  • 91. Data: 2022-11-23 19:39:31
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie elektryk jest za darmo ale jest to jedyny pojazd, gdzie sam możesz
    > wytworzyć do niego paliwo. Skoro tak, to stawiasz sobie PV.

    Gdzie sobie stawiam?

    > Nawet dwie :] Coś Ci się liczenie pokitrało. 10kW w PV to 50kzł a jak
    > masz smykałkę i zrobisz sam, to jeszcze taniej :]

    Tylko na dachu mojej posiadłości zainstalował się sąsiad.

    > Niekoniecznie. Cavallino się chwalił, że kupił e-Soul w cenie
    > spalinowca.

    Koniu może się chwalić wszystkim bo to troll. Najpierw hejtował
    kapeluszników a teraz nagle wychwala jeżdzenie 120 po autostradzie. Za
    rok będzie popierał picie wina do obiadu i wracanie samochodem albo
    nagle stanie się pieszym co przed przejściem mu się spalinki nie
    zatrzymują. Po prostu lubi wbyć w centrum uwagi więc wrzuca gówno w
    wentylator i ma z was radochę:P

    > Elektryki mogą tanieć bo prace nad bateriami trwają a to
    > nieraz 50% wartości auta.

    Spalinki tak taniały że są dwa ray droższe niż pięć lat temu

    > Dupa Ci się nie spina. Za chwilę prąd jebnie powyżej 1zł/kW więc zwrot
    > kasy z paneli przyspieszy.

    Ty naprawdę myślisz, że rząd nie wpadnie na to jak z was to ściągnąć? Ty
    lepiej powiedz czemu prąd nagle się taki drogi na giełdach zrobił, skoro
    jest za darmo z paneli i wiatraków:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2022-11-23 19:54:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 19:39, Shrek pisze:

    > Gdzie sobie stawiam?

    No kurwa ile razy mam pisać, że blokersi są pomijalni?
    Mają inne oszczędności od "działkowca" więc mogą sobie spalinować.

    > Tylko na dachu mojej posiadłości zainstalował się sąsiad.

    Nocusz.

    > Koniu może się chwalić wszystkim bo to troll.

    Sprawdziłem. eSoul to 170kzł. Teraz odlicz swój gaz od tej ceny bo prąd
    masz "darmowy" i po 10 latach masz cenę końcową. OK, trzeba doliczyć
    koszt paneli...ale te panele, jeśli jeździsz "niezawiele" to jeszcze
    mogą pomagać w domku.

    > Spalinki tak taniały że są dwa ray droższe niż pięć lat temu

    No właśnie, skoro e Soul kosztuje 170kzł to spaliniak daleko nie odstaje
    w tej bryle.

    > Ty naprawdę myślisz, że rząd nie wpadnie na to jak z was to ściągnąć?

    Pewnie wpadnie i dojebią jakąś opłatę od pochłaniania promieni
    słonecznych :)

    > Ty
    > lepiej powiedz czemu prąd nagle się taki drogi na giełdach zrobił, skoro
    > jest za darmo z paneli i wiatraków:P

    Panele i wiatraki to tylko doróbka energii. Nadal opiera się na wynglu i
    gazie a ten ostatnio podskoczył...noi uwolnili rynek, że tak jak
    Obajtek, robi se marżę 300% i w styczniu ropa będzie po 10zł. Pylony już
    przerabiaja na jedną cyfrę wincyj.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 93. Data: 2022-11-23 20:04:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No kurwa ile razy mam pisać, że blokersi są pomijalni?

    Aha. To ja proponuje, żeby każdy sobie został lewandowskim - reszta jest
    pomijalna;)

    > Mają inne oszczędności od "działkowca" więc mogą sobie spalinować.

    Problem w tym, że od 35 nie mogą.

    > Nocusz.

    No właśnie.

    > Sprawdziłem. eSoul to 170kzł. Teraz odlicz swój gaz od tej ceny bo prąd
    > masz "darmowy"

    Nie mam.

    > i po 10 latach masz cenę końcową.

    Nie mam - na dzień dzisiejszy musiałbym robić jakieś 35kkm rocznie.

    > OK, trzeba doliczyć
    > koszt paneli...ale te panele, jeśli jeździsz "niezawiele" to jeszcze
    > mogą pomagać w domku.

    To jeszcze muszę zbudować domek.

    > No właśnie, skoro e Soul kosztuje 170kzł to spaliniak daleko nie odstaje
    > w tej bryle.

    E tam - ja kupuje takie ze 20k, 10k dokładam i jeżdzę.

    > Pewnie wpadnie i dojebią jakąś opłatę od pochłaniania promieni
    > słonecznych :)

    A jak 5 lat temu pisałem, że z tymi elektrykami skończy się tak, że nie
    będziesz miał elektryka tylko drogi prąd to się śmieli:P

    > Panele i wiatraki to tylko doróbka energii. Nadal opiera się na wynglu i
    > gazie a ten ostatnio podskoczył

    Eeee - to coś kłamiali. Tu wszyscy piszą, że elektryki to na wiatr i
    słońce chodzą:P Putin słońce zasłonił i wiatr zlikwidował?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2022-11-23 20:11:44
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 23.11.2022 o 11:35, T. pisze:

    > https://policyadvice.net/insurance/insights/electric
    -car-statistics/
    > 5,6 miliona. W zeszłym roku.
    > T.

    No i to chodziło.
    Dziękuję!

  • 95. Data: 2022-11-23 20:47:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 20:04, Shrek pisze:

    > Aha. To ja proponuje, żeby każdy sobie został lewandowskim - reszta jest
    > pomijalna;)

    Nonie, bo chodzi o pewną sprawność fizyczną. Lepsze porównanie to "każdy
    może sobie kupić Lambo" :)

    > Nie mam.

    > Nie mam - na dzień dzisiejszy musiałbym robić jakieś 35kkm rocznie.

    Ja robię :)

    > To jeszcze muszę zbudować domek.

    Ja już zbudowałem. Prościej było zbudować niż kupić mieszkanie w bloku :P

    > E tam - ja kupuje takie ze 20k, 10k dokładam i jeżdzę.

    No bo rozmawiamy w sferze 'Lambo' a Ty mi tu o szrotach opowiadasz.
    Nojak? :D

    > Eeee - to coś kłamiali. Tu wszyscy piszą, że elektryki to na wiatr i
    > słońce chodzą:P Putin słońce zasłonił i wiatr zlikwidował?

    Pierdolą farmazony, żeby leczyć kompleksy.

    Generalnie też mam głęboko w dupie elektryki i odpycham się furą za
    20kzł. 10 lat wytrzyma a jedzie się tak jak każdym innym. Gdybym miał
    porównać to do elektryka to w tej bryle kosztuje 200kzł czyli ja w sumie
    wydam 10% tej kasy na ałto i zostaje mi 180kzł na paliwo, co generalnie
    w ciągu 20 lat przepalę. To nachuj mi PV i elektryk?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 96. Data: 2022-11-23 21:47:44
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 18:24, Shrek pisze:

    > A co z nimi nie tak?

    Wybrali bloki to majo bloki :] Każdy może sobie wybrać swoją drogę.
    Zmuszania nie ma jeszcze :)

    > Na pewno?

    Rozumiesz wymianę w barterze? Skoro stare umowy opierają się o procenty,
    to nie ma zapisów o cenie.

    > Aha...

    Co Aha? Przynajmniej się nie zmarnuje tak, jakbyś miał offgrid.

    W sezonie nie jesteś w stanie zmagazynować lokalnie tej energii.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 97. Data: 2022-11-24 06:24:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nonie, bo chodzi o pewną sprawność fizyczną. Lepsze porównanie to "każdy
    > może sobie kupić Lambo" :)

    I to jest lepsze porównanie:P

    > Ja robię :)

    Przykro nam:P

    > Ja już zbudowałem. Prościej było zbudować niż kupić mieszkanie w bloku :P

    Ja tam jednak wole póki co mieszkać w mieście niż na wsi..

    > No bo rozmawiamy w sferze 'Lambo' a Ty mi tu o szrotach opowiadasz.
    > Nojak? :D

    No własnie ci tłumaczę, że pisanie "kupienie lambo się po prostu opłaca"
    jest ułomne:P

    > Pierdolą farmazony, żeby leczyć kompleksy.

    No to się przynajmniej zgadzamy. Jak się komuś opłaca to niech sobie
    kupuje elektryka. Tylko niech mi reszcie nie wmawia (i zmusza) żeby im
    się też opłacało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 98. Data: 2022-11-24 06:39:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wybrali bloki to majo bloki :] Każdy może sobie wybrać swoją drogę.
    > Zmuszania nie ma jeszcze :)

    Z naciskiem na jeszcze.

    > Rozumiesz wymianę w barterze? Skoro stare umowy opierają się o procenty,
    > to nie ma zapisów o cenie.

    Umowę można rozwiązać. A nowej nie możesz już tak podpisać.

    > Co Aha? Przynajmniej się nie zmarnuje tak, jakbyś miał offgrid.

    Skoro ci wszystko jedno...

    > W sezonie nie jesteś w stanie zmagazynować lokalnie tej energii.

    Przecież wiem...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2022-11-24 07:06:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-11-2022 o 14:57, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Jeżdżąc spaliniakiem, przez 20 lat wydasz znacznie więcej na paliwo niż
    > koszt własnej stacji paliw w postaci PV+ładowarka.

    Jakie 20 lat?
    Nawet przez 5-6 lat (w których tak użytkowana pv się zwróci), spalisz
    paliwa za 3 razy tyle minimum.
    Pozostałe 20 lat to już w ogóle kosmos.

    Przy obecnych cenach i zakładając przebieg 30 tys rocznie, przez 20 lat:
    -wydasz 45 tys na pv 10 kWp
    albo
    -wydasz 240 tys zł za paliwo do ice
    względnie
    -wydasz 180 tys za gaz+benzynę do możliwie najoszczędniejszego ice (hev
    z lpg)

    W każdym przypadku różnica jest powalająca, wystarczy na cały nowy
    samochód elektryczny - czyli dostaniesz go za friko de facto.

  • 100. Data: 2022-11-24 07:11:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-11-2022 o 19:54, LordBluzg(R)?? pisze:

    >>> Niekoniecznie. Cavallino się chwalił, że kupił e-Soul w cenie

    > Sprawdziłem. eSoul to 170kzł.

    Ja kupiłem rok temu, gdy dawali rabaty, za niewiele ponad 150 tys.
    Odlicz od tego 27 tys z dotacji, finalnie wychodzi coś koło 125 tys.

    Hybryda kosztuje więcej, zwykłe ice o podobnych parametrach (200 KM),
    jeśli nawet mniej, to niewiele....
    Zazwyczaj więcej.