  • 121. Data: 2020-02-06 08:59:32
    Temat: Re: TV4 Drogówka 2020.01.2513:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200127.invalid...
    J.F. w

    >Bo kurwa to oni mi mają ustąpić, bo w razie zdarzenia, okaże się, że
    >mieli
    >czerwone!?!? ???

    Zacytuj przepis, ze oni maja ustapic.

    Oni maja tylko nie wjezdzac za sygnalizator.
    Niby to samo, a jednak nie to samo :-)

    >Ale gdy skręcam na zielonym S-1 w lewo to mnie jak najbardziej
    >obowiązuje
    >pewien przepis najniższego poziomu, czyli ustawy, i mam tych
    >spodziewanych
    >jadących z naprzeciwka przepuścić..

    >Umieszczanie S-1 na łamanym pierwszeństwie (czyli znak pionowy) jest
    >niezgodne z rozporządzeniem dla drogowców, więc przestań pierdolic w
    >końcu.
    >PROSZĘ!

    Pisalem o skrzyzowaniu rownorzednym.

    Nie znam tego przepisu, byc moze, zdaje sie miec sen w w kontekscie
    uniewazniania znakow pierwszenstwa przez swiatla.

    >Ale ten sam przepis mnie nie obowiązuje, gdy skręcam/zawracam [1] na
    >zielonym S-3, bo tym razem rozporządzenie o światłach ma
    >pierwszeństwo

    >Aha i do wszystkich specjalistów od świateł i pierwszeństwa z prawej
    >po
    >przejechaniu sygnalizatora:
    >PIERWSZEŃSTWO USTALA SIE PRZED SKRZYŻOWANIEM

    Zacytuj przepis :-)

    >I jeszcze do IDIOTÓW od bezwzględnego pierwszeństw pieszego na
    >przejściu,
    >niezależnie od tego czy miał czerwone:

    Napisz to do sadu w Lodzi :-)

    >Kierującego nie interesuje co to się wyświetla pieszemu, ma zielone,
    >więc
    >korzysta z pierwszeństwa przejazdu,

    I znow - przeczytaj przepisy - gdzie tam jest cos o pierwszenstwie na
    zielonym?

    Ba - jawnie napisane, ze musisz umozliwic opuszczenie skrzyzowania
    przez inne pojazdy.
    Wiec to one maja pierwszenstwo :-)
    Choc badzmy precyzyjni - to tez nie nazywa sie pierwszenstwo.

    J.

  • 122. Data: 2020-02-06 09:08:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >JF
    >sa wyjatki od tej reguly - wlasnie skrzyzowania T

    https://www.qld.gov.au/transport/safety/rules/road/g
    ive-way

    Nie o to mi chodzi - jade z lewej strony tego T. I skrecam w prawo.
    A z tej "pionowej", czyli z drogi po mojej prawej ktos wyjezdza.

    Ale chyba niepotrzebnie komplikuje - jak on skreca w lewo, to mamy
    tory bezkolizyjne,
    jak on w prawo, to zgodnie z regula musi ustapic tym na "poziomej",
    czyli mnie tez ...

    Ale zapisali w podsumowaniu, ze skrecajacy na T ma ustapic, a ja
    skrecam ..

    Ale chyba jest problem, skoro przykladu takiego nie dali :-P

    J.

  • 123. Data: 2020-02-06 09:14:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MF" napisał w wiadomości grup
    mp.wujka.marcina...
    On 05/02/2020 20:04, Iguan_007 wrote:
    ive-way

    >Tak, znam tę regułę, ale popatrz, ile jest sytuacji, w których pojazd
    >z lewej ma pierwszeństwo. To raz. Dwa - to przepisy obowiązujące w
    >stanie Queensland, a np. w stanie Południowa Australia jest jeszcze
    >trochę inaczej:
    >https://mylicence.sa.gov.au/road-rules/the-drivers-
    handbook/giving-way

    >At intersections without traffic lights, road signs or road markings,
    >*that are not T-intersections*, you must give way to any vehicle
    >approaching from your right. This is known as the 'Give Way to the
    >Right' rule.

    Ale to jest chyba to samo, tylko innymi slowami.

    Czyli na skrzyzowaniu, z wyjatkiem T, pierwszenstwo ma ten z prawej.

    This is highlighted in examples 32, 33, 34 and 35.

    >Na stronie przed ww. regułą jest w sumie 11 przykładów manewrów na
    >skrzyżowaniach bez znaków regulujących pierwszeństwo przejazdu. Czyli
    >czasem pierwszeństwo ma ten z prawej, a czasem ten z lewej. Daleko
    >temu do jakiejś uniwersalnej reguły, że ten z prawej zawsze (czy
    >prawie zawsze) ma pierwszeństwo.

    wyjatki sa, ale ogolnik pozostaje.

    Swoja droga podoba mi sie, bo jak jakas osiedlowa drozka dochodzi do
    glownej,
    to nie trzeba znakow. I nie musze sie co kawalek zastanawiac kto ma
    pierwszenstwo.

    Ale ... jak po drugiej stronie powstanie druga taka drozka, to mamy
    klopot :-)

    J.

  • 124. Data: 2020-02-06 13:02:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 5 Feb 2020 11:58:38 +0100, w
    <5e3a9fe0$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>, Czarek <c...@n...fm>
    napisał(-a):

    > Z lewej też jest słupek, czasami nawet dwa. Kąt przesłaniania widoku
    > jest mniejszy z prawej niż z lewej i tak mi odpowiada.

    Od dawna wiadomo, że lepiej widać lewą stronę choćby z tego powodu, że
    bezpośrednio masz wgląd na pas z samochodami którym musisz ustąpić
    pierwszeństwa.

    Jest to tak oczywiste, że dziwne iż ktoś w ogóle próbuje z tym dyskutować.

  • 125. Data: 2020-02-06 20:01:59
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200127.invalid...
    > J.F. w
    > Zacytuj przepis, ze oni maja ustapic.

    Inteligentny jesteś, sam wykminisz

    > Oni maja tylko nie wjezdzac za sygnalizator.
    > Niby to samo, a jednak nie to samo

    I już wykminiłeś cżęściowoi.

    > Pisalem o skrzyzowaniu rownorzednym.

    Nie pierdol J.F.
    Pisałeś o skrzyżowaniu ze światłami

    > Nie znam tego przepisu

    Twój problem

    Pierdolnij sie w swój pusty łeb, o czym innym dyskusja

    > Zacytuj przepis :-)

    Znaj sobie kiepski troliku

    > Napisz to do sadu w Lodzi :-)

    Cieszysz ryja ale dlaczego? O jaki sad w Lodzi ciebie chodzi?
    Ten z jabłkami?

    > I znow - przeczytaj przepisy - gdzie tam jest cos o pierwszenstwie na
    > zielonym?

    Przeczytaj

    > Choc badzmy precyzyjni - to tez nie nazywa sie pierwszenstwo.

    No i masz, piszesz, żeby trolować

    --
    'Tom N'

  • 126. Data: 2020-02-07 12:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200206.invalid...
    J.F. w <news:5e3bc820$0$537$65785112@news.neostrada.pl>:
    >Inteligentny jesteś, sam wykminisz

    >I już wykminiłeś cżęściowoi.

    To nie moja wina, ze ustapienie pierwszenstwa jest w ustawie ladnie
    zdefiniowane, a w innych miejscach jakos zapomniano o nim wspomniec.
    Albo wspomniano jak wspomniano.

    I co teraz - mam sie domyslac, sluchac ciebie, czytac "komentarze do
    kodeksu", "prawo na drodze" czy wyroki SN ?

    >Nie pierdol J.F.
    >Pisałeś o skrzyżowaniu ze światłami

    ale rownorzednym. Choc w sumie moze byc i nierownorzedne.

    >Znaj sobie kiepski troliku

    A moze ci sie tylko wydaje, ze znasz przepisy, skoro nie potrafisz
    zacytowac?
    A potem przyjdzie jakas sprytna papuga i powie "ale przeciez nie ma
    takiego przepisu" :-)

    >Cieszysz ryja ale dlaczego? O jaki sad w Lodzi ciebie chodzi?
    >Ten z jabłkami?

    Ten, co skazal kierowce za potracenie pieszego przebiegajacego na
    czerwonym.

    >No i masz, piszesz, żeby trolować

    Zacznij cytowac, to moze zwrocisz uwage na to, co zapisane :-)

    J.

  • 127. Data: 2020-02-07 13:33:35
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200206.invalid...

    > To nie moja wina, ze ustapienie pierwszenstwa jest w ustawie ladnie
    > zdefiniowane

    Zacytujesz proszę?

    > ale rownorzednym.

    Pierdolisz po raz kolejny, skoro są światła to i sa znaki, które reguluja
    pierwszeństwo gdy światła nie działają!

    Słaby z ciebie trolik

    > Choc w sumie moze byc i nierownorzedne.

    Ojojojojoj.
    Mam prośbe do Romana, żeby przemówił do rozumu Jarkowi...

    > A moze ci sie tylko wydaje, ze znasz przepisy, skoro nie potrafisz
    > zacytowac?

    Może tak, może nie. Coś chciałes wnieść do dyskusji, czy tylko
    przytrollić...

    > A potem przyjdzie jakas sprytna papuga i powie "ale przeciez nie ma
    > takiego przepisu" :-)

    To przyjdzie.

    > Ten, co skazal kierowce za potracenie pieszego przebiegajacego na
    > czerwonym.

    LOL
    Pokażesz prawomocny wyrok, czy będziesz sie wpisywał w linię pogromców
    kierujących...

    > Zacznij cytowac, to moze zwrocisz uwage na to, co zapisane :-)

    Ojojojoj, trolliku marny, nie potrafisz przywrócic cytatu, ale spacje przed
    znakiem zapytania umisz...

    --
    'Tom N'

  • 128. Data: 2020-02-07 13:50:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200207.invalid...
    J.F. w

    >Zacytujesz proszę?

    Sobie znajdziesz. Bardzo latwo, w odroznieniu od niektorych twoich
    twierdzen.
    Np o tym ustalaniu pierwszentwa przed skryzowaniem.

    >Pierdolisz po raz kolejny, skoro są światła to i sa znaki, które
    >reguluja
    >pierwszeństwo gdy światła nie działają!

    To na podstawie tego rozporzadzenia dla drogowcow ? Byc moze.

    Ale chyba sie mylisz
    https://goo.gl/maps/PDh3iSSweFPU4fGs6

    >Ojojojojoj.
    >Mam prośbe do Romana, żeby przemówił do rozumu Jarkowi...

    Jak swiatla dzialaja, to kasuja znaki regulujace pierwszenstwo ... i
    zostaje nam rownorzedne ...

    >To przyjdzie.

    I bedziesz skazany :-)

    >LOL
    >Pokażesz prawomocny wyrok, czy będziesz sie wpisywał w linię
    >pogromców
    >kierujących...

    Tym niemniej choc jeden z sedziow sie z toba nie zgadza.
    A ty kim jestes ? SSN, profesorem prawa, SO - ze uwazasz, ze twoje
    zdanie lepsze ? :-P

    nie umisz po francusku :-P
    J.

  • 129. Data: 2020-02-07 14:23:08
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200207.invalid...
    > J.F. w

    > Sobie znajdziesz.

    Ja nie musze, ja je znam, a proszę, żebyś zacytował, bo może wtedy dotrze do
    twojego trollego rozumu, co tam zapisał ustawodawca

    > To na podstawie tego rozporzadzenia dla drogowcow ? Byc moze.

    LOL

    > Ale chyba sie mylisz
    > https://goo.gl/maps/PDh3iSSweFPU4fGs6

    Bo ponieważ ja się myle, bo trollik nie zauważył znaku D-2, który reguluje
    pierwszeństwo?

    > Jak swiatla dzialaja, to kasuja znaki regulujace pierwszenstwo ... i
    > zostaje nam rownorzedne ...

    Cały czas tak twierdziłem, z dodatkiem, że wtedy ten co ma zielonem ma
    pierwszeństw przed tm co ma czerwone, więc YPB (nawet gdy ten na czerwonym
    wjechał na zielonym -- ale to ty usiłujesz zmieszać temat na pierwszeństwo,
    które nie jest pierwszeństwem)

    [cizch reszta bełkotu]
    --
    'Tom N'