  • 21. Data: 2012-07-19 22:34:19
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-19 22:14, Ivam pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    >
    > Aaa... kocie oczy. To ok, 2xH4.
    >
    > Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak),
    > czyli nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to
    > czeka Cie drogi zakup.

    Alternator jest inny niż w starszych rocznikach. Daje większą moc o
    około 50W. Mogę poszukać modelu, ale na 100% inny. Kiedyś sprawdzałem w
    dokumentacji.

    --
    MN

  • 22. Data: 2012-07-19 23:05:00
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    > Alternator jest inny niż w starszych rocznikach. Daje większą moc o około
    > 50W.

    Akurat druga zarowka:)

    Radze poszukac sobie jakiegos odbiornika energii o mocy zblizonej do tego co
    oszczedziles na zarowkach.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 23. Data: 2012-07-19 23:13:03
    Od: MrGlub <g...@m...com>

    On Thu, 19 Jul 2012 20:33:19 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    > IMVHO w oślepianiu ważniejsze jest to, w którą strone kierowany
    jest
    > strumień swiatła, a nie jaką ma jasność.
    > Światła mijania swiecą bardziej w prawo (mówiąc oględnie) i niżej -
    strumień
    > swiatła nie jest kierowany w oczy kierowców nadjeżdzających z
    naprzeciwka.
    > Drogowe świecą do przodu i bardziej w góre - swiecą dokładnie w
    oczy kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Nawet jeśli jasność
    będzie mniejsza to i tak będzie świecić im prosto w oczy...

    A jak swieca swiatla dzienne? Odpowiedz sobie i nam. Tutaj.

    --
    MrGlub
    NC700X na wrotkach

  • 24. Data: 2012-07-19 23:18:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-19 23:05, Ivam pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    >
    > Akurat druga zarowka:)
    >
    > Radze poszukac sobie jakiegos odbiornika energii o mocy zblizonej do
    > tego co oszczedziles na zarowkach.

    Mam taki odbiornik. Dlatego walczyłem o zaoszczędzenie mocy. Manetki
    biorą 20-60W, zawór smarowania łańcucha ze 35W (impusly). Czasem jakaś
    nawigacja z gniazdka zapalniczki oraz interkom podłączony do zasilania.

    A przy okazji: czym grozi nieodbieranie energii od alternatora? Nie ma
    jakiegoś trybu pasywnego?

    --
    MN

  • 25. Data: 2012-07-20 06:15:26
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Ivam" napisał w wiadomości grup

    > Akurat druga zarowka:)

    A jeszcze zapomnialem dodac - chodzilo mi o typ alternatora, a nie to, ze
    dokladnie taki sam.

  • 26. Data: 2012-07-20 08:20:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-19, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nawigacja z gniazdka zapalniczki oraz interkom podłączony do zasilania.
    >
    > A przy okazji: czym grozi nieodbieranie energii od alternatora? Nie ma

    Chlopie ochlon, to raptem pare amperkow na ktore jest zapas a wspominanie
    tu o manetkach ktore biora przez pare chwil prad to juz w ogole...
    Mierzyles w ogole prad ladowania?

    Alez cala energia od alternatora jest odbierana, przez regulator. Regulator
    tyle ile aktualnie potrzeba puszcza w instalacje a reszte zwiera do masy
    generujac cieplo. Mniej poboru pradu = wiecej do wygrzania i regulator sie
    fajczy, dosc czesty problem u wielu. Dobrze ze ja mam alternator typu
    "samochodowego" :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2012-07-20 08:42:57
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-07-19 11:11, WW pisze:
    > W to nie wątpię, ale intencja pytania była inna.
    > Chciałem wiedzieć, czy łamanie przepisów wynika z niewiedzy, czy też
    > jest celowym działaniem.
    > Skoro świadomie łamie przepisy, to niech po prostu nie włącza świateł.
    > Dostanie jeszcze większego skoku adrenaliny.

    I niech jeszcze potrąci i zgwałci, niewidomą, ciężarną studentkę
    seminarium duchownego, gdy ta będzie przechodziła sobie na zielonym
    (tzn. pipcącym), a później niech ją przejedzie na śmierć i ucieknie!

    --
    ? $heikh el $hah
    ? ????? ?????? ?????? ?????

  • 28. Data: 2012-07-20 08:53:20
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-07-19 19:00, Arbiter pisze:
    > BTW w motocyklu przez 24h obowiazuje jazda na światłach mijania.

    A to jest w ogóle jakaś 'Direktiva YeS', bo zdaje się, że wiele nowych
    motocykli nie ma możliwości całkowitego wyłączenia świateł.
    Co dla mnie jest głupotą, bo przy słabym akumulatorze (np. po dłuższym
    garażowaniu) łatwiej było mi odpalić przy wyłączonych.
    No i jeśli nie kupię dziś ładowarki/prostownika, to zapewne przejadę
    wkrótce 20 km leśną (ale publiczną, asfaltową) drogą z wyłączonymi.
    Czy pójdę za to do piekła? ;)

    --
    ? $heikh el $hah
    ? ????? ?????? ?????? ?????

  • 29. Data: 2012-07-20 09:37:13
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm>

    Marcin N<m...@o...pl> wrote:
    > Mam taki odbiornik. Dlatego walczyłem o zaoszczędzenie mocy. Manetki
    > biorą 20-60W, zawór smarowania łańcucha ze 35W (impusly). Czasem jakaś

    Czyli nie masz-od impulsów to masz aku, żeby robiło za bufor.

    Jeżdżę już drugi rok z manetkami grzanymi i aku dostaje prądu wystarczająco nawet w
    mieście.

    > nawigacja z gniazdka zapalniczki oraz interkom podłączony do zasilania.

    Toż to pewnie nawet pojedynczego ampera nie pobiera.

    Musisz znaleźć odbiornik, który będzie ciągle pobierał zaoszczedzony prąd.

    > A przy okazji: czym grozi nieodbieranie energii od alternatora?

    AZ Ci napisał wszystko w temacie.

    > Nie ma
    > jakiegoś trybu pasywnego?

    Magnesy są stałe, a nie elektromagnesy, zatem nie ma możliwości sterowania
    wydajnością samego alternatora.

    --
    Ivam
    Android Usenet Reader

  • 30. Data: 2012-07-20 09:50:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-20, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Chlopie ochlon, to raptem pare amperkow na ktore jest zapas a wspominanie
    > tu o manetkach [...]
    O olejarce mialo byc.

    --
    Artur