  • 71. Data: 2020-11-19 18:20:40
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    r...@k...pl w
    <news:du9drfhvcm09j06fet0rr0cbrg602ghlbu@4ax.com>:

    > Co to jest międzypasie?

    Twór wymyślony przez konia, wg jego teorii nie ma pasów na skrzyżowaniu, a
    ty mu wtórujesz swoją retoryką
    --
    'Tom N'

  • 72. Data: 2020-11-19 20:12:18
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. Nie ma NOWEGO pasa !
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2020 o 17:01, Rom45 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma NOWEGO pasa !
    > Nie ma pasów nowych i starych.
    > Są tylko pasy oznaczone i nieoznaczone.

    > Nie ma takiej zasady.

    Aha.
    PLONK WARNING

  • 73. Data: 2020-11-19 20:29:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Nov 2020 18:20:40 +0100, w <1ctxndqdyeazv$.dlg@emil.not.valid>, TomN
    <n...@i...dyndnxs.invalid> napisał(-a):

    > r...@k...pl w

    > Twór wymyślony przez konia, wg jego teorii nie ma pasów na skrzyżowaniu, a
    > ty mu wtórujesz swoją retoryką

    Bo to nie pasy, a linie naprowadzające.

  • 74. Data: 2020-11-19 22:41:04
    Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Nov 2020 10:13:19 +0100, Rom45

    > Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek ustąpić.

    Ten z lewego niby co robi w tym czasie, lewituje?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2020-11-20 06:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndnxs.invalid ...

    > Obaj z Poznania jeteście, więc wiecie gdzie kierować pytania: kto,
    > dlaczego (podstawa prawna) to zrobił.

    Oczywiście.

    Tutaj fragment odpowiedzi z UM:
    Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
    - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
    cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
    obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
    zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
    obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
    ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
    kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
    powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
    skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
    ewentualnie lewy skrajny pas ruchu. Przyjmowanie innych torów ruchu
    jest możliwe wyłącznie po ustąpieniu pierwszeństwa pojazdom
    poruszającym się z ww. zasadami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 75. Data: 2020-11-20 06:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A jaki pas zmienia?
    > Doucz się trochę o pasach ruchu, zanim zaczniesz Wartę kijem obracać.

    Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:

    I co wy na to...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 77. Data: 2020-11-20 06:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Moze dla poznaniaka - ja nie wiem gdzie Hlondta, a gdzie Lechicka.
    > Poza tym ulice sa czesto po obu stronach skrzyzowania :-P

    Jakby była po obu to wystarczy dodac z której strony sie jedzie.
    A nazwy ulic mozna podglądnąc z gugla...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 78. Data: 2020-11-20 07:09:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 06:59, Budzik pisze:
> [...]
    > powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
    > skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,

    Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek zajmowania
    konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem prawym, za to ten na
    lewym miałby być z niego zwolniony.
    Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    interpretację.

  • 79. Data: 2020-11-20 07:26:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-11-2020 o 07:09, Cavallino pisze:

> [...]
    > to ten na lewym miałby być z niego zwolniony.
    > Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich

    Generalnie poznański inżynier ruchu, to głąb jakich mało, nie dość że na
    bakier z prawem, to jesczde z logiką - miałem okazję z nimi korespondować.

    Tym razem uważa, że wie lepiej niż Sąd Najwyższy:

    https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
    -z-2-pasow-na-3-a.html

    Cyt:

    W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
    rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
    ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
    przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
    pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
    różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
    wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających
    w lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
    wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
    manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
    sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
    samego znaczenia różnym terminom ustawowym.

  • 80. Data: 2020-11-20 09:53:19
    Od: "Rom45" <o...@z...pl>

    > Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek zajmowania
    > konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem prawym, za to ten na
    > lewym miałby być z niego zwolniony.

    Oni nie zdefiniowali obowiązek "tylko dla jadącego pasem prawym".
    Oni zdefiniowali obowiązek dla jadącego pasem prawym i dla jadącego
    pasem lewym, czyli obydwaj mają obowiązek jechać możliwie blisko
    prawej krawędzi jezdni (obydwaj jadą obok siebie).
    Jadący pasem lewym może EWENTUALNIE zająć pas lewy drogi poprzecznej,
    zależy to od sytuacji w ruchu, np. zamiar wyprzedzania, lub skrętu w lewo
    na bliskim skrzyżowaniu.

    > Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
    > interpretację.

    Zastosuj swoją teorię na oczach Policji drogowej to szybko przekonasz się
    czy twoja interpretacja jest zgodna z PoRD.