  • 41. Data: 2022-11-16 11:34:37
    Temat: Smartfon ze sluchawkami na rower
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A propos słuchawek na rowerze mam dwa pytania:
    Iść w kierunku przewodowych (tańsze, nie potrzebują osobnej baterii) czy jednak
    bezprzewodowych (wygoda, bezpieczeństwo)?
    Jaki model słuchawek nadawałby się do włożenia w kieszonki w nausznikach kasku
    ("oryginalne" pod marką producenta kasku to znaczne
    przepłacanie, kask ma w ociepleniu suwaczek do przetykania kabelka pomiędzy lewą i
    prawą) i na dodatek jaki pomysł na mikrofon żeby
    także do rozmawiania przez tel. dało się używać?
    W lecie odbieranie telefonu będąc w kasku jest do ogarnięcia, ale w zimie to
    tragedia, bo kask mocno zapięty, ma zintegrowane
    ocieplane nauszniki przez które głośniczka telefonu nie słychać (co ciekawe słychać
    ruch uliczny), nawet po zatrzymaniu trzeba
    rozpinać kask i nieco go zsuwać żeby podetknąć tel. do ucha, mróz szczypie i w mózg
    wieje - mocno sprawdzone przez parę
    jesienno-wiosennych sezonów w twardym kasku ;-)

    -----

  • 42. Data: 2022-11-17 14:33:09
    Temat: Re: Smartfon ze sluchawkami na rower
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Nov 2022 11:34:37 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > A propos słuchawek na rowerze mam dwa pytania:
    > Iść w kierunku przewodowych (tańsze, nie potrzebują osobnej baterii) czy jednak
    bezprzewodowych (wygoda, bezpieczeństwo)?

    A gdzie wozisz telefon?
    Bo tak prawde mowiac ... czesto wydaje mi sie, ze ten kabelek juz
    niewiele przeszkadza, szczegolnie jak alternatywnie masz
    sluchawki Bluetooth stereo ... z kabelkiem miedzy sluchawkami :-(

> [...]
    > W lecie odbieranie telefonu będąc w kasku jest do ogarnięcia, ale w zimie to
    tragedia, bo kask mocno zapięty, ma zintegrowane

    Przesiasc sie w zimie do samochodu :-)

> [...]
    wieje - mocno sprawdzone przez parę
    > jesienno-wiosennych sezonów w twardym kasku ;-)

    A odebrac rozmowe dasz radę, czy automat wlaczysz?

    A co zrobic na nartach, jak kask nie ma przygotowanego miejsca na
    sluchawki?

    J.

  • 43. Data: 2022-11-17 17:32:13
    Temat: Re: Smartfon z Android 12 jako mp3-ka
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6370ed04$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Nie rozumiem jednak hasła w felefonie. Przez ostatnie 10 lat nie
    > zdarzyło mi się, żeby ktoś wziął mój felefon do ręki bez mojego
    > pozwolenia.

    Mój też nie wziął ale mówię o zgubieniu telefonu.

    Dla szukających tu jest opis jak zablokować aktualizacje.
    Trzeba włączyć sobie najpierw developer mode.

    Blocking Android system updates

    Hopefully I've convinced you about the importance of updating your
    Android device. If not, I can at least answer your question--as much
    as it pains me.

    To block Android updates, I'd recommend exploring three options.
    First, pull up your Software Update screen--via Settings > Software
    Update--to see if there's any kind of setting you can uncheck
    regarding the automatic download of software updates. (I don't have
    a Galaxy device sitting in front of me, or else I'd screenshot this
    for you.)

    You'll probably need a little more than that to make sure that your
    device isn't downloading and installing updates without your express
    permission. There's another setting you should be able to toggle to
    disable automatic system updates, but it's a little buried.

    Pull up Settings again and scroll down until you see the "About
    phone" section. Tap on that. Then, tap on the "Software Information"
    section, and scroll down until you see "Build Number." Start tapping
    on that section until your device says that you've enabled
    "Developer mode."

    https://lifehacker.com/how-do-i-block-android-from-i
    nstalling-system-updates-1836701683

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 44. Data: 2022-11-17 22:50:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W takiej sytuacji to może w kieszeni na piersi?
    Tylko telefony odwrotnie niż w złotych latach 90-tych zamiast coraz mniejsze i
    lżejsze to coraz większe i cięższe są, chyba odkurzę
    swoją Nokię MNT 450 ;-)
    Kask czasami się zdejmuje choćby na chwilę (na poczcie, w urzędzie, w przedsionku
    szkoły, w sklepie i wówczas byłby wygodny brak
    uwięzi.
    Ale gdzie baterie od tych BT (na mrozie) to nie mam pojęcia.
    Oraz jak i gdzie mikrofon.
    Więc szukajmy przewodowych, stereo i z mikrofonem do rozmów, może czasem fo telko się
    przyda ;-)

    Chyba na automacie.

    Narty to urlop, rower to codzienność.

    -----