  • 81. Data: 2022-11-23 12:02:25
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 06:29, Shrek pisze:

    > Policzmy - trzeba kupić dom, samochód i ofgrida - rzeczywiście żaden
    > problem;)

    Niżej masz o blokersach, pisałem :)

    > Rzeczywiście;) "osrać zmowy cenowe, wydobycie i inne kurestwa związane z
    > dojeniem kieszeni? "

    No właśnie, pisałem o cenach i dojeniu kieszeni. Jak wyprodukujesz prąd
    i oddasz do energetyki, to ściągając go z powrotem, nie interesuje Cię
    cena. Nawet na nowych warunkach możesz mieć to w dupie, bo oddasz
    2xwięcej niż odkupisz i cena generalnie jest Ci obojetna, czy będzie
    wyższa czy niższa.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 82. Data: 2022-11-23 13:00:13
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 23.11.2022 o 11:28, cef pisze:

    > Skąd wiesz,  że nikt nie wie?

    Bo nikt nie powiedział.

  • 83. Data: 2022-11-23 14:56:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, November 22, 2022, 11:00:18 AM, you wrote:

    [...]

    > Pan Zenek nie bedzie mial 20kW w duzym miescie.
    > A jak bedzie mial, to dla siebie.
    > No ale jakby na dachach hal postawic panele ...

    Zrób sobie zbliżenie widoku satelitarnego na to osiedle:
    https://www.google.com/maps/@25.0294293,55.2773722,7
    12m/data=!3m1!1e3

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 84. Data: 2022-11-23 14:57:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 06:26, Shrek pisze:

    > A dlaczego tylko dla elektryka?

    Bo 10kW na dachu nie wystarczy na wszystko, jeśli dużo jeździsz.

    > Musisz sobie tylko domek na zapupiu kupić i elektryka. No i liczyć że
    > się przez 20 lat nie popsuje. I płacić więcej za ogrzewanie. I kosić
    > trawę - same plusy;)

    Tak generalnie to wygląda inaczej w sensie kosztów w skali 20 lat (jesli
    chodzi o panele).

    Jeżdżąc spaliniakiem, przez 20 lat wydasz znacznie więcej na paliwo niż
    koszt własnej stacji paliw w postaci PV+ładowarka. Na stacjach Obajtka
    nie zamieszkasz ale trawnik możesz mu kosić :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 85. Data: 2022-11-23 17:35:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 14:56:59 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > Tuesday, November 22, 2022, 11:00:18 AM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Zrób sobie zbliżenie widoku satelitarnego na to osiedle:

    i po 20 kW mają?
    No ale pan Ahmed sie tam nie utrzyma, bo kazdy ma swoje ogniwa :-)

    J.

  • 86. Data: 2022-11-23 17:37:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 09:53:50 +0100, Cavallino wrote:

    > Głównie w statystykach, które już pewnie nigdy nie zostaną poprawione.
    > Czynnych jest dużo mniej.

    Kiedys moga wpasc na pomysl podatku drogowego, to moze trzeba bedzie
    poprawic.
    Albo Unia ich przycisnie, i oglosza amnestie.

    J.

  • 87. Data: 2022-11-23 17:38:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo 10kW na dachu nie wystarczy na wszystko,

    No ale bez elektryka starczało:P To skąd pomysł że akurat elektryk jest
    za darmo?

    > Tak generalnie to wygląda inaczej w sensie kosztów w skali 20 lat (jesli
    > chodzi o panele).

    I co mam sobie z tymi panelami zrobić?

    > Jeżdżąc spaliniakiem, przez 20 lat wydasz znacznie więcej na paliwo niż
    > koszt własnej stacji paliw w postaci PV+ładowarka.

    Powiedzmy że 300k przez 20 lat. 12l/100km LPG jest realne. 370 złotych
    za 1000km. 111kPLN. Za to raczej sobie elektrowni z podstawką po nią nie
    kupię. No i ze trzy elektryki (a w zasadzie różnica między elektrykiem i
    spalinką) w międzyczasie. Nie spina się. Nawet przy założeniu że ta
    instalacja wytrzma 20 lat bez serwisu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2022-11-23 18:24:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niżej masz o blokersach, pisałem :)

    A co z nimi nie tak?

    > No właśnie, pisałem o cenach i dojeniu kieszeni. Jak wyprodukujesz prąd
    > i oddasz do energetyki, to ściągając go z powrotem, nie interesuje Cię
    > cena.

    Na pewno?

    > Nawet na nowych warunkach możesz mieć to w dupie, bo oddasz
    > 2xwięcej niż odkupisz i cena generalnie jest Ci obojetna, czy będzie
    > wyższa czy niższa.

    Aha...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2022-11-23 19:01:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zrób sobie zbliżenie widoku satelitarnego na to osiedle:
    https://www.google.com/maps/@25.0294293,55.2773722,7
    12m/data=!3m1!1e3

    Śmieszna sprawa. Arabowie błąkajacy się po świecie a podający się za
    włascicieli tego miasteczka szukają inwestorów na podobne miasta. Jedno
    miało powstać... pod raszynem;) Biznes plan był taki, że araby chciały
    żeby kasę wyłożyli polacy, a polacy kombinowali jak wyszarpać kasę z
    ministerstwa ochrony środowiska. Nic finalnie nie powstało, ale nie
    znaczy to że nikt na tym nie zarobił;)

    Pytanie - skoro to taki doskonały interes to dlaczego araby spiące na
    kasie szukają inwestorów, zamiast zainwestować swoje skoro to taki dobry
    interes?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2022-11-23 19:22:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 17:38, Shrek pisze:

    > No ale bez elektryka starczało:P To skąd pomysł że akurat elektryk jest
    > za darmo?

    Nie elektryk jest za darmo ale jest to jedyny pojazd, gdzie sam możesz
    wytworzyć do niego paliwo. Skoro tak, to stawiasz sobie PV.

    > I co mam sobie z tymi panelami zrobić?

    > Powiedzmy że 300k przez 20 lat. 12l/100km LPG jest realne. 370 złotych
    > za 1000km. 111kPLN. Za to raczej sobie elektrowni z podstawką po nią nie
    > kupię.

    Nawet dwie :] Coś Ci się liczenie pokitrało. 10kW w PV to 50kzł a jak
    masz smykałkę i zrobisz sam, to jeszcze taniej :]

    > No i ze trzy elektryki (a w zasadzie różnica między elektrykiem i
    > spalinką) w międzyczasie.

    Niekoniecznie. Cavallino się chwalił, że kupił e-Soul w cenie
    spalinowca. Elektryki mogą tanieć bo prace nad bateriami trwają a to
    nieraz 50% wartości auta.

    > Nie spina się. Nawet przy założeniu że ta
    > instalacja wytrzma 20 lat bez serwisu.

    Dupa Ci się nie spina. Za chwilę prąd jebnie powyżej 1zł/kW więc zwrot
    kasy z paneli przyspieszy.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>