  • 11. Data: 2020-10-23 17:12:09
    Temat: Re: Świat się kurczy - Farnell
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Z USA troche dluzej, bo i lot dluzszy i USA wieksze, jesli ktos nie z NY
    > zamawia.

    Dziś dostałem paczkę USPS z gaciami. Sklep wysłał 5. października,
    odebrałem 23. Jakiś magik to clił, bo mu się z kwoty 10USD na jednej
    pozycji zrobiła kwota 43 złote przed cleniem. Wzięli dolara po kursie
    pocztowym?!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2020-10-23 17:24:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zbych wrote:

    > To nie kwestia urzędu, tylko agencji celnej.

    Zupełnie możliwe. Skoro jednak taką sobie wybrali jako default, to
    unikam DigiKey. W zasadzie tylko dziwne ferryty tam kupuję, bo mają
    fantastycznie bogatą ofertę.

    > Z polskim oddziałem fedexu załatwienie spraw celnych i
    > dostarczenie paczki przez kuriera to czasem nawet tydzień, albo półtora.

    Z FedEX mam akurat znakomite doświadczenia i wybieram, gdy tylko jest
    taka opcja. Nie przesyłałem nim jednak nic, co by musiał dotykac polski
    celnik. Francuski sobie radzi tak, jak opisałeś. Jest niezawodnie,
    przewidywalnie i tanio, stąd Mouser.

    Farnella raczej unikam, bo nie mają rzeczy, które mi są potrzebne (np.
    ze stajni LTC albo izolatorów TI) i wprowadzili MoQ. Czasami biorę rolkę
    czegoś, czasami potrzebuję dwóch oporników 0.1%. Mouser się nie wygłupia
    (a wręcz chwali: "no MoQ"), więc znów wygrywa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2020-10-23 18:57:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rmuc03$4eo$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Ostatnio przez Covid troche dluzej. Kartka urodzinowa z UK do PL
    > szla prawie trzy tygodnie, a pocztowki wyslane z Wloch na poczatku
    > sierpnia szly do Polski dokladnie 22dni. Podobno trzymaja wszystko
    > celowo tak dlugo teraz.

    nou ja powiedziałem rodzinie żeby brali obcęgami
    i odczekali 2 tyg. Nie wiem czy posłuchali ;)

    Jak przychodzi nowy dysk to trudno mi się oprzeć
    instaluję, zamykam pc i myje ręce jak pan Borys pokazywał.

    Ile osób osobiście znacie z tym g.?

    Ja dwie.

    --
    Piter

    I = U/R

  • 14. Data: 2020-10-23 19:01:44
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    On 23.10.2020 12:41, K wrote:
    > Ostatnio przez Covid troche dluzej.

    3 lata temu pocztówka z Włoch do Polski mi szła 18 dni a ze Szwajcarii
    do Polski 2 dni.
    Ostatnio (ale jeszcze przed Covidem) z Polski do Polski zazwyczaj 4 dni
    (nawet w jednym województwie).

    --
    SW3

  • 15. Data: 2020-10-23 19:13:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PiteR wrote:

    > Ile osób osobiście znacie z tym g.?
    >
    > Ja dwie.

    Zero, więc póki co gram w foliarzach. ;->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2020-10-25 10:12:42
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.10.2020 o 18:57, PiteR pisze:
    [...]
    > Ile osób osobiście znacie z tym g.?
    >
    > Ja dwie.

    Ja pięć. Dziewiętnastolatek z maturalnej klasy i czwórka w średnim
    wieku. Prawdopodobnie przyniesione ze szkoły przez dzieci, ale
    stwierdzić tego z pewnością się nie da, bo dzieciom testów się nie robi.
    Śledzenie kontaktów nie istnieje. W każdym przypadku Sanepid olewa
    sprawę a lekarz rodzinny udziela porady: "dużo pij". Przebieg choroby
    podobny do mocnej grypy.

    P.P.

  • 17. Data: 2020-10-25 15:11:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rmv2vp$3g8j6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user Piotr Wyderski pisze tak:

    > Zero, więc póki co gram w foliarzach. ;->

    a ilu znacie foliarzy?

    ja jednego ale taki naprawdę wypasiony :)

    --
    Piter

    młodszy specjalista ds przykręcania śrubek

  • 18. Data: 2020-10-25 16:28:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PiteR wrote:

    > a ilu znacie foliarzy?
    >
    > ja jednego ale taki naprawdę wypasiony :)

    Zależy od definicji foliarza.

    a) koronawirusa nie ma;
    b) koronawirus jest, ale służy do do resetu światowego systemu finansowego;
    c) koronawirus jest, ale chodzi o wprowadzenie niewolnictwa;
    d) ...

    Osobiście orbituję w okolicach (b). Tzn. nawet nie w sensie celowego
    zaplanowania takiego skutku -- po prostu świat nie widział jeszcze
    drukowania na taką skalę, więc to jest nieuniknione.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2020-10-25 22:44:37
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 23-10-2020 o 19:01, SW3 pisze:

    > 3 lata temu pocztówka z Włoch do Polski mi szła 18 dni a ze Szwajcarii
    > do Polski 2 dni.
    > Ostatnio (ale jeszcze przed Covidem) z Polski do Polski zazwyczaj 4 dni
    > (nawet w jednym województwie).

    Kilka lat temu polecony w Warszawy do Warszawy szedł prawie 2 tygodnie.

    yabba

  • 20. Data: 2020-10-29 20:22:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rn45ja$p0uo$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    > Zależy od definicji foliarza.
    >
    > a) koronawirusa nie ma

    Wywalczył sobie zaświadczenie (może kupił), że nie może nosić maski i
    jest z tego dumny. To człowiek, któy musi mieć ciągle bodźce, lubi
    zwracać uwagę innych, ciągle nowe gadżety.

    Pierdoli non stop, japa mu się nie zamyka. Jak wodą z węża w twarz.
    Omawia kolejno swoje wizje. Trzeba uciekać w porę żeby nie osaczył w
    narożniku.

    --
    Piter

    29 lat kwarantanny w Polsce B