  • 31. Data: 2020-02-09 21:23:53
    Temat: Re: Szybkość na przejściach
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2020 o 21:12, Jacek pisze:

    > Jak to? Człowiek od zawsze chciał mieć wygodnie. To może lektyka?
    > Czterech osiłków niesie możnowładcę, więc zużycie energii ledwo 400%
    > piechura

    Chcesz to sobie jeźdź autem - jak na razie nikt nie broni. Tylko proszę
    nie wysuwaj na tej podstawie postulatu, że skoro trujesz więcej, to
    powinieneś mieć pierwszństwo. Chyba sam instynktownie rozumiesz, że to
    bez sensu?

    To mniej więcej tak jakby goście na motocyklach twierdzili, że hałasują
    w chuj, dlatego powinni mieć pierwszeństwo nad puszkami, bo najbardziej
    hałasują ruszając po ustąpieniu pierwszeństwa:P

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-02-09 22:05:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Feb 2020 19:33:28 +0100, Jacek napisał(a):
    > Tak czułem, że będzie atak po tej linii. Wiele lat jeździłem do pracy
    > przewozem, gdzie w autobusie było czasami i 70 osób. Teraz po przewozach
    > pracowniczych ani śladu ludzie jeżdżą autami i to średnio licząc 1,5
    > osoby w samochodzie. Nie ma w tym żadnej logiki ani z punktu widzenia
    > ekologii ani ekonomii. Jednak jest pewien "drobny" aspekt sprawy: skoro
    > kiedyś obywatel jechał przewozem i było kilkadziesiąt osób w pojeździe,
    > to teraz obywatel awansował na suwerena i jedzie, jak się patrzy: solo,
    > albo z drugą osobą.

    Jest tez druga kwestia - obywatel nie ma ochoty tkwic na przystankach
    i czekac na przesiadki.
    W centrum miasta komunikacja publiczna dobra, na peryferiach kiepska
    lub brak.

    A przewozy ... LG pod Wroclaw dowozil pracownikow i to z daleka - np
    Walbrzych. Ale placil im tyle, ze na samochod by nie zarobili.
    Teraz dowozi Amazon ...

    > Autobus palił 30 litrów, wozidełko pali 1/5 z tego,
    > ale przewozi 1/30 ludzi. Tak więc suweren zasila dużo hojniej budżet
    > państwa, aby politycy mogli nam nieba coraz bardziej przychylać.
    > Nikt nam tego nie powie, ale może być tak, że chodzi tu o wpływy z
    > akcyzy i podatków.

    Spoko, kierowca autobusu tez zarabia. I nie narzeka, ze nie ma
    autostrady.

    > Może być też w niedługiej przyszłości tak, że jak ekoterroryzm się
    > jeszcze bardziej wzmocni, to trzeba będzie biegać do urzędu po
    > zezwolenie na przejazd z A do B jak to było w stanie wojennych.
    > Oczywiście dla dobra planety zezwolenia te będą płatne, jakże by
    > inaczej. Ewentualnie zapędzi się kierowców do gazu i będzie po kłopocie.

    Albo ropa sie skonczy i oplata za zezwolenia nie bedzie potrzebna.

    J.

  • 33. Data: 2020-02-09 22:30:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Feb 2020 14:01:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
    > https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
    _badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
    -wrzesien-grudzien-2018-r.pdf

    > Ogólnie całość dość ciekawa.
    > Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
    > https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
    0/2582191.jpg

    > No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
    > 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
    > 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
    > 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.

    Wzieliby odpowiednia droge :-)

    Cieszy
    "W pomiarze prędkości uwzględniono wyłącznie pojazdy będące w ruchu
    swobodnym, tzn. takie, których kierujący mieli swobodę wyboru
    prędkości - brak było wpływu innych po-jazdów poprzedzających
    analizowany pojazd. Jako kryterium ruchu swobodnego przyjęto odstęp
    czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
    obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

    Ale ...
    -W dużych miastach w sytuacji gdy pieszy zbliża się do przejścia
    średnia prędkość pojazdów jest mniejsza niż w małych miejscowościach o
    3,3 km/h w odległości 10 m od przejścia i o 4,8 km/h w odległości 100
    m przed przejściem.

    Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
    pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

    - Gdy pieszy oczekuje przed przejściem dla pieszych średnia prędkość
    pojazdów w dużych miastach jest mniejsza niż w małych miejscowościach
    o 6,3 km/h w odległości 10 m przed przejściem i 7,2 km/h 100 m przed
    przejściem.

    No i w to czekanie. Przy 100m to pieszy wchodzi ... chyba, ze z
    przeciwka cos jedzie ...

    -Gdy pieszy wkracza na przejście średnia prędkość pojazdów w dużych
    miastach jest wyższa niż w małych miejscowościach o 6,8 km/h w
    odległości 10 m przed przejściem i o 1,4 km/h 100 m przed przejściem.

    A to co ma dowodzic?
    Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?
    Czy, ze kierowcy w malych miastach wczesniej hamuja ?

    bo 10m od przejscia to raczej nie nalezy miec predkosci, bo sie
    wkraczajacego przechodnia dziabnie ...

    -Gdy pieszy jest na przejściu w dużych miastach średnia prędkość
    pojazdów jest niższa niż w małych miejscowościach o 0,6 km/h w
    odległości 10 m przed przejściem i o 0,8 km/h 100 m przed przejściem.

    A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

    > Co więcej - zgodnie z tym co piszą w raporcie badania wydają się być
    > całkiem rzetelnie poprowadzone.
    > Akwizycja za pomocą kamer (a nie np. budek wyglądających jak fotoradar)
    > i w warunkach gdy kierowca miał swobodę wyboru prędkości (czyli musiał
    > mieć minimum 5s wolnej drogi przed sobą).
    > Do tego wybór różnych rodzajów przejść dla pieszych.

    Ale dokladnosci tych kamer na 100m to jestem ciekaw.

    A kto robil badania ? Bo to nie takie proste to oprogramowac ...
    chyba, ze juz gdzies w UE tak robiono.

    J.

  • 34. Data: 2020-02-09 22:43:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2020-02-09 o 22:30, J.F. pisze:

    > Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze kierowca widzi zblizajacego sie
    > pieszego 150m wczesniej i zwalnia.

    Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość.
    W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy
    jeżdżą wolniej.

> [...]
    >
    > A to co ma dowodzic?
    > Ze pieszy w duzych miastach wkracza odwazniej ?

    Myślę że tak

    > A moze to zwykla fluktuacja statystyczna?

    Przydałyby się bardziej surowe dane z tymi wszystkimi przejazdami.
    Bo zgaduję że te prędkości w sytuacji gdy pieszy jest blisko to są albo
    bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się
    nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza.
    Tzn. bardziej zależy właśnie od tego jak wielu kierowców ustępuje
    pierwszeństwa, niż tego z jaką prędkością tam się jeździ.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 35. Data: 2020-02-09 22:54:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2020 o 22:30, J.F. pisze:

> [...]
    > czasu pomiędzy kolejnymi pojazdami wynoszący odpowiednio 6 s poza
    > obszarem zabudowanym i 5 s na obszarach zabudowanych."

    Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał,
    że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2020-02-09 23:51:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:54:58 +0100, Shrek napisał(a):

    > Szczerze - to się nie spina. Co byś powiedziałm gdybym cię przekonywał,
    > że w Polsce 30% ludzi jeżdzi 35@50 z własnego wyboru?

    Ale tak nalezy to mierzyc.
    A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
    -niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

    -jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

    -swiatla, skrzyzowania, szkoly ?

    Jeszcze bym dodal przezornosc ... ale przeciez nie taka.

    Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
    ... V10-0, V0-10 - liczby to zakresy odleglosci ?

    Ale bez pieszego kwantyle wygladaja sensownie - 15% ponad 64, 15%
    ponizej 42. Tylko w jakiej odleglosci ?

    Za to dziwnie wyglada "pieszy wkracza" i srednia predkosc 33km/h, 10m
    od przejcia. To gdzie on wkracza - po drugiej stronie jezdzni ?
    Czy jedni jada 50, inni hamuja do zera - srednia 33 :-)

    Albo takie "pieszy na przejsciu" a srednia predkosc 38km/h.

    No i ciekawostka z wykresow - w odleglosci 100m, to predkosc pojazdow
    jest wieksza jak pieszy wkracza.
    Ci piesi to jasnowidze ?

    J.

  • 37. Data: 2020-02-10 00:16:17
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-09 15:31, Zenek Kapelinder wrote:
    > A jak Ci się podoba ciekawostka że tylko 70% wie że nie wolno wchodzić przed jadący
    pojazd. Znaczy się 30% nie wie. I tak jest mało wypadków jak na taką trzydziesto
    procentowa masę debili. Jest rozdział o tym ile piesi tracą czasu na przejściu. A czy
    jest o ile rośnie zanieczyszczenie środowiska i jakie są straty czasu kierowców
    przepuszczajacych pieszych?

    Ten raport jest robiony pod z góry założoną tezę.

  • 38. Data: 2020-02-10 01:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Feb 2020 22:43:19 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Myślę że po prostu wykazano korelację a nie przyczynowość.
    > W miejscach i o czasie gdzie ruch pieszych jest większy - kierowcy
    > jeżdżą wolniej.

    Ale to kierowcy "pierwsi w kolejce" mieli byc.
    I czy aby na pewno widzieli tych zblizajacych sie pieszych.

    Choc masz racje - to zwykla korelacja moze byc - tu kierowcy jezdza
    wolniej, a piesi laza czesciej - to sie latwiej trafia na
    "zblizajacego"

> [...]
    > bardzo niskie (gdy się ustępuje mu pierwszeństwa), albo wysokie (gdy się
    > nie ustępuje), a średnia w sumie nic nie oznacza.

    Ale tu juz o wkraczajacych mowa, czy przechodzacych, a odleglosc 10m.
    To mi wypadkiem pachnie, jeli predkosc jest 50 :-)

    J.

  • 39. Data: 2020-02-10 06:48:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2020 o 23:51, J.F. pisze:

    > Ale tak nalezy to mierzyc.

    No należy. Ale nie wierzę, że zrobiono to rzetelnie, bo na oko widać, że
    wyniki się nie spinają.

    > A czemu tak wyszlo ? Dobre pytanie.
    > -niektorzy jada 50, a predkosciomierz zawyza ... ale przeciez nie 35.

    No nie.

    > -jakies osiedlowe uliczki, z progami ?

    To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której kierowcy
    nie byli ograniczenia fizycznie.

    > -swiatla, skrzyzowania, szkoly ?

    Znów patrz punkt poprzedni.

    Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co się
    właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania są z
    dupy. Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

    > Ale spojrz na tabelke 3.5. Nie bardzo wiem jak rozumiec to V100-80,
    > ... V10-0, V0-10 - liczby to zakresy odleglosci ?

    Jak dla mnie prędkości.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2020-02-10 09:57:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >No nie.

    >To się ma nijak, do stwierdzenia, że mierzono prędkość w której
    >kierowcy nie byli ograniczenia fizycznie.

    Ale prog/i daleko od przejscia. Tylko kierowca raz spowolniony moze
    szanuje osiedle :-)

    >Znów patrz punkt poprzedni.

    Przejscia na skrzyzowaniach mierzono, jesli mnie skleroza nie myli.
    I predkosc nie byla niczym ograniczona, poza tym, ze trzeba bylo
    ustapic temu z prawej :-)

    >Ale mam wrażenie, że jesteś blisko - do średniej... wliczono tych co
    >się właśnie zatrzymywali przed przejściem;) Jeśli tak to całe badania
    >są z dupy.

    Czemu ? taka srednia wyszla :-)

    Tylko czemu mialby sie zatrzymywac w kategorii "brak pieszego" ?
    Albo jak mialby miec predkosc 70+ w kategorii "pieszy na przejsciu",
    czy "pieszy wchodzi".
    Musial byc ten pieszy na innym pasie ruchu.

    >Ciekawe czy jak ktoś zaparkował przed przejściem to też go wliczali;)

    Nie mial prawa ... no, 100m wczesniej to mial

    >Jak dla mnie prędkości.

    Predkosci sa w tabelce. Przynajmniej tak mi sie wydaje.
    A kolumna sie nazywa np V{indeks dolny}80-60

    Szczegolnie mnie to V0-10 interesuje - predkosc za przejsciem ?

    No i tabelke predkosci w roznych odleglosciach mamy ... ale srednich
    predkosci, nie kwantyli.
    I tabelke kwantyli mamy - ale nie wiadomo dla jakiej odleglosci.

    J.