  • 261. Data: 2021-04-19 20:46:38
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.04.2021 o 16:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup

    > Bez znaczenia - tak czy inaczej mocy tyle samo dostepne.

    z 400 zamiast 230?

    > A te kiepskie samochodziki to maja wtyczke 1f, wiec na pewno nie
    > naladujesz miedzyfazowo.

    Jakie "kiepskie samochodziki"?

  • 262. Data: 2021-04-19 20:49:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.04.2021 o 20:46, Poldek pisze:

    > Liczyć potrafią, ale tylko do tysiąca i tylko pieniądze i tylko swoje
    > własne - "najmojsze". Nie potrafią liczyć zdrowia swojego, ani swoich
    > dzieci. Z nadmiaru oglądania telewizji przyjęli kult samochodu, którym
    > należy wtranżolić się wszędzie - do kościoła, do Biedronki, do jeziora,
    > do Odry, do lasu itd. Z całej siły zamykają oczy i uszy na to, co im
    > młotoryzacja odbiera - ciszę i czyste powietrze, spokój i swobodę
    > chodzenia po okolicy i na to, jak patologiczna młotoryzacja niszczy ich
    > dzieciom dzieciństwo.

    Drugi dom, myślę. Nadal jest miejsce na rowery, skutery i hulajnogi. Dla
    dzieci głównie właśnie.

  • 263. Data: 2021-04-19 20:51:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-04-11 o 22:17, _Master_ pisze:

    > Oni mają wybór a jednak nie kupują.
    >
    > A my nie mamy wyboru. Nie stać nas.

    Jak wyglądnę przez okno i popatrzę jakie bryki przejeżdżają - na minutę
    kilkadziesiąt bryczek po ćwieć bańki - to pozwolę sobie się nie zgodzić.
    Modne są teraz jak największe gabarytowo i jak najgłośniej oznajmiające
    w całej bliższej i dalszej okolicy rykiem, wyciem, pierdzeniem i
    strzelaniem z rury wydechowej o tym, że to zapierdala ten maczo, którego
    było stać, żeby wywalić za dodatkowo podgłaśniany wydech bez tłumika.

    Byłem w Niemczech, byłem we Francji, Szwajcarii i w Szwecji i w żadnym z
    tych krajów nie widać na ulicach tylu wypasionych, drogich bryk, co w
    Polsce. Salony Lamborgini, Ferrari i Bentley pojawiają jak grzyby po
    deszczu. Więc bajeczkę o biednych Polakach, których nie strać możesz
    opowiadać grzecznym dziewczynkom z UE.

  • 264. Data: 2021-04-19 21:23:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-04-11 o 08:19, Marcin N pisze:
    > W innym wątku rozmawiamy sobie o tym, która technologia jest
    > przeszłością. Zobaczmy, jak wygląda teraźniejszość:
    >
    > Nowe samochody sprzedane w Polsce w 2020:
    >     428 377
    > Samochody hybrydowe (HEV):
    >     119 842 (79% Toyota, 13% Lexus, 2% Kia)
    > Hybrydy plug-in (PHEV):
    >     7 643 (32% BMW, 14% Volvo)
    > Elektryki bateryjne (BEV):
    >     7 399 (24% Nissan, 20% BMW)
    >
    > Źródło:
    > https://moto.pl/MotoPL/7,175394,26427658,rynek-samoc
    hodow-hybrydowych-i-elektrycznych-w-2020-r.html

    Sprawdź statystyki z roku 2019, 2018, 2017 i wcześniejszych.
    Nikt nie obiecywał, że z dnia na dzień sprzedaż spaliniaków stanie, a
    sprzedawane będą tylko same elektryki. Jest wyrazny trend na wzrost
    udziału elektryków. Jezeli w ogóle w obecnej sytuacji elektryki - bardzo
    mało punktów ładowania, drogie ładowanie, drogi zakup elektryka - udział
    elektryków systematycznie wzrasta, to nalezy tylko pochwalić. Za parę
    lat będzie więcej punktów ładowania, więcej przydomowych instalacji z
    fotowoltaiką i coraz wyższa świadomość. Za 10 lat sprzedaż spaliniaków
    będzie mniejsza niż elektryków, a za 20 lat spaliniaki, to będzie nisza
    dla specjalnych zastosowań.

  • 265. Data: 2021-04-19 22:47:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Bez znaczenia - tak czy inaczej mocy tyle samo dostepne.
    > A te kiepskie samochodziki to maja wtyczke 1f, wiec na pewno nie
    > naladujesz miedzyfazowo.

    Kiepskie samochodziki nie służą do wyjazdów w trasę. To auta miejskie.
    W trasę wybieranie się autem z ładowaniem poniżej 50 kW (dzisiaj - za
    parę lat 100+ kW) DC nie ma sensu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 266. Data: 2021-04-20 01:00:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.04.2021 o 21:23, Poldek pisze:

> [...]
    > fotowoltaiką i coraz wyższa świadomość. Za 10 lat sprzedaż spaliniaków
    > będzie mniejsza niż elektryków, a za 20 lat spaliniaki, to będzie nisza

    Patrząc na użytkowników, nic na to nie wskazuje.

  • 267. Data: 2021-04-20 07:51:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-04-2021 o 20:51, Poldek pisze:

> [...]
    > Polsce. Salony Lamborgini, Ferrari i Bentley pojawiają jak grzyby po
    > deszczu. Więc bajeczkę o biednych Polakach, których nie strać możesz

    On po prostu nie rozumie, że nie jest ogółem społeczeństwa, więc nie
    powinien się za taki wypowiadać.
    Nikt nie mówi, ze każdy musi mieć elektryka tu i teraz, trzeba
    dostosować to do potrzeb i możliwości.
    Ale nie negować w czambuł, tylko myśleć.

  • 268. Data: 2021-04-20 10:13:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-04-2021 o 19:28, Marcin N pisze:

    > Cieszę się, że w końcu ktoś zauważył znakomite wyniki Toyoty. Znakomite
    > wyniki samochodów hybrydowych.

    Ale i tak przechodzą masowo na elektryki:

    https://elektrowoz.pl/auta/nowa-toyota-bz-juz-oficja
    lnie-najpierw-toyota-bz4x-do-2025-roku-15-elektrykow
    -w-tym-7-z-serii-bz-wideo/

  • 269. Data: 2021-04-20 10:18:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,

    >Kiepskie samochodziki nie służą do wyjazdów w trasę. To auta
    >miejskie.
    >W trasę wybieranie się autem z ładowaniem poniżej 50 kW (dzisiaj - za
    >parę lat 100+ kW) DC nie ma sensu.

    Jedno drugiego nie wyklucza - moze miec auto szybkie ladowanie DC,
    i kabelek do ladowania AC ... ze zwykla wtyczka 1f, 16A :-)
    A przygodne gniazdko 10A, albo w garazu pod blokiem 6A :-)

    J.

  • 270. Data: 2021-04-20 13:00:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Nikt nie obiecywał, że z dnia na dzień sprzedaż spaliniaków stanie, a
    >sprzedawane będą tylko same elektryki. Jest wyrazny trend na wzrost

    Ale chyba nie nazywasz tych HEV elektrykami ?
    Czyli mamy ~15 tys BEV+PHEV, an 428 tys nowych, i pewnie drugie tyle
    uzywek z zachodu.

    1.5%. W tym pewnie zakupy rzadowe i spolek skarbu panstwa.

    No coz, nie od razu Rzym zbudowano.

    >Jezeli w ogóle w obecnej sytuacji elektryki - bardzo mało punktów
    >ładowania, drogie ładowanie, drogi zakup elektryka - udział
    >elektryków systematycznie wzrasta, to nalezy tylko pochwalić.

    Ale ladowarek podobno juz calkiem duzo,
    drogie ladowanie - od niedawna, wiec zobaczymy jak sie za rok
    rozwinie.

    Pewnie by pomoglo, jakby tak powstala dobra i niedroga Izera :-P

    A na razie ... moze i dobrze, ze tych elektrykow tylko 7/15 tys, nie
    bedziemy jezdzic na wegiel.

    > Za parę lat będzie więcej punktów ładowania, więcej przydomowych
    > instalacji z fotowoltaiką i coraz wyższa świadomość. Za 10 lat
    > sprzedaż spaliniaków będzie mniejsza niż elektryków,

    Poczekamy, zobaczymy ... ciagle dosc drogie te elektryki, jakby nie na
    polska kieszen.
    No i - trzeba dokonac duze inwestycje w energetyke, bo inaczej beda
    kartki na prad :-)

    No ale jak na zachodzie za 10-20 lat juz nie bedzie nowych
    spalinianiakow, to za 20-30 lat bedziemy musieli kupic elektryka od
    Niemca :-)

    >a za 20 lat spaliniaki, to będzie nisza dla specjalnych zastosowań.

    I bedzie zakaz nowych rejestracji :-)
    A Orlen pozamyka pompy :-)

    J.