  • 101. Data: 2020-11-21 10:46:23
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    wiadomości news:XnsAC7983A07CD51budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Jedziemy sobie drogą gdzie są 2 pasy do skretu w lewo bądz dwa pasy do
    > skretu w prawo.
    > Na drodze na która skrecamy sa trzy pasy do dalszej jazdy.
    >
    > Pytanie który auto musi sie po skrecie znaleźc na którym pasie?
    > --
    > Pozdrawia... Budzik

    Najpierw przeanalizujmy podobną sytuację:

    Jedziemy drogą jednokierunkową dwupasmową. Droga skreca ostro
    (ok. 90 st). Równoczesnie z skrętem droga poszerza się o dodatkowy pas
    z lewej strony. Którym pasem powinien jechać pojazd z prawego pasa,
    a którym pasem powinien jechać pojazd jadący równolegle z tym na prawym
    pasie ?

    Kto prawidłowo odpowie, ten nie będzie miał problemu z pytaniem Budzika.

  • 102. Data: 2020-11-21 10:55:13
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: J.F. Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 20.11.2020, 16:53:20

    > A interpunkcji nie znasz ?

    Miej litość nad samym sobą :P

    <https://sjp.pwn.pl/zasady/Stosowanie-lub-pomijanie-
    spacji-miedzy-literami-a-znakami-interpunkcyjnymi;48
    36490.html>
    <http://dbajmy-o-nasz-jezyk.blogspot.com/2015/03/zna
    ki-interpunkcyjne-spacja.html>

  • 103. Data: 2020-11-21 11:01:56
    Temat: Re: Skrecanie. Tylko dla lingwistycznych terrorystów.
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    Użytkownik "Lort" <b...@g...w.ua> napisał w wiadomości

    > <https://sjp.pwn.pl/zasady/Stosowanie-lub-pomijanie-
    spacji-miedzy-literami-a-znakami-interpunkcyjnymi;48
> [...]

    To ma znaczenie tylko dla lingwistycznych terrorystów.

  • 104. Data: 2020-11-21 12:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rom45 o...@z...pl ...

> [...]
    > tym na prawym pasie ?
    >
    > Kto prawidłowo odpowie, ten nie będzie miał problemu z pytaniem

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy tobie chodzi o sytuacje kiedy
    masz wymalowane pasy ruchu i ten pas z lewej strony jest trzecim który
    powstaje dodatkowo? A gdyby ten dodatkowy powstawał z prawej strony?

    Nie sadzisz ze porownywanie sytuacji tego typu ze skrzyzowaniem gdzie
    pasy nie naprowadzaja na to jak jechac to jednak odrobine inny
    przypadek?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 105. Data: 2020-11-21 13:21:36
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    wiadomości news:XnsAC7C7A7879AACbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    >
    > Nie sadzisz ze porownywanie sytuacji tego typu ze skrzyzowaniem gdzie
    > pasy nie naprowadzaja na to jak jechac to jednak odrobine inny

    Tak, mogą być pasy oznaczone, ale nie muszą.
    Poszerzenie o pas z prawej zostawmy na deser na razie.

    Porównywanie z Twoim skrzyżowaniem jest na miejscu, bo jazda
    jest identyczna.

    Dla uproszczenia sprawy. Może być prosta droga dwupasmowa
    jednokierunkowa, która w pewnym miejscu poszerza się o jeden pas
    z lewej. Sposób jazdy będzie taki sam jak na Twoim skrzyżowaniu,
    no może za wyjątkiem kręcenia kierownicą.

  • 106. Data: 2020-11-21 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rom45 o...@z...pl ...

> [...]
    > z lewej. Sposób jazdy będzie taki sam jak na Twoim skrzyżowaniu,
    > no może za wyjątkiem kręcenia kierownicą.

    Wolałbym sie nie odnosic do sytuacji w ktorej ktos prosta droge
    traktuje rownoznacznie ze skrzyzowaniem, droge z wymalowanymi pasami
    traktuje tak samo jak droge bez pasów i probuje zakładac ze obowiazuja
    w kazdym przypadku takie same zasady...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 107. Data: 2020-11-22 02:11:12
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    wiadomości news:XnsAC7C9E17B5C3Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > traktuje rownoznacznie ze skrzyzowaniem, droge z wymalowanymi pasami
    > traktuje tak samo jak droge bez pasów i probuje zakładac ze obowiazuja

    Ja nie pisałem o skrzyżowaniu. Ja pisałem o Twoim skrzyżowaniu.
    Moje porównanie powinno dużo wyjaśnić. Nie udało się - trudno.

  • 108. Data: 2020-11-22 13:51:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rom45 o...@z...pl ...

    > Ja nie pisałem o skrzyżowaniu. Ja pisałem o Twoim skrzyżowaniu.
    > Moje porównanie powinno dużo wyjaśnić. Nie udało się - trudno.

    Byc moze zle cie zrozumiałem (chociaz przyznaje ze coraz bardziej
    zaczynasz smierdziec trollem) ale wydawało mi sie ze przyrownujesz
    skrzyzowanie do prostej drogi dwupasmowej jednokierunkowej która w
    pewnym miejscu sie poszerza. Ale być moze coś zle zrozumiałem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 109. Data: 2020-11-23 09:30:31
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-20 o 07:09, Cavallino pisze:

    > Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek zajmowania
    > konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem prawym, za to ten na
    > lewym miałby być z niego zwolniony.
    > Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    > interpretację.

    Przecież wyraźnie napisali, że nie ma obowiązku zajmowania konkretnego
    pasa ruchu, tylko przy zmianie pasa należy ustąpić już nim jadącemu.
    Czyli jadący prawym pasem może pojechać środkowym, jeśli ustąpi
    pierwszeństwa temu, kto tym pasem jedzie, natomiast jadący środkowym
    może zmienić pas na lewy, jeśli ustąpi pierwszeństwa temu, kto jedzie
    lewym. A że na tym skrzyżowaniu nie będzie nikogo jadącego lewym, to
    dostajesz w wyniku "prawy ustępuje środkowemu/lewemu, środkowy zajmuje
    środkowy lub lewy". Można jeszcze dodać: jak środkowy chce skończyć po
    prawej, to ustępuje prawemu.

    --
    Liwiusz

  • 110. Data: 2020-11-23 09:32:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-11-20 o 12:18, Cavallino pisze:

    > Praktycznie każdy który znalazłem.
    > Ale wystarczy ten który zacytowałem w poprzednim poście - wyższej
    > instancji w tym kraju nie ma.

    Przyznam się, że z zacytowanego wyroku niewiele wynika. Na pewno nie to,
    że jadąc prawym mogę staranować jadącego środkowym, bo się chcę wepchać
    na środek. Właściwie od tego trzeba by zacząć - jak oceniłbyś winę w
    tego typu zderzeniu? (skręcający prawym pasem spycha tego skręcającego
    środkowym).

    --
    Liwiusz