  • 1. Data: 2022-01-20 08:59:33
    Temat: Załącznik prądu dzwonkowy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Jest coś takiego co by działało jak włącznik dzwonkowy ale po
    naciśnięciu utrzymuje napięcie na stykach?

    Chodzi mi dokładnie o taki przypadek:

    1. Pojawia się napięcie w głównym obwodzie który dochodzi do tego włącznika.
    2. Naciskam włącznik, pojawia i utrzymuje się napięcie na wyjściu włącznika.
    3. Wyłączam główny obwód i wracam do pkt. 1 - czyli dopóki nie nacisnę
    ponownie tego włącznika dzwonkowego to wcześniej włączone urządzenie nie
    dostanie napięcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-01-20 09:36:02
    Temat: Re: Załącznik prądu dzwonkowy
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. Wyłączam główny obwód i wracam do pkt. 1 - czyli dopóki nie nacisnę
    > ponownie tego włącznika dzwonkowego to wcześniej włączone urządzenie nie

    Przekaźnik/stycznik z podtrzymaniem?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2022-01-20 10:06:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.01.2022 09:36, LordBluzg(R) wrote:
    > Przekaźnik/stycznik z podtrzymaniem?

    A gotowe rozwiązanie przypominające włącznik natynkowy, znasz jakieś?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-01-20 10:12:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > A gotowe rozwiązanie przypominające włącznik natynkowy, znasz jakieś?

    Raczej nie ale jaki problem zmieścić w puszce mały przekaźnik? Nie wiem
    jakich mocy chcesz używać ale spokojnie zmieścisz tam przekaźnik 2A.

    Możesz też użyć jakiegoś dotykowego, który po odłączeniu zasilania
    pozostaje w pozycji OFF.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 5. Data: 2022-01-20 11:54:11
    Od: M M <m...@g...com>

    Są też takie gotowe czerwono-zielone przyciski włącz-wyłącz z wbudowanym
    podtrzymaniem, zazwyczaj na 230V AC stosowane w różnych maszynach - np. taki
    https://allegro.pl/oferta/wlacznik-wylacznik-szlifie
    rki-stolowej-250v-5e4-11374709815

  • 6. Data: 2022-01-20 12:12:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 02:54:11 -0800 (PST), M M wrote:

    > Są też takie gotowe czerwono-zielone przyciski włącz-wyłącz z
    > wbudowanym podtrzymaniem, zazwyczaj na 230V AC stosowane w różnych
> [...]

    To jest taki z podtrzymaniem elektromagnetycznym?

    Czy czysto mechaniczne rozwiazanie, i po wylaczeniu pradu zasilajacego
    wcale sie nie wyłączy na stale ?

    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-wlacznik-szlifie
    rki-stolowej-5e4-250v-6a-10061864944
    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-wlacznik-przelac
    znik-stycznik-3-faz-400v-9757821062
    https://allegro.pl/oferta/ck21-wylacznik-elektromagn
    etyczny-16a-250v-4-8582011203

    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-elektromagnetycz
    ny-dz05-7-pin-dkld-kjd18-9872052480

    a ten to co ma w klapce?

    J.

  • 7. Data: 2022-01-20 13:49:09
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 20.01.2022 o 12:12, J.F pisze:

    rki-stolowej-250v-5e4-11374709815

    > To jest taki z podtrzymaniem elektromagnetycznym?

    Tak. Wyłączenie zasilania powoduje rozłączenie wyłącznika.

    P.P.

  • 8. Data: 2022-01-20 14:44:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    rki-stolowej-250v-5e4-11374709815

    > To jest taki z podtrzymaniem elektromagnetycznym?
    >
    > Czy czysto mechaniczne rozwiazanie, i po wylaczeniu pradu zasilajacego
    > wcale sie nie wyłączy na stale ?

    To nie byłoby podtrzymanie, tylko zwykły wyłącznik bistabilny.

    MJ

  • 9. Data: 2022-01-20 14:48:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 20 stycznia 2022 o 08:59:34 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > 3. Wyłączam główny obwód i wracam do pkt. 1 - czyli dopóki nie nacisnę
    > ponownie tego włącznika dzwonkowego to wcześniej włączone urządzenie nie

    A w jaki sposób działa "włącznik dzwonkowy"?
    To jest jakieś cudo bardziej skomplikowane niż przełącznik monostabilny?
    Bo dzwonek dzwoni zwykle tak długo, jak się naciska guzik.
    A jak ma dzwonić dłużej, to obwód zasilania nie jest zamykany przez guzik (co ma
    dodatkowe zalety takie, że zwarciem w dzwonku nie można wywalić korków w domu czy
    mieszkaniu).

    Tak czy siak coś takiego co chcesz mam chyba mieszkaniu - w formie takiej jak
    bezpiecznik na szynę din.
    Służy do załączania oświetlenia w przedpokoju.
    Są trzy przyciski monostabilne - naciśnięcie każdego z nich powoduje zmianę stanu
    światła.
    Po wyłączeniu korków światło zgaszone.
    Przycisków dowolna liczba - każdy z nich po prostu zwiera wejście do masy.

    Hmmm, jedna cecha nie pasuje - bo jak naciśniesz ten guzik drugi raz to wyłączy
    maszynę.

  • 10. Data: 2022-01-20 14:59:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 14:44:20 +0100, Michał Jankowski wrote:

    rki-stolowej-250v-5e4-11374709815

    > To nie byłoby podtrzymanie, tylko zwykły wyłącznik bistabilny.

    Ale tam slowa nie pisze ze ma jakies "podtrzymanie".

    Za to pisze www.switchfromchina.cn
    a tam Electromagnetic Switch i Pushbutton switch.

    J.