  • 1. Data: 2011-04-19 13:58:54
    Temat: Sposób opisu nowych samochodów.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Śledząc temat rzetelności dziennikarskiej opisu samochodów uderzyła mnie
    jedna rzecz.
    W XXI wieku, w programach i prasie fachowej, spodziewam się porównaniu
    parametrów, opisów różnic konstrukcji, itp. Tymczasem tych danych, poza
    podstawowymi, nie ma. ! W opisach wyparły je "odczucia" testerów.

    Z ekranów słyszymy o "przyjemności z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu
    wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymającym siedzeniu", itp.

    Wartość takich ocen równa się zero !!
    Problem w tym, że odczucia każdego człowieka są inne. Siedzenie wygodne
    dla jednego , dla innego może być katuszą.

    Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu ?.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2011-04-19 14:35:36
    Temat: Re: Sposób opisu nowych samochodów.
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    >
    > Wartość takich ocen równa się zero !!
    [...]
    > Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu ?.

    Sposoby może by i były tylko sponsorów brak?
    Widocznie zwykły odbiorca mediów może już być tak traktowany (w/g nich) -
    zwykła arogancja.

    pzdr., R.G.

  • 3. Data: 2011-04-19 15:53:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie samochodu ?.

    nie w dobie artykułów sponsorowanych i rozmaitych nagród czy testów na ocenę

    jeśli byś opierał testy na konkretnych mierzalnych parametrach, to by się
    okazało że wygrywają je nie te auta co powinny ;), a tak są to subiektywne
    oceny i już

  • 4. Data: 2011-04-19 18:07:16
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    >
    > jeśli byś opierał testy na konkretnych mierzalnych parametrach, to by
    > się okazało że wygrywają je nie te auta co powinny ;), a tak są to

    Mało to razy w testach w wartościach obiektywnych zupełnie niewłaściwy
    prowadzi, i się "ratuje" faworyta jakimiś cudnymi "układ kierowniczy"
    czy "radość z jazdy", albo odpowiednio dobiera się np. wymiary
    wnętrza...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2011-04-19 18:45:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wygodne dla jednego , dla innego może być katuszą.
    > Czy naprawdę nie ma sposobu na rzetelny opis i porównanie

    Nie ma. Jak ma byc rzetelnosc jesli producent placi i wymaga ? :-)

    Poza tym .. sam podniosles te sprawe - co w zasadzie chcesz oceniac
    ?
    Takie czasy ze wszystkie samochodzy zasadniczo jezdza i nawet sa
    podobne.

    Probka statystyczna 10 dziennikarzy po 8 h za kolkiem w celu oceny
    wygody fotela ? A model z regulacjami dostanie 8 pkt na 10
    mozliwych z uwagi na trudna regulacje ? :-)

    Jak ocenic "przyjemnosc z jazdy", "trzymanie drogi", "dynamike" ?

    J.

  • 6. Data: 2011-04-19 19:49:47
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-04-19 13:58, WW pisze:
    > W XXI wieku, w programach i prasie fachowej, spodziewam się porównaniu
    > parametrów, opisów różnic konstrukcji, itp. Tymczasem tych danych, poza
    > podstawowymi, nie ma. ! W opisach wyparły je "odczucia" testerów.

    Mało kto jest na tyle zorientowany żeby zrozumieć podstawowe pojęcia nie
    mówiąc o niuansach technologicznych a przecież opis ma przemawiać do jak
    największej liczby osób.

    --
    kamil d

  • 7. Data: 2011-04-19 21:32:09
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Z ekranów słyszymy o "przyjemności z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu
    > wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymającym siedzeniu", itp.

    jeżeli szukasz fachowej prasy motoryzacyjnej i chcesz się czegoś z niej
    dowiedzieć to polecam "Auto Moto Serwis",
    reszta to gazetki reklamowe,

    brat

  • 8. Data: 2011-04-19 21:57:33
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-04-19 21:32, bratPit pisze:
    > jeżeli szukasz fachowej prasy motoryzacyjnej i chcesz się czegoś z niej
    > dowiedzieć to polecam "Auto Moto Serwis",
    > reszta to gazetki reklamowe,

    Dobra gazeta ale skierowana do serwisantów i właścicieli serwisów a nie
    użytkowników samochodów. Mało kogo obchodzi specjalistyczne wyposażenie
    warsztatowe, warsztatowe procedury diagnozowania usterek, nowości w
    branży z którą nie ma się styczności czy opisy napraw które można
    przeprowadzić tylko przy pomocy specjalistycznego sprzętu w serwisie.
    Informacji dla kierowców nie-serwisantów pozostaje niewiele.

  • 9. Data: 2011-04-20 09:45:49
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "J.F."

    > Jak ocenic "przyjemnosc z jazdy", "trzymanie drogi", "dynamike" ?

    Porównanie Vectra C 1.9 cdti z Fiestą 1.8D

    1. Przyjemność z jazdy na prostej plus dla VC
    2. Trzymanie drogi - plus da Fiesty
    3. Dynamika - oba ślimaki

    proste? ;-)

  • 10. Data: 2011-04-20 11:13:49
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 13:58:54 +0200, WW napisał(a):

    > Z ekranów słyszymy o "przyjemności z jazdy", "intuicyjnym rozmieszczeniu
    > wskaźników", o "doskonale wyprofilowanym/trzymającym siedzeniu", itp.
    >
    > Wartość takich ocen równa się zero !!

    Ostatnimi czasy z powodu redukcji kosztów wszystkie samochody są takie
    same.
    Czyli jedynym sposobem na wyróżnienie swojego produktu jest marketing
    rozumiany jako podkreślanie cech drugo i trzeciorzednych.
    Mnie też przeraża jak ludzie oceniają samochód po jakiejś lampce,
    światełkach (np. dziennych) albo funkcji komputera - gadżetach wartych
    5zł i nie mających żadnego rzeczywistego wpływu na poruszanie się
    samochodu.
    Ale takie czasy że wszyscy maja to samo więc zaczyna się dzielenie
    włosów na czworo.

    --
    Pzdr.
    Mega