  • 101. Data: 2023-03-31 14:17:07
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/03/2023 10:52, Adam wrote:
    > W kat. 5e każda para ma inną długość skręcenia. To jest jeden z warunków,
    > oprócz wielu innych, jak np. rozmiar żyły, indeks miedzi, przesłuch, straty
    > odbiciow, tłumienie.

    Nie o tym mowa. Pary miały różne skręcenia jak się chiończykowi
    skręciło, zależy gdzie rozcinałeś kabel. Niektóre nie miały wcale
    dostrzegalnych skręceń, a gdzie indziej miały normalne, inne miały ledwo
    co. Dwa metry dalej kabel miał jeszcze inne konfiguracje.
    Najzwyczajniej, kabel był źle wykonany i generował problemy w sieci od
    których można osiwieć.

  • 102. Data: 2023-03-31 15:33:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Mar 2023 10:52:05 +0200, Adam wrote:

    > W kat. 5e każda para ma inną długość skręcenia. To jest jeden z warunków,
    > oprócz wielu innych, jak np. rozmiar żyły, indeks miedzi, przesłuch, straty
    > odbiciow, tłumienie.

    Tak jest, ale IMO to juz od cat3 ...
    Taki sam skok dawałby przesłuchy.

    Hm ... ta skleroza
    https://blog.laptopcontrol.pl/informatyka/kategorie-
    kabel-sieciowy-lan-skretka/

    cat 3 - pasmo do 16MHz, szybkosc do 4Mbit/s, popularny w ethernet
    ... szybkosc do ethernetu nie pasuje, choc pasmo tak ... moze to
    jednak od cat 5 ...

    teraz widze, ze cat3 to jakies kable 25, 50 czy 100 parowe ... ciekawe
    jak tam ze skokiem ...

    J.

  • 103. Data: 2023-03-31 20:09:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Mar 2023 14:17:07 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > co. Dwa metry dalej kabel miał jeszcze inne konfiguracje.
    > Najzwyczajniej, kabel był źle wykonany i generował problemy w sieci od

    Więc ktoś nie kupił kabel, tylko atrapę kabla.

    Do tej pory raz się z tym spotkałem.
    Wykonawca uparł się, że dostarczy swój kabel.
    Po zarobieniu końcówek okazało się, że na kablach dzieją się cuda.
    Nie dość, że w całym biurze (kilka pomieszczeń) musiał wymieniać kable, to
    miał problem o tyle, że wcześniej "usprawniając pracę" puścił gołe kable w
    tynku. Oczywiście robił to w ramach gwarancji, ale przez to oddał
    pomieszczenia jakiś tydzień po ustalonym terminie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 104. Data: 2023-03-31 20:10:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Mar 2023 15:33:44 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > jednak od cat 5 ...
    >
    > teraz widze, ze cat3 to jakies kable 25, 50 czy 100 parowe ... ciekawe

    Nie wiem, nie używałem.
    Tylko typowa skrętka 4-parowa, a wcześniej koncentryk.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam