  • 11. Data: 2021-02-09 14:25:35
    Temat: Re: Stoczenie się z górki na hamulcach, czyja wina?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 8 Feb 2021 15:49:54 +0000 (UTC), w
    <6...@h...in
    valid>,
    a...@h...invalid (Arnold Ziffel) napisał(-a):

    > Czy winny jest kierujący, czy zarządca drogi?

    Już były wyroki, że winnym uznawano zarządcę drogi.

    Więc prawidłowa odpowiedź: ten z lepszą papugą.

  • 12. Data: 2021-02-09 18:41:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2021 o 07:36, RadoslawF pisze:

    > Może jednak ty.
    > Skoro jest sprawca to jest i winny.

    Czasem jest a czasem nie.

    > Co więcej znam praktykę sądową. Musi być winny jeśli doszło
    > do wypadku.

    Nie musi.

    > W opisanym przypadku winnym będzie sprawca.
    > Nie dostosował prędkości do warunków drogowych.

    Być może.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-02-09 22:59:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-09 o 18:41, Shrek pisze:

    > Czasem jest a czasem nie.

    W przypadku wypadku drogowego zawsze jest.

    Nie być może tylko taka jest praktyka.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-02-10 05:32:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2021 o 22:59, RadoslawF pisze:

    > W przypadku wypadku drogowego zawsze jest.

    Nie zawsze. Choćby w przypadku awarii technicznej mamy sprawcę a
    niekoniecznie winnego.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-02-10 10:14:34
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-10 o 05:32, Shrek pisze:

    > Nie zawsze. Choćby w przypadku awarii technicznej mamy sprawcę a
    > niekoniecznie winnego.

    Jeśli to awaria świateł to winna jest firma za światła odpowiedzialna.
    Ale rozmawiamy o śniegu który nie pozwolił zahamować a to
    klasyczne niedostosowanie prędkości do panujących warunków.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2021-02-10 10:50:52
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    > Kiedyś w sieci krążył taki filmik. "Ale urwał". Pewnie wszyscy widzieli
    > już z kilkanaście razy.
    > https://www.youtube.com/watch?v=IBFz7G2YfgI

    Pomijając już kwestię, kto winny, ja za wszelką cenę próbowałbym
    odzyskać przyczepność i ratowałbym się pedałem gazu, a nie zjeżdżał na
    zablokowanych kołach...

    Grzegorz Tomczyk

  • 17. Data: 2021-02-10 11:11:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu 08.02.2021 o 16:49, Arnold Ziffel pisze:

    >Pomijając już kwestię, kto winny, ja za wszelką cenę próbowałbym
    >odzyskać przyczepność i ratowałbym się pedałem gazu, a nie zjeżdżał
    >na zablokowanych kołach...

    Zsuwajac sie tylem?

    Gaz nic nie da, odpuszczenie na moment hamulcow ... niby powinno
    pomoc, ale obstawiam, ze tez juz raczej nic nie da.
    Odpuscic i liczyc na ABS?
    Niby powinien pomoc.

    Gaz moze sie o tyle przydac, ze moze pozwoli skierowac na pustą czesc
    jezdni, albo o lepszej przyczepnosci...

    J.

  • 18. Data: 2021-02-10 11:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Musi.

    Hm ...

    >Nie być może tylko taka jest praktyka.

    Moze i taka praktyka, ale jakie niedostosowanie, jesli zaczynal z
    predkoscia zero ?

    J.

  • 19. Data: 2021-02-10 11:47:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=IBFz7G2YfgI

    >Ale o co pytasz?
    >Czy mandat dostanie, czy pójdzie z jego OC?
    >Z OC zapłaci, mandatu może nie dostanie.

    Jak mandatu nie przyjmie, to nie wiem czy tak z OC dostanie ... chyba,
    ze z OC zarzadcy drogi :-)

    Tak nawiasem mowiac - we Wroclawiu widac oszczednosci na odsniezaniu,
    boczne drogi w ogole nie sa odsniezane, a doswiadczenie mi podpowiada,
    ze jak samochody ubija, to po paru dniach zlodowacieje.

    Ale Wroclaw plaski, zjazdow z gorek nie bedzie ... chyba, ze na jakis
    wiaduktach ...

    J.

  • 20. Data: 2021-02-10 11:49:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 08/02/2021 15:49, Arnold Ziffel wrote:

    >Wg prawa nie wiem ale sie wypowiem: moim zdaniem kolejna bezmyslna
    >zlotowa, ktora sie pcha do gory w imie zasady "ja nie dam rady?"

    Zlotowa, ale jak widac paru bezmyslnych prywatnych tez.
    Zlotowa akurat ma dobry argument - klient tam chce.

    Sam pojedz w takich warunkach, to zobaczymy czy staniesz na dole, bo
    "ja nie dam rady" :-P

    J.