  • 21. Data: 2022-04-20 12:41:41
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu do Ukrainy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Wednesday, April 20, 2022, 11:46:37 AM, you wrote:

> [...]
    ady+transliteracji+ukrai%C5%84ski/8da747b9-76f2-405b
    -b9cb-341072879377
    > Dzięki :)
    > Dziwne, ale zupełnie inne od języka rosyjskiego, zwłaszcza ?, ?, ?, ?, ?,
    > ?.

    W transliteracji z rosyjskiego dla tych liter jest identycznie.
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzienniki-resortowe/o
    kreslenie-zasad-transliteracji-34280466

    > Jakoś w języku rosyjskim nie pamiętam głoski "shsh".

    ,,shch" - oczywiście, że jest - w alfabecie wymawia się ją ,,szcza", co
    zawsze wywoływało wesołość w klasie.

    > Czyżby wszyscy Ukraińcy mieli wadę wymowy? ;)

    Raczej po prostu czegoś nie wiesz. Pisze się identycznie w rosyjskim i
    ukraińskim i identycznie wymawia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2022-04-20 14:00:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]

    >zawsze wywoływało wesołość w klasie.

    >Raczej po prostu czegoś nie wiesz. Pisze się identycznie w rosyjskim

    A nie. Rosjanie pisza np "??????" i wymawiaja "Gitler".
    Ukraincy co prawda piszą "??????", ale wymawaiają Hitler.

    Masz to nawet w tych dziennikach resortowych - ? jest inaczej
    zamieniane.

    Hm, a Gogola to oni nazywają Hohol ?

    https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%B3%D0%
    BE%D0%BB%D1%8C_%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0_
    %D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%
    B8%D1%87

    J.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2022-04-20 14:07:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 20-04-2022 o 12:23, Adam pisze:

    >Ale to jest tylko transkrypcja na alfabet łaciński, a nie polską
    >wymowę.

    Bardziej jakis anglo-amerykanski, bo watpie, aby wszystkie europejskie
    jezyki sobie z tą wymową poradzily.

    >Po polsku wymówisz to dużo łatwiej i pewnie bardzo podobnie jak
    >rosyjską literę.
    >My też mamy podobne głoski w naszym języku, ale alfabet łacińskich
    >ich nie posiada - stąd te udziwnienia.

    I potem masz problem, ze w paszporcie i aktach Volodymyr czy
    Yushchenko,
    a w gazecie Wołodymyr i Juszczenko :-)

    J.

  • 24. Data: 2022-04-20 14:38:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2022 o 14:07, J.F. pisze:

    > I potem masz problem, ze w paszporcie i aktach Volodymyr czy Yushchenko,
    > a w gazecie Wołodymyr i Juszczenko :-)

    Dokładnie.
    Ale to akurat to łatwe do przeczytania i zrozumienia.
    Za to jak będzie szcz w składzie, albo inne ż, to po polsku wymówisz bez
    problemu, ale z tej transkrypcji już nie bardzo.

  • 25. Data: 2022-04-20 14:41:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Sprzedasz samochód osobie obcokrajowcowi bez dokumentów?

    A jak będzie miał paszport/dowód kupiony na bazarze w Stambule, to co to
    za różnica?
    Sprzedajesz, zgłaszasz do starostwa i koniec tematu.

  • 26. Data: 2022-04-20 15:26:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, April 20, 2022, 2:00:39 PM, you wrote:

> [...]
    > A nie. Rosjanie pisza np "??????" i wymawiaja "Gitler".
    > Ukraincy co prawda piszą "??????", ale wymawaiają Hitler.

    Ale ja o ,,szcza" piszę. O tym, że w ukraińskim litera ,,g" jest inna
    niż w rosyjskim wiem.

> [...]
    BE%D0%BB%D1%8C_%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0_
    %D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%

    Nie mam pojęcia, ale to prawdopodobne, skoro go piszą Mykoła zamiast
    Nikałaj.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2022-04-20 15:47:40
    Od: Peter <p...@g...pl>

    W dniu 19.04.2022 o 11:29, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Rosyjskiego w szkole się uczyłem, jeszcze większość bukw pamiętam.
    > Natomiast w języku ukraińskim są chyba dwie inne litery, niż w rosyjskim.

    właśnie, o co chodzi z tym biznesem ? na czym on polega?

    byłem teraz na autostradzie kraków rzeszów i w drodze powrotnej
    dosłownie co chwila mijana pusta laweta (jedna na drugiej) na UA
    rejestracjach wracająca do Polski

    domniemanie że w stronę UA jechały na pełno

  • 28. Data: 2022-04-20 19:40:55
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > ,,shch" - oczywiście, że jest - w alfabecie wymawia się ją ,,szcza", co
    > zawsze wywoływało wesołość w klasie.

    Ale po rosyjsku to się nie wymawia "szcz", tylko bardziej przypomina
    polskie "ś". Nie wiem, dlaczego w Polsce tak jest. Język rosyjski jest
    moim językiem ojczystym (pochodzę z Moskwy).

  • 29. Data: 2022-04-20 20:12:55
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 20.04.2022 10:14, K wrote:

    > Nie wiem w czym problem. W UK kupowalem samochody na polskie PJ i DO.
    > Nikogo to nie interesowalo. Cala transakcja na laptopie w systemie
    > elektronicznym, raz za gotowke a raz przelewem. Oczywiscie, ze zawsze
    > ktos moze przyjsc i kupic auto na nieistniejace dane poslugujac sie
    > falszywym dokumentem.

    w UK problemu nie ma w ogóle. To w Polsce tworzą się problemy. Ja też
    nie mam pojęcia jaki można mieć problem mając umowę sprzedaży. Raz
    sprzedając w Polsce przyszła po pół roku policja, bo gość dostał fotkę
    za 50zł (!), a nie przerejestrował auta na siebie, a ja nie
    wyrejestrowałem. Dałem im kopię umowy i po sprawie.
    W UK nie legitymowałem się przy zakupie żadnego auta, ostatnie jakie
    kupiłem to zrobiłem przelew na konto nie-właściciela, a za umowę
    posłużył mi świstek z napisem "sprzedałem auto xx za cenę yy. podpis.

  • 30. Data: 2022-04-21 00:32:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2022 15:47:40 +0200, Peter napisał(a):

> [...]
    > dosłownie co chwila mijana pusta laweta (jedna na drugiej) na UA
    > rejestracjach wracająca do Polski
    >
    > domniemanie że w stronę UA jechały na pełno

    Ponoć w Ukrainie znieśli jakieś podatki od zakupu auta.
    Przypuszczam, że zaraz ktoś inny dokładniej Ci odpowie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam