  • 1. Data: 2022-01-21 10:23:53
    Temat: lampy antybakteryjne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    nie te swietlowki UVC,
    tylko pojawily sie w sklepach takie "zarowki LED".
    Np groznej firmy Osram.

    Zadnych ostrzezen nie maja, wiec zakladam, ze ludziom nie szkodzą.
    To jak szkodzą bakteriom ?

    https://leddo.pl/zarowka-led-e27-a60-13w-75w-1521lm-
    4000k-neutralna-200-osram-antybakteryjna.html

    No niby cos wyjasnili

    Wierzyc, nie wierzyc?

    "Testowane przez Centrum Wykrywania Guangdong Mikrobiologii w
    październiku 2020 r."

    Osram to jeszcze Osram, czy tylko marka sprzedana Chinczykom?

    J.

  • 2. Data: 2022-01-21 11:58:40
    Temat: Re: lampy antybakteryjne
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > neutralna-200-osram-antybakteryjna.html

    Gdzie nota katalogowa od producenta? Rozumiem że już nie chciało
    się jej poszukać?

  • 3. Data: 2022-01-21 20:30:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 10:24:07 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    > październiku 2020 r."
    >
    > Osram to jeszcze Osram, czy tylko marka sprzedana Chinczykom?

    Sprawa znana. Działają pod jednym warunkiem. Trzeba obok lampy rozsypać trochę tartej
    cegły. Takiej zwykłej czerwonej. Jak się lampa cały czas świeci to bakterie spać nie
    mogą. Są wkurwione i się cegłówkami napierdalają i zabijają.

  • 4. Data: 2022-01-21 23:07:50
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 21 Jan 2022 11:30:35 -0800 (PST)
    doszła do mnie wiadomość
    <93cf00a7-a299-45fa-89fb-7babad66c96an@googlegroups.
    com>
    od Zenek Kapelinder <4...@g...com> :

> [...]
    spać nie mogą. Są wkurwione i się cegłówkami napierdalają i zabijają.

    Nie działa? Działa, Kogutek, działa, ale sterylizuje z kilkunastu
    centymetrów przez kilka godzin, lampa musi być UV-C, bo te zabijają
    bakterie i wirusy.
    Jak działa ta ledówka z linka, to nie wiadomo(placebo?), ja bym raczej
    brał świetlówkę:
    https://aqua-light.pl/30-promienniki-i-lampy-steryli
    zujace-uv-c#

    Miałem taką w filtrze do akwarium, a bardzo dawno temu ojciec taką sam
    zrobił na lampie UV, mocna była, chyba miała 70W czy coś podobnego,
    sterylizowało się pościel i pieluchy wielorazowe(lata sześćdziesiąte
    ubiegłego wieku).

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 5. Data: 2022-01-22 02:12:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 23:09:18 UTC+1 a...@p...com napisał(a):
> [...]
    > zrobił na lampie UV, mocna była, chyba miała 70W czy coś podobnego,
    > sterylizowało się pościel i pieluchy wielorazowe(lata sześćdziesiąte

    Lotny jesteś jak płyta chodnikowa.

  • 6. Data: 2022-01-22 11:10:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Np groznej firmy Osram.
    >
    > Zadnych ostrzezen nie maja, wiec zakladam, ze ludziom nie szkodzą.

    Tam stoi, że jest warstwa fotokatalityczna. Taka warstwa działa zwykle w
    ten sposób, że utlenia kontaktowo w obecności światła o odpowiednich
    długościach. Czyli jak masz np. spory grzyba w powietrzu czy bakterie w
    areozolu i zechce im się omsknąć o tę żarowkę to może i ubije.

    > https://leddo.pl/zarowka-led-e27-a60-13w-75w-1521lm-
    4000k-neutralna-200-osram-antybakteryjna.html

    > No niby cos wyjasnili
    >
    > Wierzyc, nie wierzyc?

    Myślę, że wierzyć. Natomiast pytanie jest czy to jest jakiś istotny efekt.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2022-01-22 11:37:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 22 stycznia 2022 o 11:10:08 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > długościach. Czyli jak masz np. spory grzyba w powietrzu czy bakterie w
    > areozolu i zechce im się omsknąć o tę żarowkę to może i ubije.

    To może trzeba tą żarówką pogłaskać zagrzybioną ścianę?

  • 8. Data: 2022-01-22 12:39:04
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > długościach. Czyli jak masz np. spory grzyba w powietrzu czy bakterie w
    > areozolu i zechce im się omsknąć o tę żarowkę to może i ubije.

    Maść na szczury! Maść na szczury!
    Wedle prostej receptury,
    Przestrzegając procedury.
    Wywabiamy szczura z dziury,
    W tym, potrzebna jest praktyka,
    Bo szczur kontaktu unika.
    Więc krzyczymy - wprost do dziury,
    A gdy wytknie łeb już któryś,
    Stosujemy trick fachury,
    Łapiąc knyfem za grzbiet z góry.
    Gdy już mamy szczura w garści,
    Wyciskamy z tuby maści.
    Maścią szczura smarujemy,
    Potem na glanc - pucujemy.
    Gdy go wysztafirujemy,
    Zaganiamy go do dziury,
    Strasząc przy tym kotem burym.
    Choć kot bury robi łache,
    Rzadko ma na szczura rachę.
    I tu ważna jest taktyka,
    Bo szczur może zacząć brykać,
    I do dziury nie chce zmykać.
    Trzeba go na siłę wpychać!
    Gdy upchnięty w dziurze znika,
    To ze smrodu nos zatyka,
    A że nie ma czym oddychać,
    Po tygodniu w dziurze zdycha.
    Pozostaje po nim dziura -
    Taką moc ma ta mikstura.
    Maść na szczury! Maść na szczury!
    Sprzedajemy bez faktury,
    Bo to zbędne procedury.
    Maść kosztuje - jedna dycha!
    Specyfiku - nie dotykać,
    O gwarancję też nie pytać.
    Wartość taką ma, jak dycha.
    Trudnych pytań nie unikam,
    Lecz tu zbędna polemika,
    Szczur wybiera, jak chce zdychać.
    Maść na szczury! Maść na szczury!
    Jak nie wyjdzie już szczur z dziury,
    To znak, że w tej dziurze zdycha!
    Maść kosztuje - jedna dycha!

  • 9. Data: 2022-01-22 13:10:09
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 11:58:41 UTC+1 alojzy nieborak napisał(a):

    > Gdzie nota katalogowa od producenta? Rozumiem że już nie chciało
    > się jej poszukać?

    Zerknąłem.
    Jakaś firma OSRAMO-podobna, kitajska trochę powiązana z OSRAMEM DE
    i mogą używać ich LOGO.
    cyt.
    Osram Licht AG zgodziła się na zbycie swojego działu lamp z produktami,
    takimi jak lampy LED, lampy halogenowe i kompaktowe lampy fluorescencyjne.
    Od 1 lipca 2016 r. LEDVANCE działa jako prawnie niezależna firma.
    Firma może kontynuować używanie nazw marek OSRAM i SYLVANIA
    wiki.

    Rzetelnego pdf`a jaki kiedyś wypuszczał OSRAM próżno szukać.
    Znaczy jest pdf, ale dziadowski.
    https://www.ledvance.com/consumer/products/lamps/led
    -lamps/led-lamps-with-classic-bulbs/consumer-antibac
    terial-led-lamp-with-classic-bulb-c171906?productId=
    35336

    Wnioski? Kitaj z "antibacterial" pojechał po bandzie. Ale ludzie to kupio.

  • 10. Data: 2022-01-23 06:34:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-22, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:

    > Maść na szczury! Maść na szczury!

    W sumie tak. Nie wątpię, że działa, ale sensu za dużego nie widzę. Z
    tym, że jak ktoś poczuje się lepiej, iż ma taką antybakteryjną, to
    dlaczego nie.

    --
    Marcin