  • 41. Data: 2022-12-15 12:23:44
    Temat: Re: Smart gniazdko by Tuya
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2022 00:40, LordBluzg(R)?? wrote:
    > patrzyłeś na możliwości Supla ale jak już pisałem, Domoticze czy HA jak
    > dla mnie, mają sporo za mało a tutaj jest to jak nieograniczone Lego.

    HA to też lego. Dodajesz integrację z repozytorium i masz nowy ficzer.
    Przykładowo mogę dodać za darmo integrację z moim telewizorem. Tego nie
    da się przez chmure, bo to wymaga fizycznego wysyłania pakietów po LANie
    (bodaj UDP) na adres rozgłoszeniowy, a HA jest w tym LANie.

    https://www.home-assistant.io/integrations/

    Jak widzisz obecnie jest ponad 2k klocków...

    Suple widziałem już kilka razy, ludzie tym się bawią. Na razie, w moim
    przypadku, nie widzę zalet ani killer ficzerów, co nie oznacza, że
    kiedyś nie sprawdzę. Martwiła mnie chmurowość ponieważ dośc często
    miałem przerwy w dostawie neta (radio). Obecnie mam światełko, więc może
    ten problem nie istnieje, ale idę o zakład że padnie jak będe tego
    potrzebować...

    Tak czy inaczek, każdemu co tam potrzebuje. Ja zostaje przy HA z wielu
    powodów, choć wiele rzeczy nie podoba mi się, a wręcz z wersji na wersję
    jest coraz więcej dziwactw i czasami bugów.

  • 42. Data: 2022-12-15 14:44:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2022 o 11:59, Marek pisze:

    > A tak w przypadku Tuya (jakie urządzenie) to czego brakuje?

    Przede wszystkim zarządzania. Nie tylko sceny i harmonogram są potrzebne.

    Dostęp przez www praktycznie nie istnieje, nie pisząc już o budowaniu
    zależności. Na smartfonie to chyba bym ocipiał, gdybym miał wyklikiwać
    zależności. Komp ma lepszy ekran i idzie to ogarniać zupełnie inaczej.

    Co do czujników, to znajdź pomiar napięcia akumulatora, czy prądu
    ładowania, czujniki poziomu cieczy, czy inne, niekoniecznie oparte na
    IO. Praktycznie z gotowców Tuya/inne nie można sobie zbudować czegoś
    opartego na analogu, gdzie nie zawsze są dostępne czujniki IO.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 43. Data: 2022-12-15 17:55:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Dec 2022 14:44:08 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Dostęp przez www praktycznie nie istnieje, nie pisząc już o
    > budowaniu

    Jak nie istnieje? Robisz sobie proxy do ichniejszego API, to
    kilkuliniikowy skrypt w bash'u/PHP/Perl whatever. Dziala wyśmienicie.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2022-12-15 18:55:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2022 o 17:55, Marek pisze:

    > Jak nie istnieje? Robisz sobie proxy do ichniejszego API, to
    > kilkuliniikowy skrypt w bash'u/PHP/Perl whatever. Dziala wyśmienicie.

    Problem w tym że "muszę robić" i generalnie chodzi nie tyle o dostęp do
    urządzenia co do kilku naraz (cloud) w różnych lokalizacjach. Supla ma
    to w defaulcie, opisane, oklikane i tylko czeka na włączenie.

    Same urządzenia oczywiscie, że mają swoje www i nie to jest problemem.

    https://www.blaszczak.pl/supla-radiowy-pomiar-temper
    atury-i-wilgotnosci-czesc-3/#mwl-962
    --
    LordBluzg(R)??