  • 11. Data: 2022-11-22 02:37:58
    Temat: Re: Samochody elektryczne
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-21 o 22:28, LordBluzg(R)?? pisze:

    > To ja zapytam inaczej.
    >
    > Ile na świecie jest samochodów do których paliwo może sobie wyprodukować
    > każdy i osrać zmowy cenowe, wydobycie i inne kurestwa związane z
    > dojeniem kieszeni?

    Nie wiadomo, tak samo, jak nie wiadomo ile jest rowerów w kosmosie.
    Ale za to wiadomo ile jest samochodów elektrycznych w kosmosie.

  • 12. Data: 2022-11-22 06:41:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ile na świecie jest samochodów do których paliwo może sobie wyprodukować
    > każdy i osrać zmowy cenowe, wydobycie i inne kurestwa związane z
    > dojeniem kieszeni?

    Z tym że tak średnio bo musiałbyś mieć instalacje offgrid a co za tym
    idzie ładować w dzień i jeździć w nocy. Więc pasuje co najwyżej do
    profilu taksówkarza-alfonsa:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-11-22 07:51:18
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 21.11.2022 o 22:08, ii pisze:

    > :-)
    >
    > A to czemu?

    Zabawki mnie w tej chwili nie interesują.
    Ale możesz podać wliczając te z zabawkowego,
    może się komuś przyda.

    To jaki to procent?

  • 14. Data: 2022-11-22 08:40:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Nov 2022 02:37:58 +0100, Poldek

    > Nie wiadomo, tak samo, jak nie wiadomo ile jest rowerów w kosmosie.
    > Ale za to wiadomo ile jest samochodów elektrycznych w kosmosie.

    Jeśli więcej niż zero, to jest spisek ekofaszystów!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2022-11-22 08:50:13
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 22.11.2022 o 08:40, Myjk pisze:
    > Tue, 22 Nov 2022 02:37:58 +0100, Poldek

    > Jeśli więcej niż zero, to jest spisek ekofaszystów!

    Przecież Elon Musk wystrzelił jednego w kosmos!

  • 16. Data: 2022-11-22 10:18:18
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-21 o 19:24, robot pisze:
    > Ile procent samochodów na świecie to samochody elektryczne?
    > Elektryczne, to znaczy bez silnika spalinowego (IC jak ktoś woli), tylko
    > z elektrycznym.

    Google zamknęli?
    Orientowałem się co do Polski i Niemiec - w Niemczech w połowie roku
    było ok. 1,4 mln czystych elektryków, w Polsce - 51 tys.
    T.

    Ps. Interesujący byłby temat - czy już się złomuje pierwsze egzemplarze
    najstarszych elektryków. Czy w Polsce jest jakiś skup?

  • 17. Data: 2022-11-22 10:33:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2022 o 08:50, robot pisze:

    > Przecież Elon Musk wystrzelił jednego w kosmos!

    Jak nasi tam dolecą to go ukradną :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 18. Data: 2022-11-22 10:38:59
    Od: K <...@l...com>

    On 22/11/2022 06:51, robot wrote:

    > Zabawki mnie w tej chwili nie interesują.
    > Ale możesz podać wliczając te z zabawkowego,
    > może się komuś przyda.
    >
    > To jaki to procent?

    on sie pytal o Twizy

  • 19. Data: 2022-11-22 10:41:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2022 o 06:41, Shrek pisze:

    > Z tym że tak średnio bo musiałbyś mieć instalacje offgrid a co za tym
    > idzie ładować w dzień i jeździć w nocy. Więc pasuje co najwyżej do
    > profilu taksówkarza-alfonsa:P

    A jaki problem mieć offgrida? Przecież wielu nie ma i magazynuje w
    energetyce, to co wyprodukuje się w dzień i latem i ładuje sobie kiedy
    chce. OK, moc paneli tutaj ma kluczowe znaczenie bo to raczej srogo
    powyżej 10kW. Jak się uprzesz to możesz zanabyć jakieś aku od rozbitka i
    tam magazynować ale tylko latem bo zimą pizda jest.

    OK, blokerzy mają przesrane ale jak by się uprzeć, kiedy ceny prądu
    wyjebią w kosmos, to zaczną się kręcić "garażowe" interesy, że u pana
    Zenka w garażu, który zainwestował w 20kW PV, można sobie podładować za
    mniejszą kasę :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2022-11-22 10:50:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-11-2022 o 10:41, LordBluzg(R)?? pisze:

    > A jaki problem mieć offgrida? Przecież wielu nie ma i magazynuje w
    > energetyce, to co wyprodukuje się w dzień i latem i ładuje sobie kiedy
    > chce.

    Dokładnie.
    A nawet ładowanie w dzień nie jest specjalnym problemem, zwłaszcza jak
    od 3 lat masz homeoffice....

    Żeby średni dzienny przebieg samochodu osobowego (nie mój, tylko taki
    ogólny), z pv odzyskać, w ciepłe miesiące wystarczy kilka godzin słońca
    dziennie.