  • 101. Data: 2020-02-04 17:57:39
    Temat: Re: TV4 Drogówka 2020.01.2513:55
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Akarm w
    <news:5e30aca0$0$505$65785112@news.neostrada.pl>:

    > O tym wie każdy w krajach z ruchem prawostronnym.

    Każdy?
    Chyba cię kwantyfikator za mocno w łepetynę uderzył!

    --
    'Tom N'

  • 102. Data: 2020-02-05 07:02:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-04 17:41, Akarm wrote:
    > Naprawdę, w krajach z ruchem lewostronnym, na skrzyżowaniach
    > równorzędnych pierwszeństwo mają nadjeżdżający z prawej strony?
    > To dla mnie całkowita nowość! Dałbym głowę, że maja pierwszeństwo z
    > lewej. Jak widać, życie potrafi zaskakiwać...

    No właśnie.
    Nie wiem jak wszędzie przy ruchu lewostronnym to wygląda, ale w UK *na
    pewno* nie ma zasady pierwszeństwa z lewej (ani z prawej zresztą).

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 103. Data: 2020-02-05 07:30:18
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Akarm
    >Naprawdę, w krajach z ruchem lewostronnym, na skrzyżowaniach

    Nie wiem jak jest w innych krajach, ale w lewostronnej Australii pierwszenstwo ma ten
    z prawej

  • 104. Data: 2020-02-05 09:23:29
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Akarm pisze:

> [...]
    > To dla mnie całkowita nowość! Dałbym głowę, że maja pierwszeństwo z
    > lewej. Jak widać, życie potrafi zaskakiwać...

    Bo tylko właśnie przy ruchu lewostronnym pierwszeństwo z prawej strony
    ma sens i logikę bo kierowca widzi dobrze prawa stronę.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 105. Data: 2020-02-05 09:44:51
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.02.2020 o 09:23, cyklista pisze:

    > Bo tylko właśnie przy ruchu lewostronnym pierwszeństwo z prawej strony
    > ma sens i logikę bo kierowca widzi dobrze prawa stronę.

    Analogicznie: "Bo tylko właśnie przy ruchu prawostronnym pierwszeństwo z
    lewej strony ma sens i logikę bo kierowca widzi dobrze lewą stronę."

    Gdzie tu sens i logika?

    --
    Czarek

  • 106. Data: 2020-02-05 10:03:22
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Czarek pisze:

    > Analogicznie: "Bo tylko właśnie przy ruchu prawostronnym pierwszeństwo z
    > lewej strony ma sens i logikę bo kierowca widzi dobrze lewą stronę."
    >
    > Gdzie tu sens i logika?

    Właśnie tu sens i logika, to że Francja zmieniła angielskie zasady ruchu
    na prawostronny a nie zmieniła tez innych zasad analogicznie nie
    powoduje że to co teraz mamy jest sensowne i logiczne a tylko tradycyjne.

    Przy naszym ruchu jak dojeżdżasz do skrzyżowania to co widzisz doskonale
    a co przez prawy słupek i pasażera?

    Jak dojeżdżasz do ronda to teraz musi być las znaków a tak by było
    bezznakowo i logicznie, jadący po rondzie miałby pierwszeństwo a nie
    bezsensownie ten co na nie wjeżdża przy istniejącej regule co jest
    prostowane znakami z każdej strony.

    Dlaczego więc według ciebie pierwszeństwo z lewej strony przy ruchu
    prawostronnym nie ma logiki, podaj jakieś przykłady.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 107. Data: 2020-02-05 11:00:43
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-02-05 o 10:03, cyklista pisze:

    > Właśnie tu sens i logika, to że Francja zmieniła angielskie zasady ruchu
    > na prawostronny a nie zmieniła tez innych zasad analogicznie nie
    > powoduje że to co teraz mamy jest sensowne i logiczne a tylko tradycyjne.

    Bo tych innych wtedy nie było.
    Ruch drogowy robili piesi, konni i wozy drabiniaste.

    > Przy naszym ruchu jak dojeżdżasz do skrzyżowania to co widzisz doskonale
    > a co przez prawy słupek i pasażera?

    A ktoś ci głowę przywiązuje do zagłówka że jej ruszyć nie możesz?

> [...]
    > bezznakowo i logicznie, jadący po rondzie miałby pierwszeństwo a nie
    > bezsensownie ten co na nie wjeżdża przy istniejącej regule co jest

    Banda kretynów rządzi i banda kretynów stawia znaki.
    Dwadzieścia czy trzydzieści lat tego ne było i było dobrze.
    Może nawet lepiej niż dziś.

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2020-02-05 11:16:22
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 05/02/2020 06:30, Iguan_007 wrote:
    > Akarm
    >
    > Nie wiem jak jest w innych krajach, ale w lewostronnej Australii pierwszenstwo ma
    ten z prawej

    Nieprawda.

    --
    MF

  • 109. Data: 2020-02-05 11:58:38
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.02.2020 o 10:03, cyklista pisze:

> [...]
    >
    > Przy naszym ruchu jak dojeżdżasz do skrzyżowania to co widzisz doskonale

    Z lewej też jest słupek, czasami nawet dwa. Kąt przesłaniania widoku
    jest mniejszy z prawej niż z lewej i tak mi odpowiada.

> [...]
    > bezznakowo i logicznie, jadący po rondzie miałby pierwszeństwo a nie
    > bezsensownie ten co na nie wjeżdża przy istniejącej regule co jest

    Są też ronda bez zmiany pierwszeństwa.

    > Dlaczego więc według ciebie pierwszeństwo z lewej strony przy ruchu
    > prawostronnym nie ma logiki, podaj jakieś przykłady.

    Nie mam zamiaru, bo taki system mi odpowiada i nie muszę tego udowadniać.

    Nie mam zamiaru kopać się z betonem. Do płaskoziemców już przystąpiłeś?
    EOT.

    --
    Czarek

  • 110. Data: 2020-02-05 12:49:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Akarm

    >Nie wiem jak jest w innych krajach, ale w lewostronnej Australii
    >pierwszenstwo ma ten z prawej

    A w Anglii/UK ponoc nie ma nic takiego

    http://polemi.co.uk/poradniki/motoryzacja-w-wielkiej
    -brytanii/przepisy-drogowe-roznice-pomiedzy-polskim-
    a-brytyjskim-kodeksem-7285

    J.