  • 1. Data: 2022-01-21 09:36:31
    Temat: Stateczniki elektroniczne do swietlówek
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy jeżeli mam oprawę świetlówkową na dwie rury, które załączane są oddzielnie (dwa
    wyłączniki na obudowie), to potrzebuję dwa
    osobne stateczniki (startery) elektroniczne, czy może są na rynku startery pojedyncze
    dwuświetlówkowe takie, że wyłączniki są gdzieś
    w ich obwodzie?
    Ewentualnie można przerobić schemat zasilania świetlówek i wejść wyłącznikami w obwód
    świetlówek (główny wyłącznik na oprawie nie
    byłby potrzebny) - ale jest problem taki, że niektóre startery elektroniczne
    wygaszają drugą świetlówkę przy odłączeniu pierwszej,
    inne nie.
    W katalogach takie info da się znaleźć (czy podwójny statecznik pracuje także z jedną
    świetlówką), czy jedynie metoda prób i błędów?

  • 2. Data: 2022-01-21 10:15:45
    Temat: Re: Stateczniki elektroniczne do swietlówek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 09:36:31 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > osobne stateczniki (startery) elektroniczne, czy może są na rynku startery
    pojedyncze dwuświetlówkowe takie, że wyłączniki są gdzieś

    Starter to nie statecznik.
    starter to to male okrągłe - statecznik elektroniczny zazwyczaj go nie
    wymaga.

> [...]
    > W katalogach takie info da się znaleźć (czy podwójny statecznik pracuje także z
    jedną świetlówką), czy jedynie metoda prób i błędów?

    Powinno sie znalezc, ale dochodzi kwestia sterowania statecznika.
    Masz dwa stateczniki, to uzywaj dwoch statecznikow.

    A w ogole to wymien rury na LED i zapomnij o statecznikach i
    starterach.

    J.