  • 91. Data: 2023-03-27 21:48:30
    Temat: Re: System home asistant - trochę inaczej.
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2023-03-26 o 23:23, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Oczywiście. Dlaczego? Bo to odróżnia systemy oparte na tradycyjnych
    > rozwiązaniach a integracja elementów wykonawczych i centralne
    > zarządzanie to nic innego jak SH. Dopiero tutaj pojawiają się nazwy HA w
    > sensie różnych rozwiązań.
    > [...]
    >
    > Ależ jest. Ty chcesz sam zbierać biblioteki, robić sobie www dla każdego
    > przekaźnika bo...masz jakieś niesprecyzowane pretensje do twórców
    > różnych "Sonoff, Tyua, Domoticz" itp >
    W sumie : TAK.

> [...]
    > kontrolerów, do których podłączasz czujniki czy przekaźniki czy co tam
    > chcesz. Część hardwarowa nie ma nic wspólnego z Supla ale Supla jako
    > gotowy soft może pracować rozdzielnie jak i w oparciu o CU. Po prostu,
    > masz gotowe GUI z dostępem przez przeglądarkę i tyle. Gdzie będziesz
    > zbierał te dane, też zależy od Ciebie jak i nimi sterował. Myk polega na
    > tym, że jeśli będziesz chciał to rozbudować dalej, to znów masz jakieś
    > gotowe elementy w sensie oprogramowania czy dostęp do źródła i sam
    > wybierasz włącznie z oprogramowaniem CU.

    Supla, supla, supla...

> [...]
    > do oczka wodnego, sterowanie kamerami, czujki ruchu, kontaktrony itp.
    >
    > Podzieliłem to w sumie na dwa ESP32, gdzie jeden zajmuje się wszystkim
    > oprócz wiatraka a drugi ESP32 obsługuje wiatrak.
    >
    > Całość spięta i realizowana jest w zależnościach: od deszczu, czasu,
    > wilgotności, wiatru, temperatury, stanu akumulatora, ruchu, wschodu i
    > zachodu słońca i co tam jeszcze sobie wymyślisz w skali zmian i reakcji
    > na nie.
    >
    > Jeszcze raz. Niczego nie kupiłem w sensie gotowca "z systemem" i są to
    > elementy ogólnie dostępne bez wskazania na "system".

    Supla, supla, smart, supla, supla...

    <cit> NIE CHCĘ "SMART", NIE CHCĘ APKI, NIE CHCĘ CHMURY </cit>

    Chcę to zbudować w oparciu o JEDNOPUNKTOWE LOKALNE sterowanie
    centralne. Wisi mi w tym momencie czy transmisja będzie zabezpieczona
    SSL, SHA2048 czy będzie to czysty tekst po RS-232.

    Zresztą najbliżej mi z tym wszystkim do idei sterowania LOGO!, jednak
    tam są ograniczenia interakcyjne, ale w sumie...dokupić jakiś
    wyświetlacz TD i parę modułów A/D. Kosztowo będę w dupie, ale może
    będzie OK ? ;-D

> [...]
    > postawił sobie VPN i połączenie przychodzące/klient realizowane jest od
    > strony LTE (czyli niepubliczy/zmienne IP) z działki i mam w tym momencie
    > własne P2P. Obca chmura w sumie mi nie przeszkadza a że jest darmowa to
    > pasuje :)
    >
    > W domu też mam różne rozwiązania Supla i też są w tej apce ale nie tak
    > rozbudowane jak na działce (głównie sterowanie piecem).
    >
    > Wydaje mi się, że masz chyba 15 min na poczytanie czym jest Supla.
    >
    > Albo pisz swoją Supla i nazwij to jak chcesz :) Ja bym jednak otwartych

    ...ale dlaczego nie? Koło też wymyślali już chyba tysiące razy na nowo:

    Było takie do taczki, takie do powozu, do roweru, do samochodu czy też
    koła w kole - że zacytuję biblię i na jej podstawie patent :D

    To jednak przecież i tak w swojej istocie KOŁO, ale jakże różne - prawda ?

    To wcale nie musi byś "inna" supla. To może być ZUPEŁNIE INNA Supla :D

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 92. Data: 2023-03-27 22:12:36
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2023-03-27 o 17:32, io pisze:
> [...]
    >
    > Nie chcesz uzależnić światła od jasności pomieszczenia, obecności
    > mieszkańca, aktywności tego mieszkańca i jeszcze ewentualnej symulacji
    > obecności mieszkańca, jakieś alarmy włamaniowe? Nieobecność mieszkańca
    > może zgasić światło ale też uruchomić czyszczenie przedpokoju po butach.
    > No to właśnie masz pewne reguły. Możesz je zmieniać bez zmiany elementów
    > wykonawczych. Do tego jest właśnie używany HA. Nie ma tylko sensu by
    > samo sterowanie całym domem zależało od tego jednego HA. No ale chyba
    > dało by się to sterowanie rozproszyć nawet za pomocą HA i nadal mając

    Cóż... nie chcę :D

    > No ale po co chcesz ją robić jak jest gotowa? Co chcesz dodać co będzie
    > zasługiwało na zrobienie tego samodzielnie?

    Np wielokolorowe SUPERLEDY, żeby to świeciło jak psu... :DDDDD

    ... a na poważnie - myślę o integracji w jednej płytce CL wielu
    możliwych funkcjonalności i ich aktywacji/deaktywacji na poziomie kodu
    lub jak to robią producenci np płyt głównych wpięciem np rezystora,
    dipswitcza czy czegokolwiek innego. CL może być wtedy termometrem,
    higrometrem, ciśnieniomierzem, czy sonofem... muszę się ograniczać ?

    > Ale jaką całość? Przecież nie będziesz robić każdego komponentu
    > sterowania bo się zajedziesz i mała szansa że coś wniesiesz do tego co
    > już ludzie zrobili. Robisz interfejsy i integrację głównie istniejących
    > komponentów. Możesz sobie zrobić coś swojego by uzyskać funkcjonalność,
    > której gotowe komponenty nie oferują lub oferują za zbyt wysoką cenę.
    > Ale to tyle. Dajmy na to chcesz mieć pomiary temperatur we wszystkich
    > pomieszczeniach i na dworze a nie tylko tu i na dworze, jak w tanich
    > stacyjkach hipermarketowych.

    j/w.

    Co do temp. Jeden CL do którego przewodowo wpinam np 4 czujniki temp
    przewodowo - bo czemu nie ? CL zbiera te dane i wysyła lokalną siecią do
    CU. CU widzi tylko jednego CL'a ale ten podaje mu info, że jest 4krotnym
    czujnikiem i takie dane wysyła. Więc tylko kwestią NAPRAWDĘ skromnego
    oprogramowania jest co z tym dalej zrobię.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 93. Data: 2023-03-27 22:35:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2023 o 21:48, titanus pisze:

    >   <cit> NIE CHCĘ "SMART", NIE CHCĘ APKI, NIE CHCĘ CHMURY </cit>

    To nie instaluj apki, nikt nie zmusza do apki. Co do "chmury" to
    oczywiście, że chcesz bo lokalnie nazywa się to CU (reszta świata nazywa
    to "chmurą" ale tylko dlatego, że jest to wyniesiony CU) możesz mieć go
    lokalnie i pisałeś że tego właśnie chcesz :) więc nie kombinuj.

    Rozumiem też, ze nie chcesz kupować śrubek i nakrętek. Chcesz sam
    określić złoże rudy żelaza, wykopać, przetopić wytoczyć nagwintować i
    przykręcić samoistnie wykonanym kluczem bez użycia jednostek
    metrycznych, które sam ustalisz. Ja wolę w tym czasie zbierać truskawki
    z krzaka i jeść po opłukaniu bo wziąłem gotowe śrubki za darmo :)

    >   Chcę to zbudować w oparciu o JEDNOPUNKTOWE LOKALNE sterowanie
    > centralne. Wisi mi w tym momencie czy transmisja będzie zabezpieczona
    > SSL, SHA2048 czy będzie to czysty tekst po RS-232.

    No, o tym piszę ale nie łapiesz terminologii, HA Ci nie pasuje, Supla
    (nazwa gryzie) inni zmuszają... itp... :)

> [...]
    > tam są ograniczenia interakcyjne, ale w sumie...dokupić jakiś
    > wyświetlacz TD i parę modułów A/D. Kosztowo będę w dupie, ale może

    Jaki problem?
    [...]

> [...]
    >
    > To jednak przecież i tak w swojej istocie KOŁO, ale jakże różne - prawda ?
    >
    > To wcale nie musi byś "inna" supla. To może być ZUPEŁNIE INNA Supla :D

    Skoro masz łom do wyważania otwartych drzwi, to nie będę ich bronił :)
    Podałem rękę i kluczyk, ty wybierasz łom. Spoko, rozumiem intencje i
    zamiary :) Bedę obserwował jedząc truskawki jak topisz tą rudę żelaza :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 94. Data: 2023-03-27 22:43:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Skoro masz łom do wyważania otwartych drzwi, to nie będę ich bronił :)
    > Podałem rękę i kluczyk, ty wybierasz łom. Spoko, rozumiem intencje i
    > zamiary :) Bedę obserwował jedząc truskawki jak topisz tą rudę żelaza :)

    Przegiąłem jednak. Łom też musisz sobie wytopić i wykuć, znaczy określić
    system w jakim to zrobisz :) No to ustal teraz działkę na której jest ta
    ruda żelaza...i krzemu. Chyba nie myślisz o kupowaniu jakiegoś ESP? Sam
    zrób :D będzie po Twojemu :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 95. Data: 2023-03-27 22:59:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Po prostu to "narzędzie" a zarazem produkt. Ty wybierasz, czy składasz
    > klocki czy kupujesz gotowca.

    Odpowiem Matrixem 4...wybór to iluzja :)

    Każdy normalny człowiek, wie czego chce i co jest jego celem. Co ciekawe
    to jakieś 99% wie DOSKONALE czego nie chce, natomiast nie wie co chce :)

    Te 1% to ci, którzy...wchodząc do marketu maja kartkę :]

    Nie wiem czy to zrozumiesz :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 96. Data: 2023-03-28 00:36:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Każdy normalny człowiek, wie czego chce i co jest jego celem. Co ciekawe
    > to jakieś 99% wie DOSKONALE czego nie chce, natomiast nie wie co chce :)

    Errata:
    100% wie czego nie chce :D
    Znajdujesz się w 100% ale nawet w 1% nie potrafisz zdefiniować czego
    chcesz :] Siłą procentów musisz wypierdalać :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 97. Data: 2023-03-28 10:11:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2023 o 20:46, io pisze:

    > Ale w stosunku do www. To samo możesz wyświetlać na www. Kwestia by ktoś
    > zrobił apkę www.

    No już jest.

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e155bdd275ec6ed

    Wcześniej podałem adres strony, gdzie sobie wyklikałem w www i to też
    jest i możesz to zrobić u siebie, lokalnie na kompie. Mi się nie chciało
    i skorzystałem z darmowca. Problem w tym, że www w smarfonie jest
    megachujowe bo też mogę w smartfonie odpalić www a apka jest megalepsza
    i milion szybsza.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 98. Data: 2023-03-29 00:50:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2023 o 20:46, io pisze:

    > Ale te o tym rozproszonym i co tam chciałeś przez to napisać. Streść bo
    > nie chce mi się czytać i nie ma pewności, że jest co :-)

    W nagrodę za pytanie, masz filmik https://youtu.be/gY91-MKjF8Q :)

    Se obejrz widoki. Kamera ustawiona na wiatrak (zarządzana z
    supla/system) ma za zadanie rejestrować jak to działa i kiedy go chuj
    strzeli, żebym się nie musiał domyślać, co się tam odjaniepawliło, jak
    mnie nie ma :) Data i czas dostępny na filmie :) Logi pracy w apce :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 99. Data: 2023-03-29 01:04:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Kamera ustawiona na wiatrak

    Ustawienie kamery to widok kamery na północ, gdybyś pytał a wstążka
    fioletowa na maszcie pokazuje widok kierunku wiatru jak i jego siłę. Nie
    chciało mi się "koguta" robić/ustawiać za milion złotych, wybrałem opcje
    "brzytwa Ockhama" i zastosowałem wstążkę :) Na filmie wiatr z zachodu.
    Wiatrów z północy w zasadzie nie ma na tej szerokości/długosci
    geograficznej a obecne świerki robią jako "komin/ekran gdzie przepływ
    powietrza jest odbijany jak od lustra. Zwykłe wykorzystanie praw fizyki :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 100. Data: 2023-03-31 10:52:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2023 20:54:12 +0100, heby napisał(a):

    > Nie zawsze na gigabicie.

    > Ale tu też był random.
    >
    > Inna sytuacja, ale to w pracy: kupiono szpulkę drutu cat6. Działa na
    > 100M a czasami na 1G. Różnie. Okazało się, że na całych odcinkach prawie
    > nie jest skręcony. Rózne pary miały różne odległości skręceń. Testery
    > (...)

    W kat. 5e każda para ma inną długość skręcenia. To jest jeden z warunków,
    oprócz wielu innych, jak np. rozmiar żyły, indeks miedzi, przesłuch, straty
    odbiciow, tłumienie.

    Kategorie 6 są bardziej rygorystyczne (np. max. długość rozszycia, min.
    promień zgięcia) i mogą mieć grubsze żyły. Ale długość skręcenia też jest
    różna dla poszczególnych par.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam