  • 11. Data: 2023-02-04 15:03:44
    Temat: Re: Spaliło się 10 elektryków...
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.02.2023 o 11:05, io pisze:

    > I ile w tym czasie nasmrodziły.

    A co to ma do rzeczy? Statystycznie więcej uległo pożarom bo jest ich
    więcej i więcej kilometrów przejeżdżają.

    > No zależy, jak wyżej. Jeszcze bardziej mnie interesuje, ile
    > nasmrodziły pozostałe 99,05% (czyli pomijając promil spalonych).

    A elektryki takie ECO są?

    > Ale Ty masz z tym problem czy kto dokładnie? Znowu jakieś globalne
    > problemy chcemy tu na grupie rozwiązać?

    No ja między innymi dokładam się do strażaków i na wodę do gaszenia oraz
    na policjantów do pilnowania "zgliszczy".

    > A ja nie, ale jakoś tak ... koledze zapaliło się turbo, nie bak, samo
    > turbo, i 10 gaśnic nie wystarczyło, a samochód potem nadawał się do
    > złomowania.

    Pech jak tu:
    https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-usa-poz
    ar-tesli-na-autostradzie-strazacy-uzyli-ponad-22-tys
    -,nId,6566288?fbclid=IwAR2XAYD5dOGOsAlBDAIgGURKA-xRb
    YQTbuIkhnKQPmyZpifnj9R2IqKJIa0

    > No ale w artykule było, że strażaków gaszenia elektryków uczyli
    > przedstawiciele jednego z producentów elektryków. I te elektryki
    > wyobraź sobie, mają możliwość zalania baterii. Tak w artykule stało.

    Nie wiem co było w jakim artykule bo linka tu nikt nie podał. Ale może
    niech producenci samochodów zajmą się budową samochodów a gaszenie
    pozostawią strażakom. Co nie wyklucza wcale współpracy między oboma przy
    minimalizacji pożarów.
    Poza tym TE elektryki mają możliwość zalania, a TAMTE nie, a strażak na
    drodze nie jest od tego, żeby się zastanawiać nad takimi niuansami.

    > W artykule stało, że mamy 2 kontenery na Polskę, ale ... jakoś te 10
    > elektryków spaliło się raczej bez zanurzania w kontenerach.

    Ty w ogóle wiesz po co te kontenery? Bo mylisz przyczynę ze skutkiem.

    > Spaliła mi się ładowarka, liczy się?

    Jak nie odróżniasz akumulatora od ładowarki, to na nasze potrzeby możemy
    przyjąć, że się liczy.

    > A jakie są statystyki ugaszeń?

    Pomijając, że każdy kiedyś zgaśnie, to sam podawałeś te statystyki.

    > Mam to samo z elektrykami. :-)

    Ja z elektrykami też, żaden mi ani znajomy się nie zajarał. Muszą dobre być.

  • 12. Data: 2023-02-04 19:14:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.02.2023 o 10:45, io pisze:

    > Gdzie wyczytałeś, że nówki?

    Bo starych praktycznie nie ma?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-02-05 22:34:56
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 04.02.2023 o 15:03, nadir pisze:

    > A co to ma do rzeczy? Statystycznie więcej uległo pożarom bo jest ich
    > więcej i więcej kilometrów przejeżdżają.

    To ma do rzeczy, że udział w rynku był uwzględniony a ilość smrodu
    pominięta. Dobrze, że się te spalinówki palą bo dzięki temu nie będą już
    smrodziły. Źle, że nie spaliły się wcześniej. :-)

    > A elektryki takie ECO są?

    Jeszcze się nie zdarzyło by z poprzedzającego elektryka tak śmierdziało
    jak ze spalinówki. Staję nawet z dala od wydechów bo jakieś pojeby robią
    je na następny samochód zamiast do kabiny wpuścić. :-)

    > No ja między innymi dokładam się do strażaków i na wodę do gaszenia oraz
    > na policjantów do pilnowania "zgliszczy".

    Do 10-ciu elektryków na rok?! To właściciele elektryków dokładają do
    tysięcy rocznie palących się spalinówek!

> [...]
    ar-tesli-na-autostradzie-strazacy-uzyli-ponad-22-tys
    -,nId,6566288?fbclid=IwAR2XAYD5dOGOsAlBDAIgGURKA-xRb

    Nie pech, tylko gaśnica samochodowa nie służy do gaszenia samochodu.

    > Nie wiem co było w jakim artykule bo linka tu nikt nie podał.

    A musiał podać? Relację masz to się ciesz, że nie musisz wchodzić. I tak
    by Ci się pewnie nie chciało a wierzyć portalowi zamkniętemu na
    komentarze nie musisz, tutaj podyskutuj.

    > Ale może
    > niech producenci samochodów zajmą się budową samochodów a gaszenie
    > pozostawią strażakom. Co nie wyklucza wcale współpracy między oboma przy
    > minimalizacji pożarów.

    To właśnie jest współpraca. Zrobili i przeszkolili.

    > Poza tym TE elektryki mają możliwość zalania, a TAMTE nie, a strażak na
    > drodze nie jest od tego, żeby się zastanawiać nad takimi niuansami.

    A od czego niby jest?

    > Ty w ogóle wiesz po co te kontenery? Bo mylisz przyczynę ze skutkiem.

    Pytanie czy Ty wiesz skoro podnosisz kwestię.

    > Jak nie odróżniasz akumulatora od ładowarki, to na nasze potrzeby możemy
    > przyjąć, że się liczy.

    Pisałeś o małym pożarze nawet nie związanym. No to podałem przykład.
    Myślisz, że twizy zalane?

    > Pomijając, że każdy kiedyś zgaśnie, to sam podawałeś te statystyki.

    No nie, ja podawałem statystyki spaleń. Niektóre zostaną ugaszone, ale
    nie spalone. Ale takiego artykułu nie czytałem.

    > Ja z elektrykami też, żaden mi ani znajomy się nie zajarał. Muszą dobre
    > być.

    Sam rozumiesz, że lepiej jednak oprzeć się na większej próbie.

  • 14. Data: 2023-02-06 18:31:21
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 04.02.2023 o 19:14, Shrek pisze:

    > Bo starych praktycznie nie ma?

    A moje twizy?

  • 15. Data: 2023-02-06 18:57:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.02.2023 o 22:34, io pisze:

    > To ma do rzeczy, że udział w rynku był uwzględniony

    Udział w rynku o niczym nie mówi, bo samochody ulegają pożarom albo w
    wyniku wypadku albo zaniedbania czynności serwisowych a nie z faktu
    samego istnienia. I przebiegi mają tu zasadnicze znaczenie.

    > a ilość smrodu pominięta.

    A to jakie ma przełożenie na pożary?

    > Dobrze, że się te spalinówki palą bo dzięki temu nie będą
    > już smrodziły. Źle, że nie spaliły się wcześniej. :-)

    Zapalić mogą się wszystkie. A że elektryki więcej stoją niż jeżdżą to
    palą się rzadziej. Na razie.

> [...]
    > śmierdziało jak ze spalinówki. Staję nawet z dala od wydechów bo
    > jakieś pojeby robią je na następny samochód zamiast do kabiny

    Optyka się zmienia jak mieszkasz paręset metrów od turbiny wiatrowej czy
    konwencjonalnej kopalni/elektrowni lub jesteś dzieckiem w jakiejś
    kopalni w Afryce. Ja wiem, to dla ich dobra, te kopalnie istnieją.

    > Do 10-ciu elektryków na rok?! To właściciele elektryków dokładają do
    > tysięcy rocznie palących się spalinówek!

    Sranie w banie. Na darmowe ładowarki, dotacje do elektryków, buspasy,
    dodatkowe ceregiele z gaszeniem elektryków składają się wszyscy
    kierowcy/właściciele pojazdów. W różnego rodzaju podatkach,
    ubezpieczeniach i opłatach w paliwie.

    > Nie pech, tylko gaśnica samochodowa nie służy do gaszenia samochodu.

    A qrwa do czego? Nikt nie broni wozić pięciokilogramowej gaśnicy.
    Natomiast początki pożaru często da się zdławić jedną czy dwoma małymi
    gaśnicami, tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić. A przy braku gaśnicy
    pozostaje jedynie dłubać w nosie lub kręcić filmy na jutuba.

    > To właśnie jest współpraca. Zrobili i przeszkolili.

    No chwała im za to.

    > A od czego niby jest?

    W pierwszej kolejności od ratowania życia, a dopiero potem mienia.
    Dlatego po udzieleniu pomocy poszkodowanym, albo ugaszą samochód, albo
    pozwolą mu się zjarać zgodnie z procedurami.

    > Pytanie czy Ty wiesz skoro podnosisz kwestię.

    Kwestię czego? Że są kontenery/baseny, czy do czego służą? 2xTAK.

    > Pisałeś o małym pożarze nawet nie związanym.

    Nie związanym z czym? Każdy, nawet duży, pożar zaczyna się od małego.
    Mały można ugasić małą gaśnicą, na duży potrzeba już strażaków.

    > No nie, ja podawałem statystyki spaleń.
    > Niektóre zostaną ugaszone, ale nie spalone.

    No to jeszcze podaj statystyki od jakich zniszczeń samochód uważa się za
    ugaszony a od ilu za spalony.
    Poza tym w przypadku elektryka ugaszenie wiąże się często z zatopieniem.

    > Sam rozumiesz, że lepiej jednak oprzeć się na większej próbie.

    Ja wiem, nie dotyczy to tylko spalonego turbo u kolegi.

  • 16. Data: 2023-02-06 19:50:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2023 o 18:31, io pisze:

    > A moje twizy?

    Wydawało mi się, że rozmawiamy o samochodach. Ztesztą w skali kraju
    twojego tłizi praktycznie nie ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-02-08 18:50:24
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 06.02.2023 o 18:57, nadir pisze:

    > Udział w rynku o niczym nie mówi, bo samochody ulegają pożarom albo w
    > wyniku wypadku albo zaniedbania czynności serwisowych a nie z faktu
    > samego istnienia. I przebiegi mają tu zasadnicze znaczenie.

    Że niby jak bateria jest serwisowana to nie ulega pożarom? Brednie.

    Pożary baterii mogą ujawniać się z wad baterii albo wad ładowarek i
    wcale nie czekać na zestarzenie.

    > A to jakie ma przełożenie na pożary?

    Ano takie, że 10 pożarów przez rok jest zupełnie niczym wobec milionów
    (!) spalinówek trujących ludzi. Czyli nieistotna kwestia.

    > Zapalić mogą się wszystkie. A że elektryki więcej stoją niż jeżdżą to
    > palą się rzadziej. Na razie.

    Tak tak, benzyna pali się łatwiej niż bateria.

    > Optyka się zmienia jak mieszkasz paręset metrów od turbiny wiatrowej czy
    > konwencjonalnej kopalni/elektrowni lub jesteś dzieckiem w jakiejś
    > kopalni w Afryce. Ja wiem, to dla ich dobra, te kopalnie istnieją.

    Gościu, mam kopalnie i elektrownie wokół siebie. Możesz sobie pieprzyć.

> [...]
    > dodatkowe ceregiele z gaszeniem elektryków składają się wszyscy
    > kierowcy/właściciele pojazdów. W różnego rodzaju podatkach,

    Na drogi się składają którymi jeżdżą głównie spalinówki. Na razie.

    > A qrwa do czego?

    Do d..y.

    > Nikt nie broni wozić pięciokilogramowej gaśnicy.

    Po co mi w twizy gaśnica? Do cudzej spalinówki?

    > Natomiast początki pożaru często da się zdławić jedną czy dwoma małymi
    > gaśnicami, tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić. A przy braku gaśnicy
    > pozostaje jedynie dłubać w nosie lub kręcić filmy na jutuba. ...

    Tak tak, będę co roku wymieniał gaśnicę, nigdy jej nie używał a jak
    przyjdzie co do czego nie wystarczy.

  • 18. Data: 2023-02-08 18:53:15
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 06.02.2023 o 19:50, Shrek pisze:

    > Wydawało mi się, że rozmawiamy o samochodach. Ztesztą w skali kraju
    > twojego tłizi praktycznie nie ma.

    Mnie się wydaje, że mówisz o smrodach.

  • 19. Data: 2023-02-09 21:08:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.02.2023 o 18:50, io pisze:

    > Że niby jak bateria jest serwisowana to nie ulega pożarom? Brednie.
    >
    > Pożary baterii mogą ujawniać się z wad baterii albo wad ładowarek i
    > wcale nie czekać na zestarzenie.

    Nie wiem skąd te wnioski, bo ja nic takiego nie twierdziłem, ale
    faktycznie brednie wypisujesz.

    > Ano takie, że 10 pożarów przez rok jest zupełnie niczym wobec milionów
    > (!) spalinówek trujących ludzi. Czyli nieistotna kwestia.

    Sam założyłeś wątek o pożarach samochodów. Po ciul teraz wyskakujesz z
    truciem ludzi? Mięsa też nie jesz?

    > Tak tak, benzyna pali się łatwiej niż bateria.

    No oczywiście, i przy tym zapala się przy szybkim przepełnieniu albo
    opróżnieniu zbiornika, a czasem wręcz samoistnie.

    > Gościu, mam kopalnie i elektrownie wokół siebie. Możesz sobie pieprzyć.

    No to nie wiem czy gratulować czy współczuć, ale to już wiele wyjaśnia.

    > Na drogi się składają którymi jeżdżą głównie spalinówki. Na razie.

    Elektryki składają się na drogi? Nie w tym kraju. Jest wręcz odwrotnie,
    opłata drogowa jest w paliwach płynnych, w prądzie póki co jej nie ma.

    > Po co mi w twizy gaśnica? Do cudzej spalinówki?

    Cały czas myślisz o własnej dupie, świat nie, tylko w przypadku
    elektryków, nie kończy się na melexach.

    > Tak tak, będę co roku wymieniał gaśnicę, nigdy jej nie używał a jak
    > przyjdzie co do czego nie wystarczy.

    Czy nie wystarczy, to nie wiesz. A gaśnicę, póki co, trzeba u nas wozić,
    czy to się komuś podoba, czy nie.

  • 20. Data: 2023-02-10 00:14:46
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 09.02.2023 o 21:08, nadir pisze:

    > Nie wiem skąd te wnioski, bo ja nic takiego nie twierdziłem, ale
    > faktycznie brednie wypisujesz.

    A co mnie obchodzi jakie brednie Ty pisałeś. Piszę o tym co jest
    oczywiste, że nie wszystko się kończy ze starości. Niektóre jest wadliwe
    od początku i nim się zestarzeje kończy się. I Ty g..o wiesz o tym jak
    jest w przypadku elektryków.

    > Sam założyłeś wątek o pożarach samochodów. Po ciul teraz wyskakujesz z
    > truciem ludzi? Mięsa też nie jesz?

    Wątek jest o tym, że w rok w całej Polsce spaliło się zaledwie 10 sztuk.
    Jak nie rozumiesz co z tego wynika to jesteś zwykłym tępakiem.

    > No oczywiście, i przy tym zapala się przy szybkim przepełnieniu albo
    > opróżnieniu zbiornika, a czasem wręcz samoistnie.

    A Ty wiesz od czego się te 10 sztuka zapaliło czy tylko sobie pieprzysz.

    > No to nie wiem czy gratulować czy współczuć, ale to już wiele wyjaśnia.

    Wyjaśnia jak głupia jest twoja argumentacja.

    > Elektryki składają się na drogi? Nie w tym kraju. Jest wręcz odwrotnie,
    > opłata drogowa jest w paliwach płynnych, w prądzie póki co jej nie ma.

    Na drogi składają się wszyscy, konsumują głównie właściciele spalinówek.

    > Cały czas myślisz o własnej dupie, świat nie, tylko w przypadku
    > elektryków, nie kończy się na melexach.

    Woź w spalinówce jak wierzysz w te swoje głupoty o użyteczności gaśnicy
    samochodowej w gaszeniu pożarów auta.

    > Czy nie wystarczy, to nie wiesz. A gaśnicę, póki co, trzeba u nas wozić,
    > czy to się komuś podoba, czy nie.

    No to woź. Może Ci się przyda przy gaszeniu tego twojego smroda. Skoro
    tak w to wierzysz.