  • 71. Data: 2021-04-13 07:14:04
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 04:03, JDX pisze:
    > On 2021-04-12 19:37, J.F wrote:
    > [...]
    > A to nie ma hybryd z dizlem?

    Są, a przynajmniej były.
    PSA.

  • 72. Data: 2021-04-13 07:14:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-04-2021 o 19:39, J.F pisze:

    > Wow - dalo sie zagazowac?
    > Co kupiles?

    Nie było wyboru - C-HR 1.8

  • 73. Data: 2021-04-13 07:21:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-04-2021 o 19:46, J.F pisze:

    > Ale to jest najlepsza opcja, bo taka wybrales.

    Ale nie dlatego że była najlepsza.
    Choć liczę na to że najtańsza.
    Nie zawsze masz ochotę dopłacić do najlepszej.

    > A ze piszesz co innego ... to takie puste slowa, bez pokrycia :-P

    Po prostu zmiana koncepcji.
    Córka skończyła 18 lat, będzie robiła prawko, więc zamiast jednego
    drogiego auta bev, jest dużo tańsza hybryda, plus w planie mały drugi
    elektryk do kręcenia się po mieście.

    > a wydawalo mi sie ze energetycznie jest oszczedny ... widac podwyzki
    > za duze.

    Dokładnie o to chodzi.
    Tesla się broni i wychodzi kosztowo minimalnie lepiej, bo ma tańszy prąd
    na SC.

    > Jutro koniec wiosny :-)
    >
    > Jest to jakas opcja, ale co pol roku samochod zmieniac ?

    Nie, będzie kiedyś drugi, malutki i elektryczny, przyda się.

    > No ale sumarycznie przeciez sie oplaci, przynajmniej Myjk tak twierdzi
    > :-)

    Ekonomicznie nie, ale jeśli dołożysz przyjemność z jazdy, ciszę i
    ekologię to co innego.
    Trzeba to dobrze wyważyć.

    > Sprzedajesz prad z PV drozej niz placisz za LPG ?

    Zużywam go w domu.
    Ale chodzi o koszt ładowania w trasie.

    W domu prąd miałbym o połowę taniej niż koszt paliwa w hev, nawet ten z
    sieci.

  • 74. Data: 2021-04-13 08:44:07
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-11 o 19:29, Cavallino pisze:

    > To znaczy gdzie dalej chcesz wyjechać, że po drodze nie masz ładowarek w
    > odległości zasięgu sensownego bev?
    > Bo jeśli sugerujesz że w Polsce, to nie wiesz o czym gadasz.

    Ludzie sa wygodni, póki w google maps nie bedzie opcji "trasa wg zasięgu
    i ładowarek" to nie wybiorą tego. Siedzieć przed wyjazdem z A do B i
    planować dłuższą, jak można krótszą?
    Nie każdy jest Tony Halik, żeby podziwiać co po drodze. Większość chce
    jak najszybciej z A do B i to jest postęp od 120 lat, gdy z koni
    przesiadano sie na spalinowe. A teraz ktoś mówi, że wolniej, dłużej,
    jest OK.

    --
    viktorius

  • 75. Data: 2021-04-13 09:38:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 08:44:07 +0200, viktorius wrote:

    > Ludzie sa wygodni, póki w google maps nie bedzie opcji "trasa wg zasięgu
    > i ładowarek" to nie wybiorą tego.

    Ale przeciez jest.
    Nie w google, ale w Tesli i pewnie tych innych BEV.

    > Siedzieć przed wyjazdem z A do B i
    > planować dłuższą, jak można krótszą?

    Ale przeciez to sie czesto i tak robi.
    Jak jedziesz gdzies dalej, chocby do Chorwacji, to wybor trasy nie
    jest taki prosty - jest kilka alternatyw, nie zawsze najkrotsza
    najlepsza.

    Dawniej to byl sztandarowy przyklad - Wroclaw-Swinoujscie przez
    Berlin. Na szczescie juz nie jest.
    Teraz mam dylemat np Wroclaw-Gdansk, czy chocby Wroclaw-Praga czeska.

    A tych ladowarek faktycznie powstalo tyle, ze nie trzeba zjezdzac
    daleko z trasy.
    Choc to teoria, a praktyka ... mozna sobie zobaczyc na youtube, pare
    filmow podawalem w tematach Elektryczne przygody :-)
    Z czasem pewnie bedzie jak ze stacjami paliwowymi ... choc dla tych 7
    tys BEV to sie nie oplaca inwestowac :-)

> [...]
    > jak najszybciej z A do B i to jest postęp od 120 lat, gdy z koni
    > przesiadano sie na spalinowe. A teraz ktoś mówi, że wolniej, dłużej,

    Co by nie mowic, to w dluzszej trasie i z toalety skorzystac trzeba, i
    zjesc by sie cos przydalo, i rozprostowac nogi, kawy sie napic, a i
    paliwo zatankowac, wiec tych 10 minut przerwy nie jest takie zle.
    Ale elektryka w 10 minut nie naladujesz, choc Taycan ma miec 15 minut

    J.

  • 76. Data: 2021-04-13 09:53:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 07:21:40 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale nie dlatego że była najlepsza.

    Najlepsza. Dla Ciebie.
    Przeciez nie wybralbys gorszej :-)

    > Choć liczę na to że najtańsza.
    > Nie zawsze masz ochotę dopłacić do najlepszej.

    No wlasnie - najlepsza, bo tania :-)

    A tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie :-)

    > Po prostu zmiana koncepcji.
    > Córka skończyła 18 lat, będzie robiła prawko, więc zamiast jednego
    > drogiego auta bev, jest dużo tańsza hybryda, plus w planie mały drugi
    > elektryk do kręcenia się po mieście.

    Nie lepiej jej bylo kupic jakiegos starocia do rozbicia ?

    > Dokładnie o to chodzi.
    > Tesla się broni i wychodzi kosztowo minimalnie lepiej, bo ma tańszy prąd
    > na SC.

    To ile taki BEV pali w trasie?
    cos mi sie kojarzy 20kWh/100km.
    Zwykly benzyniak by chyba do 9 lpg zszedl ... dzisiaj to jakies 22zl
    .. to po ile oni prad sprzedaja ?

    A widze, Orlen:
    -1.43/kWh AC
    -1.99 DC 50kW
    -2.39 DC >50kW.

    > Nie, będzie kiedyś drugi, malutki i elektryczny, przyda się.

    > Ekonomicznie nie, ale jeśli dołożysz przyjemność z jazdy, ciszę i
    > ekologię to co innego.
    > Trzeba to dobrze wyważyć.

    Ale nawet jesli wiekszosc km jedziesz blisko, a ladujesz w domu pradem
    w 2 taryfie ?

    > Zużywam go w domu.
    > Ale chodzi o koszt ładowania w trasie.

    A jak czesto jezdzis w te trasy ? :-)
    Centus :-)

    J.

  • 77. Data: 2021-04-13 09:56:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-04-13 08:44, viktorius wrote:

    > Ludzie sa wygodni, póki w google maps nie bedzie opcji "trasa wg zasięgu
    > i ładowarek" to nie wybiorą tego. Siedzieć przed wyjazdem z A do B i
    > planować dłuższą, jak można krótszą?
    A to żeby z punktu A pojechać elektrykiem np. do roboty do oddalonego o
    50 km punktu B i z powrotem to trzeba jakąś trasę planować i ładowanie w
    międzyczasie? A pewnie zdecydowana większość ludzi dojeżdżających autem
    ma znacznie bliżej do roboty.

    Z drugiej strony, jazda czteroosobowej rodziny na wakacje np. golfem,
    czy nawet sporym autem jakim jest np. passat to taka wygoda bo nie
    trzeba robić długich postojów w międzyczasie? Bo IMO to zawracanie dupy,
    a nie wygoda. Osobowego busa trzeba wypożyczyć, aby mieć i komfort i
    miejsce na graty. A postoje i tak trzeba robić chociażby dlatego, że
    dupa od siedzenia zacznie boleć.

  • 78. Data: 2021-04-13 10:02:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 07:12:25 +0200, Cavallino wrote:

    > Niesamowicie denny.
    > Tak niskiej kultury pracy skrzyni i silnika nie zaznałem w żadnym
    > samochodzie, już wolałbym manual.

    Eee - tam w zasadzie nie ma skrzyni :-)
    Wiec pretensje do programistow, ewentualnie ... bezpodstawnie
    narzekasz, silnik jest tam tak sterowany, aby chodzil dobrze, a nie
    kulturalnie :-)
    Ale jazda powinna kierowce zadowac - co takiego niekulturalnego tam
    jest ?

    > Gdyby Skoda wrzucała hybrydy do crossoverów, to byłby chyba najlepszy
    > wybór na dziś - turbo, skrzynia dsg i możliwość jazdy na prądzie.....
    > W autach popularnych chyba nikt inny go nie oferuje.

    BMW nie ma?

    Ma byc Kodiaq.

    Ale ... czy DSG i hybryda to dobre polaczenie ?

    J.

  • 79. Data: 2021-04-13 10:06:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 04:03:34 +0200, JDX wrote:

    > A to nie ma hybryd z dizlem? To byłby hicior.

    Nie ma. I chyba nie bedzie.
    Tu o czyste powietrze chodzi, a diesel smrodzi.

    A skoro benzynka moze byc oszczedna ... to po co diesel.

    Przy czym jeszcze trzeba dodac, ze oszczednosc diesla to taka sobie
    jest. Warto policzyc kg paliwa na 100km ..

    > Jeszcze sobie tylko tego
    > dizla zagazować i mamy prawie czołg M1 Abrams - pojedzie na wszystkim. :-)

    Ale diesla akurat ciezko sie gazuje.
    No chyba, ze jakas mala turbinka, do ladowania baterii - na to jakos
    nie wpadli, a wady turbiny wydaja sie tutaj zmniejszone.

    J.

  • 80. Data: 2021-04-13 10:08:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 07:08:45 +0200, Cavallino wrote:

    > Gorsze.
    > Ale głównie przez skrzynię cvt i brak turbo, a nie przez hybrydę, bo ona
    > nie gra tam prawie żadnej roli.

    Nie gra?
    Wielu producentow podaje, ze hybrydowy naped potrafi dodac troche kW z
    baterii, i otrzymac dynamiczne auto pomimo niby malego, slabego
    silnika bez turbo ... klamia ?

    J.