  • 111. Data: 2021-04-13 12:03:49
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 11:38:43 +0200, Cavallino wrote:

    > Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

    No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

    Odzyskuje energie hamowania w miescie i szybko zapala silnik na
    swiatlach ?

    J.

  • 112. Data: 2021-04-13 12:05:59
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-11 23:32, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przecież to elektryki mają większe bagażniki.

    ale oni rozmawiają o hybrydzie więc będzie miała mniejszy

  • 113. Data: 2021-04-13 12:16:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 12:05, m4rkiz pisze:

    > ale oni rozmawiają o hybrydzie więc będzie miała mniejszy

    Niekoniecznie.

  • 114. Data: 2021-04-13 12:18:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 12:01, J.F pisze:

    > No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
    > pradzie z domu :-)

    Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
    tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?

    > A ta obecna to uzywka ?

    Tak, młodziutka i z minimalnym przebiegiem, ale w stosunku do nowych
    swoje już straciła.

  • 115. Data: 2021-04-13 12:21:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 12:03, J.F pisze:

    > No to nie bardzo widze sens takie hybrydy.

    Pali w mieście połowę tego co podobny spaliniak, więc sens jest.

    > Odzyskuje energie hamowania w miescie

    Tak.

    > i szybko zapala silnik na
    > swiatlach ?
    Jaki silnik?
    Bo jeśli chodzi o elektryczny, to generalnie tak toto działa.
    Poza wyjątkowymi przypadkami, przeważnie działa jak rozbudowany
    start/stop, z ruszaniem na prądzie (i czasem dobiegami oraz krótkimi
    odcinkami też bez spaliniaka).
    Ale efekt jest zadziwiająco duży.
    Jeżdżąc na benzynie tak jak jeździłem Zoe, mieścił się średnio w 5 l.

  • 116. Data: 2021-04-13 12:21:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 12:18:19 +0200, Cavallino wrote:

    > Ile razy trzeba Ci napisać, że nawet nie licząc kosztów tego prądu, i
    > tak zużycie wychodziło więkosze niż w hev ładowanym z benzyny?

    Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc w to wyliczenie :-)
    Szczegolnie jesli jeszcze doliczyc koszt/amortyzacje samochodu :-)

    J.

  • 117. Data: 2021-04-13 12:23:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 12:02:43 +0200, m4rkiz wrote:

    > śmiechłem, jak niemiec zarabia 5000 euro i ma passata za 30000 euro to w
    > polsce dla kowalskiego zarabiającego 5000 złotych passat kosztuje 30000
    > złotych czy 140 tysięcy?

    Ano - Polak kupuje passata za 30 tys. Po Niemcu ...

    J.

  • 118. Data: 2021-04-13 12:23:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-13 10:18, viktorius wrote:
    [...]]
    > 90% kilometrów robi sie wokół komina, czyli do 100km w jedną stronę. Ale
    > dla tych kilku rekreacyjnych wyjazdów nie będę wynajmować auta. Wolę
    > mieć jedno auto, uniwersalne, który zajadę zawsze tam gdzie chcę. Nie
    OK, ale nie mów, że jazda tym ,,uniwersalnym" autem zapakowanym ludźmi i
    gratami w dłuższą podróż to wygoda. Bo to wątpliwa wygoda - chociażby z
    definicji - ,,rzeczy do wszystkiego są do niczego". No, może od zbiorkomu
    jest to wygodniejsze. :-D

  • 119. Data: 2021-04-13 12:26:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:59, J.F pisze:

    > I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?

    hev nie.
    bev z dużą baterią już tak

    > No - a jak dlugo mial doplacac :-)

    Skoro może do gazeta, to mógł i do ładowarek
    Ale bardziej chodzi o cenę - powinna być o połowę niższa i nie byłoby
    tematu.
    Przebicie cen Greenwaya to jest jakiś żart.
    > Ok, ale jeszcze jest wydajnosc samej ladowarki.
    > Ile tam Orlen pozwala pobrac ?

    na AC 43 kW.
    Czasem 22 jak ktoś się ładuje obok z DC.

    > a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,

    ładowarka jest w samochodzie, to o czym myślisz nie jest ładowarką,
    tylko interfejsem (evse)

    > No to tym bardziej zostawic i jezdzic dalej :-P

    Znudził mi się.

    > Bedziesz mogl wybierac rozne linie lotnicze :-P

    Zakup hev w niczym tu nie przeszkadza.

  • 120. Data: 2021-04-13 12:27:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 12:21, J.F pisze:

    > Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc w to wyliczenie :-)

    Przejechałem xceedem 700 km, był ładowany 4 razy, a i tak średnio spalił
    6,3 l.