  • 41. Data: 2020-11-19 12:59:49
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > To co Budzik pokazał, to nie jest znak.
    > Więc jego znaczenie prawne jest żadne.

    Zgadza sie. Ale ktos to coś tam postawił...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 42. Data: 2020-11-19 13:05:17
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Zgadza sie. Ale ktos to coś tam postawił...

    Obaj z Poznania jeteście, więc wiecie gdzie kierować pytania: kto, dlaczego
    (podstawa prawna) to zrobił.

    --
    'Tom N'

  • 43. Data: 2020-11-19 13:17:29
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 19.11.2020 00:01, Rom45 wrote:
    > Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndnxs.invalid> napisał w wiadomości
    >:

    > Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
    > blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod warunkiem,
    > że ustąpi pierwszeństwa.

    Według tej logiki skręcający z drugiego pasa może zająć tylko pas
    środkowy (jako najbliższy wolny przy prawej krawędzi jezdni) i też nie
    ma wyboru.

  • 44. Data: 2020-11-19 14:15:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-11-2020 o 10:43, J.F. pisze:

    >To co Budzik pokazał, to nie jest znak.
    >Więc jego znaczenie prawne jest żadne.

    Pytanie czy zasada z tej ... tablicy ma jakas podstawe prawną, czy to
    tylko przekonanie lokalnego dyrektora/kierownika ...

    J.

  • 45. Data: 2020-11-19 14:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-11-2020 o 10:33, t-1 pisze:

    >Żaden nie zmienia pasa, zmieniają kierunek ruchu i zajmują NOWY (dla
    >nich) pas.

    Skoro zajmują NOWY pas ruchu, to wydaje sie, ze zmienili stary :-)

    >Tak, wynika to z zasady ogólnej.

    >Ano.

    Mowicie wiec, ze z z prawego(srodkowego) pasa do skretu w lewo jak
    skrece na skrajny lewy pas nowej drogi, to w razie stluczki bedzie
    wina tego po lewej ?

    J.

  • 46. Data: 2020-11-19 14:21:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    Budzik w
    > Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    >Widzisz JF? Da się jasno napisać skąd dokąd się jedzie?

    Moze dla poznaniaka - ja nie wiem gdzie Hlondta, a gdzie Lechicka.
    Poza tym ulice sa czesto po obu stronach skrzyzowania :-P

    >Nie ma w przepisach takiego znaku IMHO

    Pytanie, czy jest taka zasada :)

    J.

  • 47. Data: 2020-11-19 14:39:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 14:21, J.F. pisze:

    > Moze dla poznaniaka - ja nie wiem gdzie Hlondta, a gdzie Lechicka.

    A próbowałeś w google wpisać?

    > Poza tym ulice sa czesto po obu stronach skrzyzowania :-P

    Ta nie.

  • 48. Data: 2020-11-19 14:43:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 14:18, J.F. pisze:

    > Skoro zajmują NOWY pas ruchu, to wydaje sie, ze zmienili stary :-)

    Ale jazda po starym nas nie interesuje w tym kontekście.
    Na nowy wjeżdżają, a nie go zmieniają.

    > Mowicie wiec, ze z z prawego(srodkowego) pasa do skretu w lewo jak
    > skrece na skrajny lewy pas nowej drogi, to w razie stluczki bedzie wina
    > tego po lewej ?

    Zgodnie z przepisami tak - to jest niedookreślone.
    A ludzie myślą logicznie i jednak próbują temu zapobiec, więc nie
    skręcają w ten sposób widząc przeciwnika po lewej.

  • 49. Data: 2020-11-19 15:02:21
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    > Mowicie

    Nie towarzyszu Lis, nie mówimy, takoż napisał Koń, wysnuwając teorie o
    miedzypasiu.

    > wiec, ze z z prawego(srodkowego) pasa do skretu w lewo jak
    > skrece na skrajny lewy pas nowej drogi, to w razie stluczki bedzie
    > wina tego po lewej ?

    Podejdź tak jak tu już napisano:
    obaj zmieniacie kierunek, jeżeli jesteś pry krawężniku prawym, to ląduj na
    prawym pasie, jeżeli przy lewym, to ląduj na lewym. Wtedy nie zmieniasz
    pasa.

    Każda inna jazda z 2 na 3 jest zmiana pasa i wtedy pierwszeństwo ma ten,
    który jedzie swoim pasem, chyba, że oba zmieniaja i wtedy ma ten z prawej.

    To kurwa nie jest trudne do ogarniecia, tylko nie trzeba tworzyć bytów typu
    "międzypas"

    --
    'Tom N'

  • 50. Data: 2020-11-19 15:43:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-11-2020 o 14:18, J.F. pisze:

    >Ale jazda po starym nas nie interesuje w tym kontekście.
    >Na nowy wjeżdżają, a nie go zmieniają.

    Skoro jechali po starym pasie, a teraz jada po nowym - to IMO zmienili
    pas, ale ja sie nie znam :-P

    >Zgodnie z przepisami tak - to jest niedookreślone.

    A jak to zrobie w Poznaniu za ta tabliczka ?

    >A ludzie myślą logicznie i jednak próbują temu zapobiec, więc nie
    >skręcają w ten sposób widząc przeciwnika po lewej.

    Ja bym tam sie raczej skupil na tym, ze jak ktos wjedzie rogiem
    swojego pojazdu w drzwi drugiego - to jest winny.
    Ale jak bede szybki, to bedzie rog-rog :-)

    J.