  • 21. Data: 2009-09-16 20:31:11
    Temat: Re: Solidność przelotek
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Albo kondensatory do dupy albo za mocno przegrzane podczas montazu.
    Teoretycznie mozliwe, chociaz malo prawdopodobne. Pekaja wszystkie typy: z
    1206 10 i 4,7uF, z 0603 10, 33, 100nF, 150pF, wiec raczej malo prawdopodobne
    aby to byla kwestia typu elementu. Producenci raczej przypadkowi. Montaz
    robi Semicon - w moim odczuciu solidna firma.
    Slaba strona mechaniczna to chyba kwestia budowy kondensatora ceramicznego -
    wielwarstwowy przekladaniec kruchej ceramiki z natury musi byc slabszy od
    jednej znacznie grubszej warstwy ceramicznej opornika.

    > Ja myslalem ze Ci kondensatory na pol pekaja (tak, ze 2 polowki mozna
    > odlutowac). Mialem tak z pojemnosciami 1206 na cienkich plytkach.
    Zwykle peka na 2 czesci, tyle ze nie sa to polowy a blizej do 98 i 2%.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 22. Data: 2009-09-16 20:32:47
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Piotr Laskowski wrote:
    > Zwykle peka na 2 czesci, tyle ze nie sa to polowy a blizej do 98 i 2%.

    Klejone?

    --
    Jerry1111

  • 23. Data: 2009-09-16 20:43:20
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Klejone?

    Nie, sam lut.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 24. Data: 2009-09-17 06:20:19
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Pierwszy z brzegu obrazek znaleziony przez google images:
    > www.smdx.pl/smd%20plytki%20pcb/pcb%20smd.jpg
    > Na górze jest 20-nóżkowy układ. Po prawej stronie odchodzi od niego 5
    > scieżek i kończą się otworami z kołnierzem. To właśnie jest przelotka,
    > czyli
    > metalizowany otwór, którym prąd płynie na inną warstwę płytki. Na tej
    > płytce
    > jest jeszcze sporo innych przelotek. Na moje oko robione są wiertłem ok.
    > 0,8mm.

    Dzięki! Rozumiem...
    W połowie lat 70-tych, jak pierwszy raz zobaczyłem zachodnią
    przemysłową elektronikę, to na szwajcarskich wielowarstwowych
    płytach dawali drut w przelotki. Płyty miały rozmiar A3, były
    czterowarstwowe i bardzo grube (sklejane z kilku?).

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 25. Data: 2009-09-17 07:49:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > TechnoService robi metalizowane otwory tylko do 0,4mm

    Skąd to wziąłeś ?

    Na 3 stronie po lewej na dole:
    http://zwod.technoservice.com.pl/index.php?8988ec307
    7e1db2a96d993ed39ddd9c0_cD0xMDQ4OTg1Nl9wYT01ODE=
    wyraźnie piszą, że dla laminatu 1.55 mm minimalna przelotka to 0.2mm.

    Muszą przecież pozwolić zrobić płytki pod obudowy z radiatorem od dołu
    (przelotki większe od 0.3 mm kradną cynę).
    P.G.

  • 26. Data: 2009-09-17 08:51:01
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Skąd to wziąłeś ?
    > wyraźnie piszą, że dla laminatu 1.55 mm minimalna przelotka to 0.2mm.

    Dzięki za korektę, pisałem z pamięci. Te 0,4mm to nie minimalna tylko
    standardowa średnica i tyle mi kołatało w głowie.
    Inna sprawa że ten projekt to w 80% analogówka i nie ma tam problemu z
    upchnięciem niewielkiej ilości przelotek, stąd brak dążenia do
    minimalizacji.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 27. Data: 2009-09-17 12:25:52
    Temat: Re: Solidnosc przelotek
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał
    w wiadomości news:h8rgpb$piq$2@news.onet.pl...

    > Albo kondensatory do dupy albo za mocno przegrzane podczas montazu.

    kondensatory ceramiczne tak mają, że lubią sobie pęknąć
    tam wszystko jest twarde (ceramika) i lut tego nie amortyzuje,
    producenci się nie chwalą, bo i czym :)
    Są specjalne serie kondensatorów ceramicznych (dobrych producentów, np
    muraty), ze specjalną "amortyzacją" wyprowadzeń, a skoro są, to znaczy, że
    było to potrzebne :)

    e.

  • 28. Data: 2009-09-17 19:33:56
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    entroper wrote:
> [...]
    > Są specjalne serie kondensatorów ceramicznych (dobrych producentów, np
    > muraty), ze specjalną "amortyzacją" wyprowadzeń, a skoro są, to znaczy, że

    A to przepraszam.
    Nie uswiadczylem, bo tylko Murate uzywam (kosztuje prawie tyle samo co
    szemrane kitajskie - czyli wniosek ze tanie padaja ;-) )

    Jedyne co mnie troche wkurza to pekanie kondziorkow
    przeciwzakloceniowych typu T w 1206 (z elektroda na srodku). Kurestwo
    nie lubi lutu RoHS (dla testu lutowalem tym samym grotem, ta sama
    tempertura, tylko 2 cyny). Stare plytki (z olowiem) sa bezproblemowe, a
    nowe pekaja jak mocniej pierdniesz ;-(
    Dostepnego zamiennika nie znalazlem niestety.

    --
    Jerry1111