  • 31. Data: 2020-11-19 10:43:06
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-11-18 o 14:44, J.F. pisze:
> [...]
    1m/data=!3m1!1e3

    >Skoro nie ma wymalowanych linii prowadzących można jechać dowolnie.

    Biorac pod uwage, ze dwa pasy skrecaja w lewo, to radze ostroznie z ta
    dowolnoscia, bo kolizja gotowa :-)

    >Chyba że wcześniej jest znak pokazujący jak jechać, podobnie jak
    >Budzik pokazał, to wtedy wg tego znaku.

    No jest znak - mowi, ze dwa pasy w lewo, jeden prosto.

    J.

  • 32. Data: 2020-11-19 10:45:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 18.11.2020 o 19:08, J.F. pisze:

    >Przepraszam ale nie bardzo rozumiem. Moto jedzie przodem i tyle. Co
    >go obchodzi co oni tam z tyłu wybierają za pas?

    Moto jedzie przodem.
    Ale jak obok sie znajdzie dobry rajdowiec, to sie utrzyma obok moto.
    I niech teraz moto nie wyrobi zakretu na "swoim pasie" :--)

    J.

  • 33. Data: 2020-11-19 10:47:04
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > No to teraz niespodzianka.

    > Poznań Hlonda - skret w lewo w Lechicka.

    Widzisz JF? Da się jasno napisać skąd dokąd się jedzie?

    > I mamy taki znak:
    > https://ibb.co/GMShGhg

    Nie ma w przepisach takiego znaku IMHO

    > Jak to wytłumaczyc?

    Samowola?

    --
    'Tom N'

  • 34. Data: 2020-11-19 10:50:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Rom45 o...@z...pl ...

    >Całe internety pisza ze jest dokładnie odwrotnie. To ja już nie wiem
    >;-D

    Jest przepis, ze jesli dwa pojazdy z lewego i prawego pasa chca
    zjechac na srodkowy, to ustepuje pierwszenstwa ten z lewego.

    Ale nie wiadomo jak to sie ma do skretu w lewo na skrzyzowaniu ...
    poza tym musialby by chyba byc wyznaczone pasy, zeby wiedziec ktory
    zmienia.
    W pozostalych przypadkach ustepuje ten, ktory zmienia pas ... a w
    przypadku 2 w 3 - to nie wiadomo ktory zmienia :-)

    A moze obaj zmieniaja ?
    I policja zaproponuje dwa mandaty, i sie obaj naucza :-)

    J.

  • 35. Data: 2020-11-19 10:51:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 10:33, t-1 pisze:

    > Ten z lewego też zmienia pas gdy chce z lewego wjechać na środkowy.

    Żaden nie zmienia pasa, zmieniają kierunek ruchu i zajmują NOWY (dla
    nich) pas.

    > Więc ten z prawej ma pierwszeństwo.

    Tak, wynika to z zasady ogólnej.

    > Faktycznie strach na trzeźwo jeździć skoro takie rzeczy są wątpliwe dla
    > niektórych.

    Ano.

  • 36. Data: 2020-11-19 10:53:21
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. Specjalny znak.
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Rom45 w

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:XnsAC7A28798AB92budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Istotne jest to co napisane w PoRD - art. 16.4 i 22.4.

    <cite 22.4>
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b,
    _oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony._
    </cite>

    podkreślenie moje

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2020-11-19 10:53:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 10:43, J.F. pisze:

> [...]

    To co Budzik pokazał, to nie jest znak.
    Więc jego znaczenie prawne jest żadne.

  • 38. Data: 2020-11-19 10:58:02
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Cavallino w

    > Żaden nie zmienia pasa, zmieniają kierunek ruchu i zajmują NOWY (dla
    > nich) pas.

    A w międzyczasie (zmiana kierunku chwilę trwa) są w tzw międzypasiu?

    Weź nie pierdol głupot. Coś co ma szerokośc, na jezdni zajmuje jeden pas
    ruchu, czy jest on namalowany czy nie jest, czy jest to skrzyżowanie, czy
    autostrada w przebudowie.

    --
    'Tom N'

  • 39. Data: 2020-11-19 12:07:18
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-11-19 o 00:01, Rom45 pisze:
> [...]
    >
    > Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
    > blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod warunkiem,

    To jeszcze zależy od malowanek na jezdni. Zwykle w takich prypadkach
    wytyczają pasy i widać, jak jechać. Często skrajny lewy jest do
    kolejnego skrętu w lewo (a więc do zawracania), atem prawy na prawy,
    lewy na środkowy, chyba że chce zawrócić. No i muszą uważać na zmiany pasa.
    T.

  • 40. Data: 2020-11-19 12:29:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2020 o 10:45, J.F. pisze:

    > Moto jedzie przodem.
    > Ale jak obok sie znajdzie dobry rajdowiec, to sie utrzyma obok moto.

    NIe spotkałem. Pewnie dlatego że nie jezdżę szlifierką i nikt się ze mną
    nie chce ścigać:P Poważnie - przez chyba całą "karierę" to start z
    zatrzymanego katamaran wygrał chyba ostatni raz na egzaminie. A wcale
    się z puszkami nie ścigam.

    > I niech teraz moto nie wyrobi zakretu na "swoim pasie" :--)

    Generalnie to o czym piszesz czyli "jazda pasem dla moto" nie jest
    jakimś ekstremalnym przeżyciem, zwłaszcza przy prędkościach
    nieznacznych:P Nie robi to wrażenia nawet na skuterzystach:P

    --
    Shrek