  • 101. Data: 2021-04-13 11:37:31
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:15, J.F pisze:

    > Myslales, myslales, i wygrala taniosc :-P

    Tak.
    A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
    której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.

    > A przeciez pieniadze sa drugorzedne, patrzac jak czesto zmieniasz
    > samochody :-)

    Ale próg 100 tys to taka moja psychologiczna granica.

    > Troche sie kloci, bo w ev trudno chwilowo o starocie :-)

    Coś się znajdzie, choć oczywiście nie za 5 tys.

    > No zaraz - przeciez mozna ladowac tani prad AC :-)

    I stać kilka albo kilkanaście godzin?
    Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
    Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.

    > Bez 10 obiadow po drodze, bez wleczenia sie 110 na autostradzie :-)

    Tempo będzie pewnie podobne, z noclegiem albo i dwoma.
    Co najwyżej przerwy trochę krótsze (nie dotyczy Tesli).

    Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.

  • 102. Data: 2021-04-13 11:38:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:19, J.F pisze:

    > Ale moze sie przeciez w tym czasie podladowac powolutku, niewiele
    > powiekszajac spalanie, a potem w miescie juz bez smrodu pojechac.

    Hev ma baterię na kilometr jazdy, za wiele nie pojedziesz na prądzie.

  • 103. Data: 2021-04-13 11:39:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:23, J.F pisze:

    > Co kto lubi. 1000km to akurat mozna przejechac w jeden dzien.

    > Tylko, ze na ostatnich % baterii.
    > Wiec raczej doladowanie po drodze ... skoro i tak planujemy
    > 500km/dzien, to juz tak bardzo nie przeszkadza.

    Zgadza się.
    Zwłaszcza że przerwa i tak musi być.
    Nie będziemy sikać do butelki.

  • 104. Data: 2021-04-13 11:43:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 11:37:31 +0200, Cavallino wrote:

    > Tak.
    > A dokładniej to wygrały inne cele na które mam plan przeznaczy kasę
    > której nie wydałem na 2 razy droższego elektryka z większą baterią.

    Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?
    Cicho, spokojnie, duzo odpoczynkow w podrozy :-)

    > Ale próg 100 tys to taka moja psychologiczna granica.

    Inflacja, czas sie przyzwyczaic :-P

    A widze, ze C-HR moze miec 184KM, tylko trzeba przemoc granice :-)

    > I stać kilka albo kilkanaście godzin?

    A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?

    Ale przeciez lubisz przerwy w podrozy i kreatywne wykorzystanie czasu
    :-)

    > Niewiele bevów potrafi się w miarę szybko naładować z AC.
    > Z mocą 40 kW tylko Zoe ZE40.

    Nie miales takiego ?

    > Tempo będzie pewnie podobne, z noclegiem albo i dwoma.
    > Co najwyżej przerwy trochę krótsze (nie dotyczy Tesli).
    >
    > Ale elektrykiem bym pewnie nie pojechał w ogóle, jeśli już to samolotem.

    No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)

    J.

  • 105. Data: 2021-04-13 11:44:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:24, viktorius pisze:

    > A ile więcej płacimy na starcie?

    Hybrydy hev nie są już wiele droższe od benzyniaków.

    > Kiedyś mówiono, ze diesle się nie nadają do miasta, bo sa nieuzasadnione
    > ekonomicznie: cena zakupu vs oszczędności z nizszego spalania. Że trzeba
    > kilometrów trzaskać, żeby sie zwróciło.
    > Elektryki się jednak opłacają?

    No taniej nie wyjdą, ale mają swoje plusy.

    > OK, czyli dla mnie jedno ładowanie na tej A1. Tylko długość przerwy na
    > zasilenie auta w energię za duża. Tankowanie z dystrybutora plus kilka
    > minut na rozprostowanie nóg mi wystarcza, żeby jechać dalej.

    Czyli kilka krótkich ładowań.
    Wyjdzie też efektywniej, do pełna ładuje się źle.

    > Taaa, jasne, już lecę Tesle kupować, wolę tę kasę na dobry dom
    > przeznaczyć. Auto ma być narzędziem do przemieszczania się z punktu A do
    > B, w miarę tanio i niezawodnie. Tesla się w te założenia nie wpisuje.

    No wiem, też tak mam.
    Wybrałem daczę nad morzem. ;-)

    > Jak już pisałem, kolega "musiał" i dojechał do św Piotra na bramki. Mi
    > za spieszno tam nie jest, wolę nie "musieć".
    > Nie bez przyczyny zrobili przymusowe postoje dla kierowców ciężarówek,
    > bo kilkadziesiąt ton plus zmęczenia równa się opóźnienie w reakcji. Ma
    > to  przeniesienie na metry w hamowaniu i sekundy w reakcji na sytuacje
    > wyjątkowa na drodze.

    Zgadzam się w 100%.

    > Mamy inny punkt widzenia bo gdzieś tam pisałeś o córce 18 lat.
    > Ja mam jedno pieluchowe i wolę jak najszybciej dojechać, z jak
    > najmniejszymi przerwami, ale oczywiście bez szaleństw.
    > Nie żebym narzekał, dziecko lubi jeździć, ale jechać. Przerwa w jeździe
    > powoduje przebudzenie i losową reakcję na brak przesuwającego sie tła za
    > oknem.

    Pamiętam te czasy, mam wnuczkę która też tek miała.

    > Jak będę mieć dzieci dorosłe, to mogę się wybrać na wycieczkę starą
    > jedynką przez Włocławek, Zgierz itd. Bez pośpiechu, relaksacyjnie.
    > Wtedy elektryk się nada, bo przy 90km/h to mi znacząco zasięg wzrośnie :)

    O i widzisz - zależy co i dla kogo.
    Ale na razie też zrezygnowałem z bev na trasach.

  • 106. Data: 2021-04-13 11:46:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:31, J.F pisze:

    > Tylko widzisz Cavallino - olal zalety elektrycznego napedu, nawet
    > hybryda PHEV okazala sie za droga :-)

    Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
    Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.

    Już prędzej to, że nie było używek plugin.

  • 107. Data: 2021-04-13 11:51:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 11:43, J.F pisze:

    > Nie bylo taniej jezdzic dalej Zoe?

    Oczywiście że było.
    Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.

    Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
    Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.

    > A widze, ze C-HR moze miec 184KM, tylko trzeba przemoc granice :-)

    Ale nie bardzo może mieć gaz, więc odpada.

    > A jakie to gniazdko? Nie ma 3 faz i choc 20kW?

    Kto nie ma?
    Bevy najczęściej mają ładowarki 3,6 albo 7,2 kW

    > Nie miales takiego ?

    Miałem.
    I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.

    > No widzisz - szybko, tanio, wygodnie :-)

    Zgadza się.
    Ale ja lubię zmieniać i sam decydować co wybieram.
    Nuda jest nudna. ;-)

  • 108. Data: 2021-04-13 11:59:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 11:51:05 +0200, Cavallino wrote:

    > Oczywiście że było.
    > Ale nie decydowało "taniej", prędzej wygoda i nowocześniejsze auto.

    I nie kolidowalo z planami na przeznaczenie kasy ?

    > Zresztą plan był taki, żeby zmienić Zoe na e-Soula, tylko w międzyczasie
    > Orlen zmienił warunki gry i już się zakup nie opłacał.

    No - a jak dlugo mial doplacac :-)

    > Kto nie ma?
    > Bevy najczęściej mają ładowarki 3,6 albo 7,2 kW

    Ok, ale jeszcze jest wydajnosc samej ladowarki.
    Ile tam Orlen pozwala pobrac ?

    a ladowarka samochodowa ... nie ma jakies skrzynki wiekszej mocy,
    ktora mozna by w bagazniku wozic, jak cie tych pare groszy roznicy tak
    bardzo boli :-P

    > Miałem.
    > I pisałem że po wprowadzeniu opłat tylko ono miało sens ekonomiczny.

    No to tym bardziej zostawic i jezdzic dalej :-P

    > Zgadza się.
    > Ale ja lubię zmieniać i sam decydować co wybieram.
    > Nuda jest nudna. ;-)

    Bedziesz mogl wybierac rozne linie lotnicze :-P

    J.

  • 109. Data: 2021-04-13 12:01:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 11:46:25 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie - miała feler w postaci bezpośredniego wtrysku i zbyt duże spalanie.
    > Cena zakupu nie decydowała, były na tym samym poziomie.

    No to przeciez i tak by sie oplacalo, zakladajac ze 80% km zrobisz na
    pradzie z domu :-)

    > Już prędzej to, że nie było używek plugin.

    A ta obecna to uzywka ?

    J.

  • 110. Data: 2021-04-13 12:02:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-11 17:56, TomN wrote:
    > Zarabiają 5000, tyle, że w PLN. a taki Hans z DE zarabia 5000, ale w EUR...
    >
    > Zarabiają tyle samo w walucie!

    śmiechłem, jak niemiec zarabia 5000 euro i ma passata za 30000 euro to w
    polsce dla kowalskiego zarabiającego 5000 złotych passat kosztuje 30000
    złotych czy 140 tysięcy?