  • 11. Data: 2021-01-04 13:56:08
    Temat: Re: Samochody na prąd procentowo
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-04 o 11:57, robot pisze:
> [...]
    cznych-jezdzi-po-swiecie-gdzie-jest-najwiecej-elektr
    ykow/

> [...]
    > milionów (dokładnie 7 992 535 szt.)
    >
    > Zwracam uwagę na fragment "elektrycznych oraz hybryd plug-in".
    >
    > Właściwie nie wiadomo do czego się odnoszą te tabele.
    > Czy tylko BEV, czy licza również hybrydy.
    >
    > A ty jak to odebrałeś?
    > Bo ja szczerze mówiąc nie jestem pewien o co w tym chodzi.
    >
    > Podczas moich poszukiwań na internecie cały czas borykałem się
    > z takimi niedopowiedzeniami. Nie było jasno napisane czy liczą hybrydy.
    >
    > Jeżeli powiesz że jesteś pewien, że to tylko BEV, bez wliczonych hybryd,
    > to Ci uwierzę i przyjmę te dane do wiadomości jako wiarygodne.

    Zarzuć sobie w google "number of electric car statistic" i znajdziesz
    trochę wykresów i danych. Ale na pewno nie za 2020 r. - to będzie za
    kwartał.
    T.

  • 12. Data: 2021-01-04 13:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik robot r...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Jeżeli powiesz że jesteś pewien, że to tylko BEV, bez wliczonych
    > hybryd, to Ci uwierzę i przyjmę te dane do wiadomości jako

    Moim zdaniem napisane jest jasno - licza hybrydy ale tylko te ktore
    mozesz ładowac z gniazdka.
    CZyli takie ktore czesc zycia jezdza na benie ale ktore przy
    odpowiednim zarzadzaniu ładowaniem i jezdzeniem mogłyby tego silnika
    prawie nie włączac.
    Natomiast nie licza klasycznych hybryd gdzie prad odzyskuje sie tylko z
    hamowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 13. Data: 2021-01-04 14:17:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2021 o 13:59, Budzik pisze:

    > Moim zdaniem napisane jest jasno - licza hybrydy ale tylko te ktore
    > mozesz ładowac z gniazdka.
    > CZyli takie ktore czesc zycia jezdza na benie

    Niestety nie część, a większość.
    Mało kto się zajmuje ładowaniem tego, kupili , bo miały preferencje
    podatkowe.

  • 14. Data: 2021-01-04 14:27:35
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    > CZyli takie ktore czesc zycia jezdza na benie ale ktore przy
    > odpowiednim zarzadzaniu ładowaniem i jezdzeniem mogłyby tego silnika

    Czyli plug in hybrid.
    Też tak to zrozumiałem.

    > Natomiast nie licza klasycznych hybryd gdzie prad odzyskuje sie tylko z
    > hamowania.

    Też tak to zrozumiałem.
    Czyli to nie to czego szukałem.
    Ja chciałem bez żadnych hybryd, tylko samochody na samą baterię.
    Kurna, czy to jakieś tajne dane?
    Ale przynajmniej dowiedziałem się ze tych "plug in hybrid" jest mniej
    niż "tylko na beterię, bez silnika spalinowego" (BEV)

  • 15. Data: 2021-01-04 14:32:54
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 04.01.2021 o 13:56, T. pisze:

    > Zarzuć sobie w google  "number of electric car statistic" i znajdziesz
    > trochę wykresów i danych. Ale na pewno nie za 2020 r. - to będzie za
    > kwartał.

    Tak też wpisywałem, ale wtedy znajduje ile kiedy sprzedali,
    a nie ile jest w sumie.
    I w dodatku nadal ładowane hybrydy z silnikiem spalinowym liczą razem z
    elektrycznymi bez silnika spalinowgo.

    A dla mnie, to jest zasadnicza różnica.

  • 16. Data: 2021-01-04 15:36:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jan 2021 13:20:18 +0100, robot napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Mogę pójść na kompromis i zawęzić do samochodow osobowych tylko.
    >
    > Zaskoczyła mnie natomiast informacja, że hybryd jest mniej niż BEV.
    > Podłóg wikipedii stosunek BEV do hybryd wynosił 60:40 w roku 2015.
    > Natomiast w 2019 już 74:26!

    Dziwne. Przy tej ilosci hybryd w ofercie?

    Czy obywatele maja ekologie w d* i hybryd tez nie kupuja ?

    J.

  • 17. Data: 2021-01-04 15:44:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2021 o 15:36, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Dziwne.

    Nie bardzo.
    Hybrydy są w tej samej cenie do elektryki, albo i droższe.

    Więc ktoś kto ma trochę oleju pod kopułą, kupi elektryka.

  • 18. Data: 2021-01-04 17:41:47
    Od: robot <r...@o...pl>

    > [...]
    >
    > Dziwne. Przy tej ilosci hybryd w ofercie?

    Nie zapominajmy, że w tych kalkulacjach nie liczą wszystkich
    hybryd, a tylko hybrydy które można doładowywać z gniazdka - PHEV.