  • 1. Data: 2022-02-14 10:36:38
    Temat: TOSLINK - czym ciąć światłowód?
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    Koledzy podpowiedzcie,

    czym/jak skrócić światłowód TOSLINK? Potrzebuję dorobić krótkie odcinki.
    Jakim narzędziem to ciąć? Jak się to robi?

    Pozdrawiam,
    DaN

  • 2. Data: 2022-02-14 11:21:16
    Temat: Re: TOSLINK - czym ciąć światłowód?
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 10:36, DaNsOuNd pisze:

> [...]
    >
    > czym/jak skrócić światłowód TOSLINK? Potrzebuję dorobić krótkie odcinki.
    > Jakim narzędziem to ciąć? Jak się to robi?

    https://www.dipol.com.pl/biblioteka-swiatlowody-spaw
    anie-i-zlacza,6250.htm

    https://www.dipol.com.pl/jak_wykonac_szybkozlacza_ul
    timode_fast_bib325.htm

    https://www.dipol.com.pl/ciecie_wlokien_swiatlowodow
    ych_bez_tajemnic_-_regulacja_noza_bib345.htm

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2022-02-14 12:17:40
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-02-14 o 11:21, yabba pisze:

> [...]
    timode_fast_bib325.htm

    > https://www.dipol.com.pl/ciecie_wlokien_swiatlowodow
    ych_bez_tajemnic_-_regulacja_noza_bib345.htm

    tylko że powyższe dotyczy włókien 250um. TOSLINK to światłowód o
    średnicy 1mm. TOSLINK to takie cóś co się kiedyś łączyło dźwięk cyfrowy
    jak nie było jeszcze HDMI. Pamiętasz?

  • 4. Data: 2022-02-14 13:11:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 12:17, DaNsOuNd pisze:

> [...]
    >>

    > tylko że powyższe dotyczy włókien 250um. TOSLINK to światłowód o
    > średnicy 1mm. TOSLINK to takie cóś co się kiedyś łączyło dźwięk cyfrowy

    Jeszcze pamiętam i używam. Nie przypominam sobie za to, żebym widział
    dostępne złącza Toslink do samodzielnego zakładania na kabel.
    Jeśli znalazłeś takie, to podeślij link do sklepu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2022-02-14 13:17:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 11:21:16 +0100, yabba wrote:

> [...]
    timode_fast_bib325.htm

    > https://www.dipol.com.pl/ciecie_wlokien_swiatlowodow
    ych_bez_tajemnic_-_regulacja_noza_bib345.htm

    Tylko ze w toslink jest plastikowy swiatlowod 1mm.

    Te linki pomogą, czy nie ?

    J.

  • 6. Data: 2022-02-14 13:58:22
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 14.02.2022 10:36, DaNsOuNd wrote:

    > Koledzy podpowiedzcie,
    >
    > czym/jak skrócić światłowód TOSLINK? Potrzebuję dorobić krótkie odcinki.
    > Jakim narzędziem to ciąć? Jak się to robi?

    Masz złącza do tego światłowodu?
    Są małe obcinaczki po parę groszy do nich.
    Chociaż 1,5 m gotowy przewód za 7,6zł:
    https://allegro.pl/oferta/kabel-optyczny-1-5m-audio-
    wtyki-toslink-swiatlowod-11816656319

    Opłaca Ci się bawić?
    Chyba że masz ze 20m i chcesz pociąć po 0,5m?

    Jeśli masz złącza to obcinaczkę mogę Ci gratis odstąpić.

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2022-02-14 15:17:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 10:36, DaNsOuNd pisze:

    > Koledzy podpowiedzcie,
    >
    > czym/jak skrócić światłowód TOSLINK? Potrzebuję dorobić krótkie odcinki.
    > Jakim narzędziem to ciąć? Jak się to robi?

    Można narzędzie
    Ja nożem do tapet ostrym sobie przycinałem.
    To zwykły plastik.
    Krzywo przytniesz to utnij jeszcze raz te 2 milimetry

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2022-02-14 15:29:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Irokez radzi:

    > Krzywo przytniesz to utnij jeszcze raz te 2 milimetry

    "Trzy razy ucinałem, a kijek wciąż za krótki".

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2022-02-14 16:29:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Irokez radzi:

    > "Trzy razy ucinałem, a kijek wciąż za krótki".

    Zawsze można rozciągnąć....

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2022-02-15 09:21:43
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-02-14 o 13:11, yabba pisze:

> [...]
    > dostępne złącza Toslink do samodzielnego zakładania na kabel.
    > Jeśli znalazłeś takie, to podeślij link do sklepu.

    Ja akurat wykorzystuję używane bo łamią się światłowody a wtyki są
    zazwyczaj nieuszkodzone i wielorazowego użytku - takie jak tu:

    https://www.audiophonics.fr/en/optical-toslink-plugs
    /connecteur-toslink-pour-montage-fibre-optique-p-332
    9.html