  • 61. Data: 2023-03-17 00:52:55
    Temat: Re: Smutek u elektrokucy
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Wiesz w jakim stanie może być bateria po 15 latach? Kupisz wtedy nową
    > czy używaną w podobnym stanie?...ale tak, żeby całość nie była droższa
    > niż 5 tysi? :D Coś zapewne będzie z "regenerowców" ale prawdopodobnie
    > rynek starszych, używanych elektryków nie będzie istniał. Generalnie
    > producentom o to właśnie chodzi, żeby rynek wtórny upadł albo mocno usiadł.

    Planuję kupować nowe baterie do moich Twizy, ale jakoś nie chcą się
    skończyć :-) Obawiam się, że prędzej skończą się Twizy niż ich baterie :-)

  • 62. Data: 2023-03-17 10:49:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.03.2023 o 19:19, Shrek pisze:

    > Tak jakby gniazdka wszędzie i ładowarki po ćwierć megawata były za darmo:P

    To nadal musi być.

    > Dlaczego podwójny? Na oko gdzieś 1/3 więcej niż samochodów potrzeba -
    > ale to zależy od czasu ładowania.

    ...i cała logistyka związana z obsługą, gwarancją, własnością, transport
    z jednych punktów do drugich wchuj tego, dodatkowo obsługa ludzka bo
    automaty niebardzo. OK, rozumiem że obecne stacje paliw też mają obsługę
    i są bezobsługowe ale to inna dyscyplina sportu.

    > Taniej niż zapewnić każdemu powerwalla.

    Stacje ładowania i tak muszą być.

    > Ładowarki też nie są za darmo - jak skupisz proces ładowania w jednym
    > miejscu to będzie taniej.

    No nie, ładowarki w komplecie do tego inaczej jest to bez sensu, bo nikt
    nie pojedzie bez prądu na wymianę aku.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 63. Data: 2023-03-17 11:05:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 18:08:17 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > Szczerze? Fizyka nie pozwala. Nie można wjebać 100kWh czystej energii
    > elektrycznej w chemiczną bez ciepła w 5 minut. Chyba że jakiś dobry
    > granat do środka :D

    A jest jakis problem z odprowadzeniem powiedzmy 10kW strat?

    Ba, jak bateria waĹźy 500kg, to jej chyba nawet mocno nie zagrzeje :-)

    > Wcale nie uważam, że przypadkiem ktoś wpadnie na lepszy przemiennik
    > energii, czyli jak skumulować 100kWh w moment a później to odwrócić.

    Supercap ?

    > Co byś nie kombinował...to ropa zbierała się miliony lat, żeby być w tym

    Ale to nie dlatego, ze szybciej sie nie da.

    > stanie co jest, czyli do użytku więc wymyślono spalanie i przemianę w
    > ciepło.

    No i te miliony lat spalimy w dwa wieki ... a potem co?

    > Prąd się robi natychmiast i ta jedna noc na stacji ładowania, to
    > pikuś w porównaniu do tych milionów lat dla ropy :D

    Przerobic odkrywke w Belchatowie na złoze produckji ropy?

    J.

  • 64. Data: 2023-03-17 11:07:30
    Od: K <...@l...com>

    On 15/03/2023 23:39, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Najbardziej podobamisię Kawalinjo (hejter spalinowców/PLONK
    > Kapelusznik/pogromca "wolniaży poniżej 140km/h/dawniej), (niedoszły
    > kupiec Ferrari/-stąd jego ksywa) (nie będę pisał o pizzerni:D)...

    Mnie sie najbardziej podoba argument o baterii w telefonie...

  • 65. Data: 2023-03-17 11:22:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.03.2023 o 11:05, J.F pisze:

    > A jest jakis problem z odprowadzeniem powiedzmy 10kW strat?

    Jest. Nie odprowadzisz tego ciepła z punktu reakcji. To tam dochodzi do
    fizycznych zniszczeń, przy takiej mocy.

    > Ba, jak bateria waży 500kg, to jej chyba nawet mocno nie zagrzeje :-)

    Ciężar nie ma tutaj nic do gadania :)

    > Supercap ? Prędzej...ale w tedy wszędzie jeździłyby "gruszki" zamiast małych aut :D

    > Ale to nie dlatego, ze szybciej sie nie da.

    Stąd temat, że można robić syntetyczne paliwo :P

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 66. Data: 2023-03-17 11:25:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.03.2023 o 11:07, K pisze:

    > Mnie sie najbardziej podoba argument o baterii w telefonie...

    Podobno przestawił sobie "klapki"...ale jedna mu się nie domkła :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 67. Data: 2023-03-17 12:07:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Mar 2023 11:22:47 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Jest. Nie odprowadzisz tego ciepła z punktu reakcji. To tam dochodzi do
    > fizycznych zniszczeń, przy takiej mocy.

    Duza ta bateria. To moze wcale nie tak wielka gestosc mocy.

    A poza tym ... w którym momencie powstaje to ciepło?
    Na poziomie cząsteczkowym ..

    > Ciężar nie ma tutaj nic do gadania :)

    Nie wiadomo jakie ciepło wlasciwe ma bateria,
    ale 10kW 500kg to powolutku bedzie podgrzewał.

    > Stąd temat, że można robić syntetyczne paliwo :P

    Pomysł jest stary.
    Tylko niekoniecznie dobry, biorąc pod uwagę, ze sprawnosc silnika
    spalinowego to 30-40%, i to jak dobrze idzie, bo po miescie to raczej
    10% ..

    Moze jakies paliwo do ogniw paliwowych?
    Inne niz wodĂłr ...

    J.

  • 68. Data: 2023-03-17 13:36:40
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Prościej żagiel se założyć niż ładować tom bakteryjkę wiatrakiem :D

    W sumie o panele chodziło. 20GW zainstalowanej mocy. Czyli na 10 tysięcy
    Twizy.

    http://niusy.pl/@ieo.pl/ano

  • 69. Data: 2023-03-17 16:51:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nadal musi być.

    Czemu?

    > ...i cała logistyka związana z obsługą, gwarancją, własnością, transport
    > z jednych punktów do drugich wchuj tego,

    Skoro lizing całych samochodów da się ogarnąć to i baterii można.
    Zresztą wszystko dąży do tego, żeby nikt nie miał samochodu na własność
    (ani niczego innego, poza drobiazgami typu ubrania - ale taż nei za
    dużo), więc...

    > dodatkowo obsługa ludzka bo
    > automaty niebardzo.

    E tam...

    > Stacje ładowania i tak muszą być.

    A po co? Powiem więcej - pokątne ładowanie będzie zakazane jak alko bez
    akcyzy. Najpierw się wyjebie cenę prądu w kosmos, bo skoro można ładować
    samochód to musi pokryć ubytki w akcyzie i innych podatkach w benzynie a
    potem wymyśli wymienne baterie i od nowa przypierdoli się podatki na
    prąd do samochodów (a w normalnym prądzie oczywiście zosaną).

    Jak pisałem kilka lat temu że cała ta elektrorewolucja skończy się tym,
    że nie będziesz miał elektyka za to będzie w chuj drogi prad i będziesz
    się zrzucał na elektyki dla "bogaczy" to byłem szur:P No i kto miał rację?:(

    A do ładowarki to bez prądu pojedziesz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2023-03-17 16:54:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2023 o 13:36, io pisze:

    > W sumie o panele chodziło. 20GW zainstalowanej mocy.

    Czyli średnio 2GW "dyspozycyjnej" - w cudzysłowie, bo zależy od
    wszystkiego tylko nie od dyspozytora;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!