  • 81. Data: 2021-04-13 10:18:00
    Temat: Re: Statystyki sprzedaży samochodów nie-spalinowych w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 08:44, viktorius pisze:

    > Ludzie sa wygodni, póki w google maps nie bedzie opcji "trasa wg zasięgu
    > i ładowarek" to nie wybiorą tego.

    Nie ma obowiązku używać dennej aplikacji nawigacyjnej, wystarczy
    zainstalować lepszą i wszystko to masz już dziś.

  • 82. Data: 2021-04-13 10:18:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/04/2021 18:20, Myjk wrote:
    > Mon, 12 Apr 2021 11:11:57 +0100, K

    > Litości...

    Znaczy, ze wydobycie metali gdzies w afryce i ich pozniejsza obrobka nie
    maja wplywu na srodowisko? Faktycznie litosci.

  • 83. Data: 2021-04-13 10:18:29
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 09:56, JDX pisze:

> [...]
    > 50 km punktu B i z powrotem to trzeba jakąś trasę planować i ładowanie w
    > międzyczasie? A pewnie zdecydowana większość ludzi dojeżdżających autem
    > ma znacznie bliżej do roboty.
    >
    > Z drugiej strony, jazda czteroosobowej rodziny na wakacje np. golfem,
    > czy nawet sporym autem jakim jest np. passat to taka wygoda bo nie
    > trzeba robić długich postojów w międzyczasie? Bo IMO to zawracanie dupy,
    > a nie wygoda. Osobowego busa trzeba wypożyczyć, aby mieć i komfort i
    > miejsce na graty. A postoje i tak trzeba robić chociażby dlatego, że

    Jak pół domu chcesz zabrać, to ok, jedż Renault Magnum nawet.
    Ja wolę 500km na nasze wybrzeże pokonać w nocy, gdzie rebiata głównie
    śpi, bez postojów. Kto ma dzieci, to wie, ze lepiej jak w drodze śpią ;)
    Mieścimy się w Megane kombi plus rowery na haku.
    Elektrykiem nie da rady, bo utrzymując 140 na A1, to nie ma chyba tylu
    ładowarek po drodze, żeby uzupełnić energię w aku. Nawet jakby ładowanie
    trwało tyle samo czasu co tankowanie.
    Hybryd nie uwzględniam, bo i tak po jakimś czasie jedzie się tylko na
    benzynie.
    Oczywiście, znajdą się tacy, co powiedzą, że dla wakacyjnych wyjazdów to
    nie ma sensu posiadać spaliniaka. Bo w ogólnym rozrachunku to rocznie
    90% kilometrów robi sie wokół komina, czyli do 100km w jedną stronę. Ale
    dla tych kilku rekreacyjnych wyjazdów nie będę wynajmować auta. Wolę
    mieć jedno auto, uniwersalne, który zajadę zawsze tam gdzie chcę. Nie
    mam placu na kilka aut, tym bardzie środków na zakup i utrzymanie ich,
    żeby w zależności od planowanego dystansu, wybierać odpowiedni środek
    transportu.
    Chorwacja czy inne europejscie kurorty to wolę zapłacić za transport, a
    nie walczyć ze zmęczeniem 1000km w aucie. Kolega tak zginął, z
    przemęczenia. Robiąc sensowne przerwy na regeneracje, to jest wyprawa
    dwudniowa, nawet spalinowcem. Może udałoby się to pogodzić z ładowaniem,
    ale chyba marne szanse, bo i tak trzeba 500km dziennie zrobić, żeby w 2
    dni dojechać elektrykiem do celu.

    --
    viktorius

  • 84. Data: 2021-04-13 10:22:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 09:38, J.F pisze:

    > Co by nie mowic, to w dluzszej trasie i z toalety skorzystac trzeba, i
    > zjesc by sie cos przydalo, i rozprostowac nogi, kawy sie napic, a i
    > paliwo zatankowac, wiec tych 10 minut przerwy nie jest takie zle.
    > Ale elektryka w 10 minut nie naladujesz, choc Taycan ma miec 15 minut

    Już nie tylko Taycan, również Kia ev6.
    Czyli już cena bardziej do przeżycia.
    Ale takich ładowarek to w Polsce jeszcze nie ma.

  • 85. Data: 2021-04-13 10:25:22
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-04-13 o 10:18, Cavallino pisze:

    > Nie ma obowiązku używać dennej aplikacji nawigacyjnej, wystarczy
    > zainstalować lepszą i wszystko to masz już dziś.

    Ale ja nie pisze czego używam, tylko jaka jest charakterystyka
    społeczeństwa potencjalnie zainteresowanego kupnem elektryka.
    Jak w swoim telefonie dostali coś za darmo, to 90% nie kupi nic innego.
    Czyli 90% nie będzie wiedziało jak zaplanować trasę. Jesteśmy wygodni, a
    przy okazji cebularze. 1 + 1 = 2
    Świadomi, przy okazji dysponujący nadmiarem gotówki, kupią co im się
    podoba, nawet lot na Marsa. To nie znaczy, że 90% populacji zrobi tak samo.

    --
    viktorius

  • 86. Data: 2021-04-13 10:26:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 10:02, J.F pisze:

    > Eee - tam w zasadzie nie ma skrzyni :-)
    > Wiec pretensje do programistow, ewentualnie ... bezpodstawnie
    > narzekasz, silnik jest tam tak sterowany, aby chodzil dobrze, a nie
    > kulturalnie :-)
    > Ale jazda powinna kierowce zadowac - co takiego niekulturalnego tam
    > jest ?

    W porównaniu do turbobenzyny (o turbodieslu czy elektryku nie
    wspominając) - po mocniejszym wciśnięciu gazu mocno wyje, a jedzie
    bardzo słabo.
    A ja wolę odwrotnie.

    > BMW nie ma?

    Nie ta grupa cenowa, mnie interesują kompaktowe, lub subkompaktowe
    crossovery.

    > Ma byc Kodiaq.
    >
    > Ale ... czy DSG i hybryda to dobre polaczenie ?

    Xceed jeździł dużo przyjemniej, więc tak.
    Ale też turbo nie miał, bo bym jego kupił, nawet gdyby musiał wydać
    więcej na gaz (bezpośredni wtrysk).

  • 87. Data: 2021-04-13 10:29:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 10:18, viktorius pisze:

> [...]
    > Elektrykiem nie da rady, bo utrzymując 140 na A1, to nie ma chyba tylu
    > ładowarek po drodze, żeby uzupełnić energię w aku.

    A skąd dokąd i czym (elektrycznym)?
    Bo w Polsce A jest ich wystarczająco.
    Ale czasu oczywiście potrzeba więcej.

    > Hybryd nie uwzględniam, bo i tak po jakimś czasie jedzie się tylko na
    > benzynie.

    A to coś złego, że w ice nie przeszkadza, a w hybrydzie tak?

> [...]
    > dwudniowa, nawet spalinowcem. Może udałoby się to pogodzić z ładowaniem,
    > ale chyba marne szanse, bo i tak trzeba 500km dziennie zrobić, żeby w 2

    500 km to niektórymi możesz przejechać na raz, więc to w ogóle żaden
    problem.
    A godzinna przerwa na 500 km to bardzo duże minimum (albo dwie krótsze),
    więc nie ma tematu problemów z ładowaniem.

  • 88. Data: 2021-04-13 10:32:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 10:08, J.F pisze:

    > Nie gra?
    > Wielu producentow podaje, ze hybrydowy naped potrafi dodac troche kW z
    > baterii,
    i otrzymac dynamiczne auto pomimo niby malego, slabego
    > silnika bez turbo ... klamia ?

    I tak i nie.
    Dodać potrafi na krótki skok, ale potem sobie odbierze z paliwa z
    nawiązką, gdy będzie się podładowywał.

    A jak lecisz sobie ekspresówką na tempomacie przez 1000 km po płaskim,
    to w ogóle nie ma okazji żeby się włączył, bo ani nie przyspieszasz,
    więc nie ma potrzeby żeby się włączał elektryk, ani nie ładujesz, ani
    nie hamujesz specjalnie,

  • 89. Data: 2021-04-13 10:37:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 09:53, J.F pisze:

    > Najlepsza. Dla Ciebie.
    > Przeciez nie wybralbys gorszej :-)

    Wybrałem, gorzej, ale taniej.

    > No wlasnie - najlepsza, bo tania :-)

    Ale to nie jest jedyne kryterium jeśli ktoś potrafi myśleć.

    > A tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie :-)

    > Nie lepiej jej bylo kupic jakiegos starocia do rozbicia ?

    No taki jest plan, to się z ev nie kłóci. ;-)

    > To ile taki BEV pali w trasie?
    > cos mi sie kojarzy 20kWh/100km.

    Dobrze Ci się kojarzy.
    Ale przy prędkości 110 km/h.

    > Zwykly benzyniak by chyba do 9 lpg zszedl ... dzisiaj to jakies 22zl
    > .. to po ile oni prad sprzedaja ?

    > A widze, Orlen:
    > -1.43/kWh AC
    > -1.99 DC 50kW
    > -2.39 DC >50kW.

    No właśnie.
    Czyli jak nie masz Zoe, to dwa razy drożej niż na lpg.

    > Ale nawet jesli wiekszosc km jedziesz blisko, a ladujesz w domu pradem
    > w 2 taryfie ?

    Wychodzi podobnie, ale bez upierdliwości hev w trasie i przy dużo
    niższej cenie zakupu (stwierdziłem że bev z mniejszą baterią w ogóle
    odpada).

    > A jak czesto jezdzis w te trasy ? :-)

    Rzadko, w ogóle rzadko jeżdżę, bo mam homeoffice od roku.
    Ale przynajmniej mogę odpalić auto i pojechać do Grecji jak tylko
    otworzą granice.

  • 90. Data: 2021-04-13 10:39:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-04-2021 o 10:25, viktorius pisze:

    > Ale ja nie pisze czego używam, tylko jaka jest charakterystyka
    > społeczeństwa potencjalnie zainteresowanego kupnem elektryka.

    Co naprawdę zainteresowani nie będą mieli z tym problemu.
    Najwyżej im dziecko zainstaluje.
    A resztę ogarną, skoro ogarniają GM.

    > Jak w swoim telefonie dostali coś za darmo, to 90% nie kupi nic innego.

    Nie musi kupować, tylko zainstalować.

    > Czyli 90% nie będzie wiedziało jak zaplanować trasę.

    Aż dziwne że kręcenie kółkiem takie debile ogarniają, przecież to jest
    trudniejsze....

    >Jesteśmy wygodni, a
    > przy okazji cebularze. 1 + 1 = 2

    Ale tutaj nie ma sporu, ja to nazwałem ciasnymi łbami, wychodzi na jedno.