  • 111. Data: 2020-11-23 16:29:17
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
    Od: 6036<7...@i...invalid>

    J.F. w
    <news:5fb7e673$0$508$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    > J.F. w

    > A interpunkcji nie znasz ? Plac piszemy z malej litery, i dlatego
    > plac, ze nie ul.. :-P

    Ja interpunkcję znam, ty nie bardzo. To co opisałeś to ortografia, z tym że
    naciągana, bo skoro napisałem ul. (nie wiedząc, że to tylko pl.) to dlatego
    wielka litera się pojawiła jako następna po "ul. "

    > Ale Lechicka w Poznaniu ukrywa.

    Przed kim?

    --
    'Tom N'

  • 112. Data: 2020-11-23 19:48:16
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rom45" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndnxs.invalid> napisał w wiadomości
> [...]

    Tylko, ze pewnie nie pokazuja sytuacji gdy jest wiecej pasow do skretu

    >Przecież napisali : "Przyjmowanie innych torów ruchu jest możliwe
    >..."
    >Ten znak ma na celu jedynie upłynnienie ruchu, zrobienie go bardziej
    >bezpiecznym i przypomnienie o przepisowej jeździe, przede wszystkim
    >możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

    To jakos tak troche glupio przypomina, bo
    -sa dwa pasy do skretu ... kto mialby sie ustawiac na lewym, skoro
    nalezy prawym ?
    -sa trzy pasy po skrecie - dla kogo te dwa z lewej ?
    -i jeszcze bezczelnie sugeruje ze mozna w skrajny lewy skrecic,
    zamiast w prawy z 3, oczywiscie po ustapieniu pierwszenstwa.

    >Jadący prawym pasem i skręcający może zająć dowolny pas, ale musi
    >udzielić pierwszeństwa pojazdom jadącym po tym pasie - art. 22.
    >Jeżeli taki manewr będzie tylko "ścinaniem zakrętu" to będzie to
    >wbrew PoRD.

    Ale pytanie jest jak prowadzi pas tego po lewej.
    Bo jesli z lewego w lewy, to wjezdzajac na inny on tez zmienia pas.
    A zakladajac, ze obaj zmieniaja na srodkowy, to ten z prawej ma
    pierwszenstwo.

    J.

  • 113. Data: 2020-11-23 20:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    Rom45 w

    >No piękny rysunek o niczym

    >To masz mięsko:
    >https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/badz-dobrym-kier
    owca-32-jaki-pas-zajac-po-skrecie-w-ulice-o-wielu-pa
    sach-ruchu/

    >Zacznij od kontestacji adresu...

    Adres moze i fajny, ale tresc
    "ekspert ds. BRD z firmy Introduction to Higher Level. "

    Co tak wrozy ... nie bardzo wiążąco :-)

    J.

  • 114. Data: 2020-11-24 02:54:57
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    > -sa dwa pasy do skretu ... kto mialby sie ustawiac na lewym, skoro nalezy
    > prawym ?

    Ci którzy wyprzedzają, lub skręcają w lewo na bliskim skrzyżowaniu.

    > -sa trzy pasy po skrecie - dla kogo te dwa z lewej ?

    dla tych co wyprzedzają, lub pas z lewej dla skręcającego
    w lewo na bliskim skrzyżowaniu.

    > -i jeszcze bezczelnie sugeruje ze mozna w skrajny lewy skrecic, zamiast w
    > prawy z 3, oczywiscie po ustapieniu pierwszenstwa.

    mozna w skrajny lewy skręcić, jeżeli wyprzedza, lub skręca w lewo
    na bliskim skrzyżowaniu.

    > Ale pytanie jest jak prowadzi pas tego po lewej.
    >
    > J.

    możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, czyli na środkowy.
    Prawym pasem jedzie inny pojazd/pojazdy.

  • 115. Data: 2020-11-24 11:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rom45" napisał w wiadomości grup

    >Ci którzy wyprzedzają, lub skręcają w lewo na bliskim skrzyżowaniu.

    >dla tych co wyprzedzają, lub pas z lewej dla skręcającego
    >w lewo na bliskim skrzyżowaniu.

    Trzeba sobie jasno powiadziec - w miastach ten przepis nie ma sensu
    :-)

    >mozna w skrajny lewy skręcić, jeżeli wyprzedza, lub skręca w lewo
    >na bliskim skrzyżowaniu.

    A jak tam tez dwa pas w lewo ?

    >możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, czyli na środkowy.
    >Prawym pasem jedzie inny pojazd/pojazdy.

    No, jest to jakas argumentacja ...

    J.

  • 116. Data: 2020-11-24 12:26:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-11-20 o 07:09, Cavallino pisze:

    >Przecież wyraźnie napisali, że nie ma obowiązku zajmowania
    >konkretnego pasa ruchu, tylko przy zmianie pasa należy ustąpić już
    >nim jadącemu. Czyli jadący prawym pasem może pojechać środkowym,
    >jeśli ustąpi pierwszeństwa temu, kto tym pasem jedzie, natomiast
    >jadący środkowym może zmienić pas na lewy, jeśli ustąpi pierwszeństwa
    >temu, kto jedzie lewym. A że na tym skrzyżowaniu nie będzie nikogo
    >jadącego lewym, to dostajesz w wyniku "prawy ustępuje
    >środkowemu/lewemu, środkowy zajmuje środkowy lub lewy". Można jeszcze
    >dodać: jak środkowy chce skończyć po prawej, to ustępuje prawemu.

    Ale to przy milczacym zalozeniu, ze prawy z tych 2 prowadzi w prawy
    pas z tych 3.
    A nie np ze lewy z 2 prowadzi w lewy z 3, a prawy z 2 prowadzi w
    srodkowy.

    A tu kolejna wroclawska ciekawostka
    https://goo.gl/maps/J5yRbofGNf8s5YgH6

    z dwoch jedziemy lekkim skretem w 4 pasy ... ktory gdzie prowadzi ?

    Dawniej bylo ciekawiej
    https://goo.gl/maps/DmfMLFrmXqgrEEK39
    -jakby link nie zadzialal - to cofnac czas do 2011 lub 2014.

    Z gory to jakby troche jasniej wyglada
    https://www.google.com/maps/@51.107142,17.0440256,53
    m/data=!3m1!1e3

    (jedziemy z Traugutta w Olawska, dla reszty kolegow - z SE w W)

    Da sie dotrzec do wczesniejszych zdjec lotniczych bez instalowanie G.
    Earth?
    Bylo gorzej.

    Zreszta zdjecia juz nie sa aktualne - troche przeorganizowali :-(

    J.

  • 117. Data: 2020-11-24 12:35:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-11-2020 o 12:26, J.F. pisze:
> [...]

    Nikt nim nie jedzie, dwaj na niego wjeżdżają.

    Na jakiej podstawie to założenie?
    Jest błędne w każdym razie.

  • 118. Data: 2020-11-24 20:06:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-20 o 09:53, Rom45 pisze:

    > Oni nie zdefiniowali obowiązek "tylko dla jadącego pasem prawym".
    > Oni zdefiniowali obowiązek dla jadącego pasem prawym i dla jadącego
    > pasem lewym, czyli obydwaj mają obowiązek jechać możliwie blisko
    > prawej krawędzi jezdni (obydwaj jadą obok siebie).
    > Jadący pasem lewym może EWENTUALNIE zająć pas lewy drogi poprzecznej,
    > zależy to od sytuacji w ruchu, np. zamiar wyprzedzania, lub skrętu w lewo
    > na bliskim skrzyżowaniu.

    > Zastosuj swoją teorię na oczach Policji drogowej to szybko przekonasz się
    > czy twoja interpretacja jest zgodna z PoRD.

    Czyli według ich rozumowania, jadący pasem lewym, gdyby nie było innych
    samochodów obok, ma obowiązek jechać blisko prawej krawędzi i powinien
    zająć prawy pas. Pięknie.

    Dla rozwinięcia tematu. Przed skrzyżowaniem są 2 pasy za skrzyżowaniem
    takie coś.
    Kto ma pierwszeństwo na zwężeniu.
    Dla utrudnienia kiedyś nie było znaku zwężenie jezdni.

    https://www.google.com/maps/@52.2762735,20.9536664,3
    a,31.4y,96.27h,90.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH3ORD21Fnu
    KUeSghKtgF9w!2e0!7i16384!8i8192

  • 119. Data: 2020-11-24 21:17:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-24 o 20:06, t-1 pisze:

    > Czyli według ich rozumowania, jadący pasem lewym, gdyby nie było innych
    > samochodów obok, ma obowiązek jechać blisko prawej krawędzi i powinien
    > zająć prawy pas. Pięknie.

    Zasadniczo w takim przypadku powinien zająć prawy (środkowy) pas już w
    momencie ustawiania się do skrętu.

> [...]
    >

    > https://www.google.com/maps/@52.2762735,20.9536664,3
    a,31.4y,96.27h,90.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH3ORD21Fnu

    Ja tu widzę, że ten z prawego pasa zmienia pas, bo jego pas się kończy.

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2020-11-25 14:00:28
    Temat: Re: Skrec. Pas zanikający.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.2762735,20.9536664,3
    a,31.4y,96.27h,90.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH3ORD21Fnu

    Nieoznaczony lewy pas jest zanikającym.

    Gdy nie ma znacznego zmniejszenia prędkości to pierwszeństwo
    ma jadący pasem prawym, bo lewy musi zmienić pas.

    Gdy jest znaczne zmniejszenie prędkości to obowiązuje jazda "na suwak"
    i pojazd z prawego pasa ma obowiązek przepuścić jeden pojazd
    z lewego pasa i dalej pierwszeństwo na przemian, raz jeden, raz drugi.

    Znak zwężenie jezdni nie ma tu znaczenia, bo nie określa pierwszeństwa.