona
    się nie uparła że boi się jeździć czymś droższym to dawno by był
    zezłomowany.

  • 15. Data: 2020-10-18 23:23:50
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 23:00, _Master_ pisze:
    > Z ciekawości jakie to auto?
    > Kupiłem właśnie Siriona 1.0 z 2005 roku. za 7 tysi.
    > Oczywiście dołożę tysiaka. Nie czuję strachu.

    Jakiś Citroen C2 (chyba 1.4) też z 2005.

    Może strach to nie było najlepsze słowo. Na pewno mam uzasadnione obawy
    że pewnego pięknego dnia stanie się coś niedobrego. Poza tym nie mam
    pewności jak to auto zachowa się przy prędkościach powyżej 100/h. Myślę, że
    też niekoniecznie chciałbym to sprawdzać.

  • 16. Data: 2020-10-19 12:21:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A jak kupisz 2-5 letnie to będziesz miała pewność?

    100/h?

    Powinieneś sobie kupić nowy w salonie i jeździć dookoła komina z takim
    podejściem ;-)

  • 17. Data: 2020-10-19 13:27:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 22:57, kriters pisze:
> [...]
    >
    > Inna sprawa, że jeżdżąc wiele lat lepszymi autami jednak przyzwyczaiłem
    > się do tego minimum komfortu. W tym nie mam nawet klimatyzacji.

    Można kupić za worek kasy jakiś nieudany model (jaguar, alfa, ford,
    freelander itp), a można i za kilka tys. zł. kupić sprawdzony i model, i
    egzemplarz, a po wymianach płynów i materiałów eksploatacujnych (np.
    klocki, sprzęgło) jeździć przez kilka dalszych lat gdzie się chce i
    kiedy się chce bez dalszego już inwestowania.

    Co to znaczy "samochód za 5000"? ;)
    Podasz model?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2020-10-19 23:02:33
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 19.10.2020 o 12:21, _Master_ pisze:
    > A jak kupisz 2-5 letnie to będziesz miała pewność?
    >
    > 100/h?
    >
    > Powinieneś sobie kupić nowy w salonie i jeździć dookoła komina z takim
    > podejściem ;-)

    Słusznie. To jeszcze muszę gdzieś kupić komin.

  • 19. Data: 2020-10-20 11:11:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 18.10.2020 18:00, kriters wrote:
    > Witam. Co można kupić na dojazdy do pracy (ponad 50 km w jedną stronę) w
    > cenie do 40 tys. (i to

    Proponuję zerknąć na Astrę K z 2017 powinna się mieścić w budżecie i
    wymaganiach.
    1.4 Turbo - dobry silnik, miłujący gaz jeśłi się zdecydujesz.
    Możesz też trafić Astrę J z podobnego rocznika z fabrycznym bardzo
    dobrze zintegrowaną instalacją, ale to będzie raczej sedan z tego
    rocznika - wersja ECO

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 20. Data: 2020-10-20 11:50:10
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Proponuję zerknąć na Astrę K z 2017 powinna się mieścić w budżecie i
    wymaganiach. 1.4 Turbo - dobry silnik, miłujący gaz jeśłi się zdecydujesz.

    moje odczucia z takim autem (120KM z wypozyczalni) sa inne, buczy ale nie jedzie i
    nie ma startu do 1.2/1.4 TSI najwiekszemu wrogowi bym nie polecil :-)