  • 1. Data: 2016-12-14 08:37:15
    Temat: Skrzyżowanie, rondo.
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

    Nie jest jasne skrzyżowanie oznakowane C-12 "ruch okrężny".
    Opis skrzyżowania C-12 jest sprzeczny z definicją skrzyżowania
    w PoRD art. 2, bo na rondzie drogi nie przecinają się, ani nie łączą.
    Drogi łączą się z drogą do ruchu okrężnego.

    PoRD art. 2.
    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;

    Rozporządzenie o znakach i sygnałach
    § 36. 1. Znak C-12 "ruch okrężny oznacza, że na
    skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
    w kierunku wskazanym na znaku.

  • 2. Data: 2016-12-14 08:58:23
    Temat: Re: Skrzyżowanie, rondo.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Dec 2016 08:37:15 +0100, EdekS

    > bo na rondzie drogi nie przecinają się, ani nie łączą.
    > Drogi łączą się z drogą do ruchu okrężnego.

    Rondoprostowacz warning.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-12-14 09:04:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 Dec 2016 08:58:23 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Rondoprostowacz warning.

    specjalista od pasów urojonych się odezwał

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 4. Data: 2016-12-14 09:16:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Dec 2016 08:37:15 +0100, w <o2qstm$5ug$1@news.mixmin.net>, "EdekS"
    <u...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Rozporządzenie o znakach i sygnałach
    > § 36. 1. Znak C-12 "ruch okrężny oznacza, że na
    > skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu

    Bzdura. Łączą się poprzez ich skrzyżowanie, którym jest właśnie rondo.
    Idąc dalej autostrady się nie krzyżują, no bo nie łączą się ze sobą, a pomocą
    łączników.

  • 5. Data: 2016-12-14 10:30:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "EdekS"<u...@s...pl> napisał(-a):
> [...]

    No wlasnie, droga to wieksza calosc, ma np swoj numer i wytyczony
    przebieg, ma np dwie osobne jezdnie, i ten termin oznacza przeciecie
    wszystkich 4 jezdni.

    >Bzdura. Łączą się poprzez ich skrzyżowanie, którym jest właśnie
    >rondo.

    Z tym, ze zauwaz, ze to mozna interpretowac dwojako.
    Polaczenie drogi dojazdowej z okólna, a ruch na tym mini-skrzyzowaniu
    odbywa sie dookola wyspy, podobnie jak na innych "skrzyzowaniach
    czastkowych" tej drogi okolnej.

    >Idąc dalej autostrady się nie krzyżują, no bo nie łączą się ze sobą,
    >a pomocą
    >łączników.

    Bo sie nie krzyzuja - "w jednym poziomie". Choc chodzi mi po glowie,
    ze gdzies jest skrzyzowanie jednopoziomowe - jak sie ustawi jezdnie
    rownolegle i polaczy ruch a potem rozwidli na odpowiednio dlugim
    dystansie, to wychodzi niemal bezkolizyjnie.

    Ale polaczenia i rozwidlenia autostrad sie zdarzaja.
    No i tu mam zagwozdke - bo definicja mowi "drog", wiaduktow tam troche
    jest, ale polaczen i rozwidlen jezdni w jednym poziomie tez troche
    jest.

    No i te znaki A7 na koncu lacznika w wezlach ... znak sie stawia przed
    skrzyzowaniem, wiec to skrzyzowanie drogi-lacznika z droga-autostrada
    :-)
    Ale znak "koniec autostrady" daleko albo brak, wiec gdzie ta zmiana
    drogi :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-12-14 11:19:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Dec 2016 10:30:50 +0100, J.F.

    > Z tym, ze zauwaz, ze to mozna interpretowac dwojako.

    Nie da się dwojako. Są dwie lub więcej dróg, które się krzyżują na jednym
    poziomie. W miejscu ich połączenia i rozwidlenia powstaje skrzyżowanie. Czy
    jest to skrzyżowanie "zwykłe" czy skrzyżowanie o ruchu okrężnym definiują
    znaki. Ergo, jak na skrzyżowaniu zmienisz znak C-12 + A-7 na D-1 + A-7
    (plus jeszcze do tego B-2 etc. czyli ogólnie większą ilość) to nadal będzie
    to skrzyżowanie i przejazd można zorganizować w taki sam sposób (poza
    pierwszeństwem wynikajacym ze znaków, oczywiście). Dlatego bzdurą jest
    wymyślanie (czy tam interpretowanie), że rondo jest jakąś osobną drogą. Z
    powyższych uważam, że ronda są lepsze, pod warunkiem że nie robi się takich
    paszkwili jak np. rondo Ziętka w Katowicach które ewidentnie oznaczał jakiś
    rasowy rondoprostowacz (albo wyjątkowo oszczędny leń).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2016-12-14 11:40:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >jednym
    >poziomie. W miejscu ich połączenia i rozwidlenia powstaje

    Alez wlasnie da sie inaczej.
    Masz 4 lub wiecej (lub 3) drog, i jedna droge obwodowa, i na kazdym
    polaczeniu z droga obwodowa powstaje skrzyzowanie, a dzieki znakowi
    ruch na tych skrzyzowaniach jest "wokol centralnej wyspy".

    I co w ustawowej definicji do tego nie pasuje ?

    J.

  • 8. Data: 2016-12-14 11:46:58
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 14 Dec 2016 11:40:53 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > polaczeniu z droga obwodowa powstaje skrzyzowanie, a dzieki znakowi
    > ruch na tych skrzyzowaniach jest "wokol centralnej wyspy".

    No to włożyłęś kij w mrowisko :)
    Myjk zaraz opowie Ci o pasa urojonych jakie powstają na s.o.r.o. w zależności od tego
    skąd dokąd jedziesz ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 9. Data: 2016-12-14 14:19:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > ruch na tych skrzyzowaniach jest "wokol centralnej wyspy".
    > I co w ustawowej definicji do tego nie pasuje ?

    Że w definicji jest mowa o jednym skrzyżowaniu paru dróg, a Ty dałeś
    przykład wielu skrzyżowań z błędnym oznakowaniem tegoż (i podobny przykład
    zapodałem wcześniej).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2016-12-14 15:26:09
    Od: "EdekS" <u...@s...pl>

> [...]
    > na tych skrzyzowaniach jest "wokol centralnej wyspy".
    >
    > I co w ustawowej definicji do tego nie pasuje ?

    Czyli udowodniłeś, że rondo to jest zbiór wielu skrzyżowań
    i to by było zgodne z ustawową definicją,
    ale nie jest zgodne z rozporządzeniem, bo tam
    pisze o skrzyżowaniu, czyli jednym skrzyżowaniu.